Hormonspiral? Skal, skal ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.453 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Godaften,

Min Gynækolog anbefaler mig, at få en hormonspiral, ikke som prævention, da jeg er steriliseret, men som behandling, da jeg døjer med STORE mens smerter, samt meget blødning på mens 1. dag..

Hun siger at rigtigt mange oplever at deres mens bliver meget kortere, mindre blødning, samt meget mindre smerte, og det lyder jo fantastisk..

Men som ved alt andet, er det jo bivirkninger, så hun fortalte også at man de første 6 mdr., kan opleve pletblødninger.

Så er det nogle af Jer som har eller har haft hormonspiral, som vil dele ud af jeres erfaringer??

Og som et tillægsspørgsmål, har det haft en indvirkning på jeres sexliv, altså større, mindre lyst, og kan manden mærke de der små snore?

Kh Mom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Muffin_girl

Mom skriver:

Godaften,

Min Gynækolog anbefaler mig, at få en hormonspiral, ikke som prævention, da jeg er steriliseret, men som behandling, da jeg døjer med STORE mens smerter, samt meget blødning på mens 1. dag..

Hun siger at rigtigt mange oplever at deres mens bliver meget kortere, mindre blødning, samt meget mindre smerte, og det lyder jo fantastisk..

Men som ved alt andet, er det jo bivirkninger, så hun fortalte også at man de første 6 mdr., kan opleve pletblødninger.

Så er det nogle af Jer som har eller har haft hormonspiral, som vil dele ud af jeres erfaringer??

Og som et tillægsspørgsmål, har det haft en indvirkning på jeres sexliv, altså større, mindre lyst, og kan manden mærke de der små snore?

Kh Mom

Jeg har en hormonspiral. Og du er velkommen til at sende mig en PB

Anmeld

30. januar 2013

christina92

Mom skriver:

Godaften,

Kh Mom

Jeg har fået hormonspiral som prævention efter jeg har fået min datter. jeg har haft lidt ømhed, men værst har jeg nu blødt i 1½ måned. Jeg er nu endelig ved at holde op og kun have "alm." pletblødning

Det har ingen invirkning haft på vores sexliv bortset fra vi ikke rigtig har haft et pga. blødning

Anmeld

30. januar 2013

Nitz - <3 David

Mom skriver:

Godaften,

Kh Mom

Jeg fik min hormonspiral for ca. 9 mdr. siden.
De første 3-4 mdr var min mens meget ustabil. og med lidt bletblødninger. men ikke noget voldsomt noget. Desuden havde jeg meget milde mens smerter i en 3 uger efter opsættelsen.
Men de sidste 4-5 mdr har der intet været. Min mens kommer næsten på klokkeslet. Og bløder max 3 dage. Og mængden er så lidt at jeg kan nøjes med de små tynde trusseindlæg.
Så det var helt sikkert "døjen" værd
Selve opsættelsen syns jeg slet ikke var slem. Hvis man bare slapper godt af. Jeg syns faktisk at et celleskrab gør mere ondt.

Jeg tror bivirkningerne er meget forskellige. Nogle har mange, andre mærker slet ikke til det

Anmeld

30. januar 2013

Sitrani

Mom skriver:

Godaften,

Kh Mom

Jeg har selv en kobberspiral.... men nøøøj hvor har jeg fortrudt! Næste gang skal ejg have en hormonspiral, det er helt sikkert... førhen havde jeg en normal menstruation, blødte på samme tidspunkt hver måned, og blødte ca. 5-7 dage max. Der var jeg på p-piller. Så blev jeg gravid og har efterfølgende fået en kobberspiral sat op...... Efter jeg har fået kobberspiral er mine menstruationer blevet meget kraftigere og de varer tit helt op til 10 dage eller mere  Ikke til at foretrække overhovedet...

Så jeg ville sige, at du skal sige ja til hormonspiralen!!! Den skal jeg selv ha'... det andet her er ikke til at holde ud...... meget upraktisk.. og irriterende.....

Anmeld

30. januar 2013

Lady Marion <3

Gav min en chance på 3 mdr og ud skulle den . Led med voldsomme smerter og konstant blødning i alle 3 mdr . Nu får jeg fjernet slimhinden i stedet

Anmeld

30. januar 2013

Majeha

Efter 1. fødsel fik jeg kobberspiral, som var et helvede og slet ikke fungerede for mig. Efter den sidste fødsel har jeg fået hormonspiralen, og halleluja for den  Pletblødte lidt den føste måned, men har siden kun haft lidt blod på papiret, når jeg tørrede mig. Ikke noget, der kræver bind. Og har stort set ingen smerter ved menstid. Den er bare SUPER for mig.

Mht sexlysten, så er den lige så lille, som altid

Anmeld

30. januar 2013

emschen09

Jeg har haft hormonspiral i snart 3 år nu.

Jeg er rigtig glad for den. Og har aldrig haft pletblødninger.

Vi har aldrig haft problemer mht snorene, og sexlysten er den samme som for 3 år siden 

Mht. snorene sagde lægen til mig i sin tid, at hvis min kæreste kunne mærke noget, så skulle jeg komme ind igen og få dem klippet kortere.

Anmeld

30. januar 2013

JustMe

Jeg har haft den i snart 1½ år, og døjer med værre menssmerter. I den forstand, at de er værre end de plejer, og jeg har dem det meste af tiden, selvom mine menstruationer er reduceret væsentligt. Ofte er det kun pletblødning (pletblødte dog i 3 mdr efter opsættelsen) og kun få dage. Manden kan ofte godt mærke snorene, selvom de allerede er blevet klippet en gang.

Anmeld

31. januar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

1000 tak for alle jeres tilbagemeldninger... Jeg kan læse at det jo er blandet med folks oplevelser..

Men jeg tror jeg prøver :-)

Kh Mom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.