Gryderetter og andet nem mad :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

birthee

Nu er vi jo blevet en familie på 5 herhjemme, og om 14 dage skal far starte på arbejde igen efter barsel... Det betyder at jeg 3 dage om ugen er selv med ungerne eftermiddag/aften, og jeg vil jo gerne at det bliver så nemt som muligt, så vi ikke ender i skrig og skrål hver eftermiddag... 

Så jeg søger med lys og lygte efter opskrifter på gode gryderetter, mad der er nemt/hurtigt at lave og ellers gode idéer til nem aftensmad - hvis det er en bestemt kogebog I kan anbefale, tager jeg også imod med kyshånd 

Knus Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Leneur

birthee skriver:

Nu er vi jo blevet en familie på 5 herhjemme, og om 14 dage skal far starte på arbejde igen efter barsel... Det betyder at jeg 3 dage om ugen er selv med ungerne eftermiddag/aften, og jeg vil jo gerne at det bliver så nemt som muligt, så vi ikke ender i skrig og skrål hver eftermiddag... 

Så jeg søger med lys og lygte efter opskrifter på gode gryderetter, mad der er nemt/hurtigt at lave og ellers gode idéer til nem aftensmad - hvis det er en bestemt kogebog I kan anbefale, tager jeg også imod med kyshånd 

Knus Birthe

God mad, let at lave har været min redning mange gange men noget så simpelt som en toast med skinke og ost, masser af gnavegrønt og dressing at dyppe i, er noget min datter elsker. Ellers er ovnretter jo gode, for når de først er lavet, passer de sig selv og så er der lige tid til lidt hygge.

Anmeld

31. januar 2013

piadas

Min mand arbejder hele dagen hver anden uge, så da er jeg alene med vores fire børn på 11, 8, knap 2 år og 3½ måned, så de uger, hvor han arbejder, er jeg også ret presset.

Jeg sørger for, at der altid er nogle rester i fryseren - når jeg laver kødsauce, laver jeg f.eks. altid af 1 kg. fars + lige så mange grøntsager. Det bliver til mange portioner, som kan bruges både til lasagne, pasta, kartoffelmos osv. Så sørger jeg for, at vi laver "rigtig" mad, når han er hjemme, og næsten altid dobbeltportion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.