Ferie på kh hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

grinny

Anonym skriver:

Tak for svar

Det var da så lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

TNBC

Peanut skriver:

Jaah, men til gengæld har kh-modtagerne vil ingen feriepenge at bruge? Så er det bare ferie uden løn? Det er da også dyrt at afholde ferie så.

De får stadigvæk kontanthjælp når de holder ferie. Hvis du gør det, før du har været på 12måneder vil du blive trukket pr.dag

Anmeld

30. januar 2013

Hailiesmom11

Anonym skriver:

Om året ? 

Ja det mener jeg eller så er det 5 uger

Anmeld

30. januar 2013

Peanut

Anonym skriver:

Så de må gerne holde ferie men de modtager ikk penge i ferien ? 

Lønmodtagere optjener feriepenge, som de får udbetalt i stedet for løn, når de har ferie, og hvis de ikke har tjent nogle feriepenge, kan de holde ferie uden løn - så ville da mene at det var "snyd" hvis en kh-modtager modtog løn under ferie. Det er bare min mening.

Men ved ikke hvordan det foregår i virkelighedens Danmark 

Anmeld

30. januar 2013

Isabella_mor

Peanut skriver:

Lønmodtagere optjener feriepenge, som de får udbetalt i stedet for løn, når de har ferie, og hvis de ikke har tjent nogle feriepenge, kan de holde ferie uden løn - så ville da mene at det var "snyd" hvis en kh-modtager modtog løn under ferie. Det er bare min mening.

man syntes vel altid at det er snyd, lige indtil man en dag selv står i situationen og er nødt til selv at komme på kontanthjælp... 

det er da fint at man som kontanthjælpsmodtager kan få mulighed for at få et afbræk fra jobsøgning og møder på et jobcenter... 

var jeg på KH så ville en ferie efter at have været på det i et år +. være tiltrængt... ligesom det er tiltrængt for mig at der snart er en uges vinterferie.. selvom jeg sikkert skal sidde og skrive opgaver hele ferien, det må man tage med.

Anmeld

30. januar 2013

grinny

Isabella_mor skriver:

man syntes vel altid at det er snyd, lige indtil man en dag selv står i situationen og er nødt til selv at komme på kontanthjælp... 

det er da fint at man som kontanthjælpsmodtager kan få mulighed for at få et afbræk fra jobsøgning og møder på et jobcenter... 

var jeg på KH så ville en ferie efter at have været på det i et år +. være tiltrængt... ligesom det er tiltrængt for mig at der snart er en uges vinterferie.. selvom jeg sikkert skal sidde og skrive opgaver hele ferien, det må man tage med.

Kan godt være jeg ikke har arbejde men jeg møder stadig op et sted 8-15 hver dag hvor vi hjælper til i byen 

- så jeg arbejder jo sådan set - og får "kun" 3990 kr. for det, så synes det er okay at jeg kan holde ferie med kontanthjælp 

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg sys det er fair nok de personer også får chance for lidt ferie. 

Jeg vælger at tro at ingen er på kh med vilje og hvis jeg en dag ender der så kan jeg sikkert også bruge lidt ferie

Anmeld

30. januar 2013

Mettefpigen

Peanut skriver:

Hvorfor er det snyd?... Vi laver jo stadig en del for at få nogle penge.....

Anmeld

30. januar 2013

jydeinden

Peanut skriver:

hvad er det præcist der er snyd ved det? kan jeg vitterligt ikke se

Anmeld

31. januar 2013

Peanut

Isabella_mor skriver:

Jah, sådan kan man vel også se på det.

Men jeg sammenligner nu bare at en lønmodtager ikke får løn i ferien, hvorfor skulle en kh-modtager så?

Men vi har alle hver vores mening 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.