Det der kronikertilskud, samt priserne på medicinen - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

**Ønskebabyen

Jeg er igang med mit 2. forsøg (ICSI lang protokol) og får jo i den forbindelse en helveds masse medicin

Jeg har nu undret mig en del over priserne på medicinen, og kan virkelig ikke finde rundt i det - jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig!

Jeg har siddet og sammenlignet mine bon'er fra sidste forsøg med dette forsøg, da jeg i dag har hentet medicin til resten af dette forsøg.

Here it goes:

I første forsøg kostede tingene:

Synarela næsespray 60 pust + 30 pust: 803,10 kr (428,75+374,35)
Gonal-F 900 enheder: 969,05 kr
Ovitrelle: 50,70 kr
Crinone: 205,60

I dette forsøg har det kostet:

Synarela næsespray 60 pust: 103,05 kr
Gonal-F 900 enheder: 524,80
Crinone: 78,30

Jeg er helt lost, HVORFOR ER PRISERNE IKKE ENS?

Ydermere spurgte jeg damen ved skrænken hvornår jeg havde nået maks i egenbetaling, og jeg er "kun" på 11325, 25 kr i CTR saldo, og man skal op på 17163,00 kr (hvilket svarer til 3710 kr i egenbetaling - det er åbenbart steget) Jeg synes bare at have hørt fra mange herinde, at det ville svarer til ca. 1½ forsøg i medicin, før man havde betalt sit maks.

Jeg har i alt betalt 3136,90 i medicin i disse to forsøg (jeg fik en ekstra Gonal-F i sidste forsøg, til de sidste dage inden ÆU)

Piger, jeg er snot forvirret og håber nogle kan hjælpe mig med det her, som jeg overhovedet ikke forstår - hvis altså nogle har læst helt hertil..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

**Ønskebabyen

Sikke hurtigt den forsvandt!

Anmeld

31. januar 2013

Bb3031

Priserne på medicinen er ikke nødvendigvis ens fra gang til gang, da fabrikaterne af medicinen kan justere priserne op og ned som de har lyst. Priserne kan sagtens blive ændret hver 14. dag, har selv oplevet det.

Ang. din CTR-saldo så er det jo igen afhængig af hvad den oprindelige pris har været på medicinen da du købte den. Måske du bare har fået medicnen til en lidt billigere pris end de andre og derfor skal købe en gang medicin mere, før end din maksimale CTR saldo er nået  

Håber det giver mening. Derudover tror jeg bare, at du skal lade være med at tænke så meget over det. Det hele køre jo automatisk og du kommer kun til at betale det du skal for medicinen. Du kommer ikke til at betale for meget  Men ja jeg giver dig ret, det kan være meget forvirrende at finde rundt i.

Anmeld

31. januar 2013

**Ønskebabyen

Peiner skriver:

Priserne på medicinen er ikke nødvendigvis ens fra gang til gang, da fabrikaterne af medicinen kan justere priserne op og ned som de har lyst. Priserne kan sagtens blive ændret hver 14. dag, har selv oplevet det.

Ang. din CTR-saldo så er det jo igen afhængig af hvad den oprindelige pris har været på medicinen da du købte den. Måske du bare har fået medicnen til en lidt billigere pris end de andre og derfor skal købe en gang medicin mere, før end din maksimale CTR saldo er nået  

Håber det giver mening. Derudover tror jeg bare, at du skal lade være med at tænke så meget over det. Det hele køre jo automatisk og du kommer kun til at betale det du skal for medicinen. Du kommer ikke til at betale for meget  Men ja jeg giver dig ret, det kan være meget forvirrende at finde rundt i.

Tak for dit svar, det giver bestemt mening.

Synes godt nok bare det er vildt, at priserne kan variere SÅ meget Men man skal da kun glæde sig over at det var en del billigere denne gang

Anmeld

31. januar 2013

Musse21

**Ønskebabyen skriver:

Tak for dit svar, det giver bestemt mening.

