Tynd afføring hver dag..?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.478 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

Sitrani

Godaften

Min datter er 1½ år. Hun har det sidste stykke tid haft en hel del tynd afføring Det løber tit ved siden af bleen, og hun har tidligere haft fin afføring, som var fast.

Nu er det blevet ret tyndt, og flydende. Hun har ikke været syg, andet end lidt feber, og har været snottet og hostet, men intet med maven som sådan. Det er hver dag, og nogen dage 3 gange om dagen, at hun har afføring.

Hun spiser fint nok. Til morgenmad får hun yoghurt, havrgryn med rosiner, brød med ost eller havregrød. Til formiddag for de frugt i dagplejen, og til frokost rugbrød med påløg og nogle grøntsager. Når hun kommer hjem får hun for det meste lidt brød/en bolle, lidt frugt eller en figenstang el. lign. Og til aftensmad får hun helt alm. mad - kartofler, ris eller pasta - grøntsager, forskelligt kød osv. Hun får sjældent noget sødt.

Kan små børns afføring skifte sådan? Og nogen der har børn, som har det lige sådan... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej 

Måske har hun en slags maveinfektion?

Måske skal du give lægen et kald..

God bedring!

Kh Mom

Anmeld

30. januar 2013

Krussedulle

STN skriver:

Godaften

Min datter er 1½ år. Hun har det sidste stykke tid haft en hel del tynd afføring Det løber tit ved siden af bleen, og hun har tidligere haft fin afføring, som var fast.

Nu er det blevet ret tyndt, og flydende. Hun har ikke været syg, andet end lidt feber, og har været snottet og hostet, men intet med maven som sådan. Det er hver dag, og nogen dage 3 gange om dagen, at hun har afføring.

Hun spiser fint nok. Til morgenmad får hun yoghurt, havrgryn med rosiner, brød med ost eller havregrød. Til formiddag for de frugt i dagplejen, og til frokost rugbrød med påløg og nogle grøntsager. Når hun kommer hjem får hun for det meste lidt brød/en bolle, lidt frugt eller en figenstang el. lign. Og til aftensmad får hun helt alm. mad - kartofler, ris eller pasta - grøntsager, forskelligt kød osv. Hun får sjældent noget sødt.

Kan små børns afføring skifte sådan? Og nogen der har børn, som har det lige sådan... ?

Tillader mig lige at lytte med!

Min dreng på knap 11 mdr, har i lang tid, ikke haft fast afføring

Anmeld

30. januar 2013

Sitrani

Mom skriver:

Hej 

Måske har hun en slags maveinfektion?

Måske skal du give lægen et kald..

God bedring!

Kh Mom

men hun er frisk og har hverken feber eller noget.... men ja, måske hun lige skal tjekkes.... tak

Anmeld

30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har selv en pige på 3 år.. Og nogle gange virker de bare friske, de kære små ..

Mem hvis det var mig, ville jeg ringe til lægen, bare får at få en snak, til en begyndelse.

Kh Mom

Anmeld

30. januar 2013

Sitrani

Mom skriver:

Jeg har selv en pige på 3 år.. Og nogle gange virker de bare friske, de kære små ..

Mem hvis det var mig, ville jeg ringe til lægen, bare får at få en snak, til en begyndelse.

Kh Mom

ok... ja hun kan måske godt virke frisk, uden at være det tak...

Anmeld

30. januar 2013

Gravid2012

STN skriver:

Godaften

har noejagtig samme problem.. saa lytter lige med

Anmeld

30. januar 2013

L&V

Jeg tænker om det kan være forstoppelse, sådan reagere min datter nemlig når hun er forstoppet?

Det kan jo os være en mave infektion som der er masser af lige i tiden, vi har mange syge børn i min bhv..

Og ellers kan det skyldes rosiner, fignestænger osv

Anmeld

30. januar 2013

Sitrani

Månsson skriver:

Jeg tænker om det kan være forstoppelse, sådan reagere min datter nemlig når hun er forstoppet?

Det kan jo os være en mave infektion som der er masser af lige i tiden, vi har mange syge børn i min bhv..

Og ellers kan det skyldes rosiner, fignestænger osv

hvis man er forstopper er det da fordi man ikke kan komme af med afføringen?? Og det må man sige ikke er problemet her..... det er ikke så tyndt som vand, bare ekstem "lind" afføring..... hehe... ja der er mange der ahr noget med maven... arbejder selv i vuggestue... åh ja...

Anmeld

30. januar 2013

elluL

Man kan have overløb i tarmen. Hvis man er så forstoppet, kan den meget tynde aff løbe ved siden af "knolden". :-)
Håber du finder ud af hvad dit lille pus fejler :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.