Synes godt nok bare det er vildt, at priserne kan variere SÅ meget Men man skal da kun glæde sig over at det var en del billigere denne gang

Priserne falder jo mere medicin du køber..
Hos mit apotek stod det nederst på bon'en hvor mange % man skulle betale op til de første 1000 kr. Så jo tættere du kommer på max grænsen altså de 3700 jo billigere bliver medicinen..

Ved det er meget rodet men prøvede

Anmeld

31. januar 2013

**Ønskebabyen

Musse21 skriver:

Priserne falder jo mere medicin du køber..
Hos mit apotek stod det nederst på bon'en hvor mange % man skulle betale op til de første 1000 kr. Så jo tættere du kommer på max grænsen altså de 3700 jo billigere bliver medicinen..

Ved det er meget rodet men prøvede

Okay, på den måde - det kan jeg bedre forstå Tak

Anmeld

31. januar 2013

Musse21

**Ønskebabyen skriver:

Okay, på den måde - det kan jeg bedre forstå Tak

Det var så lidt

Anmeld

1. februar 2013

mab

**Ønskebabyen skriver:

Jeg er igang med mit 2. forsøg (ICSI lang protokol) og får jo i den forbindelse en helveds masse medicin

Jeg har nu undret mig en del over priserne på medicinen, og kan virkelig ikke finde rundt i det - jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig!

Jeg har siddet og sammenlignet mine bon'er fra sidste forsøg med dette forsøg, da jeg i dag har hentet medicin til resten af dette forsøg.

Here it goes:

I første forsøg kostede tingene:

Synarela næsespray 60 pust + 30 pust: 803,10 kr (428,75+374,35)
Gonal-F 900 enheder: 969,05 kr
Crinone: 205,60

I dette forsøg har det kostet:

Synarela næsespray 60 pust: 103,05 kr
Gonal-F 900 enheder: 524,80
Crinone: 78,30

Jeg er helt lost, HVORFOR ER PRISERNE IKKE ENS?

Ydermere spurgte jeg damen ved skrænken hvornår jeg havde nået maks i egenbetaling, og jeg er "kun" på 11325, 25 kr i CTR saldo, og man skal op på 17163,00 kr (hvilket svarer til 3710 kr i egenbetaling - det er åbenbart steget) Jeg synes bare at have hørt fra mange herinde, at det ville svarer til ca. 1½ forsøg i medicin, før man havde betalt sit maks.

Jeg har i alt betalt 3136,90 i medicin i disse to forsøg (jeg fik en ekstra Gonal-F i sidste forsøg, til de sidste dage inden ÆU)

Piger, jeg er snot forvirret og håber nogle kan hjælpe mig med det her, som jeg overhovedet ikke forstår - hvis altså nogle har læst helt hertil..

jeg tror svaret ligger i at hver gang du ramme en hvis pris feks. 900, får du 50%, 1500 for du vist 70% osv.
Tror simpelthen det er derfor priserne er så forskellige :-)

og mener det aæt over 3200 der er 100% refunderet :-)

Jeg kan se du igang med ICSI - hvor langt er du? vi må næsten, næsten følge hinanden ad.

Anmeld

1. februar 2013

**Ønskebabyen

mab skriver:

jeg tror svaret ligger i at hver gang du ramme en hvis pris feks. 900, får du 50%, 1500 for du vist 70% osv.
Tror simpelthen det er derfor priserne er så forskellige :-)

og mener det aæt over 3200 der er 100% refunderet :-)

Jeg kan se du igang med ICSI - hvor langt er du? vi må næsten, næsten følge hinanden ad.

Nej man skal helt op på 3700 kr, før man får refunderet 100% Så der er liiiige lidt vej endnu, da jeg "kun" er på omkiring 3100 nu.

Jeg skal starte på hormoner (gonal-F) i aften

Hvor langt er du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.