dilemmaer omkring uddannelse m.m. gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

320 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg springer ikke lige helt ud endnu, så derfor er jeg ano lidt endnu

Men min kæreste og jeg vil gerne flytte sammen til sommer, og mit barn og jeg flytter op til ham, som er ca 100 km herfra.

Men jeg går pt sygemeldt i min uddannelse på revalidering, da jeg psykisk har haft en hård periode. Jeg går nu fast i terapi 1 x ugentligt, og får en ny medicin, og jeg har det så meget bedre. Men min sagsbehandler ved ikke, om hun mener at jeg kan fortsætte på revalidering, da hun er usikker på om jeg kan klare min uddannelse. Jeg har selv rykket for at komme ud i praktik, men der sker bare intet.
Så det vil jo sige, at jeg så ikke kan få min revalidering med til den nye kommune, og så har jeg overvejet andre muligheder:

- jeg ville så ryge på kh, og ville se om jeg kunne sendes i aktivering indenfor hjemmeplejen, så jeg ville kunne samle erhvervserfaring nok til at kunne tage ssh uddannelsen med voksenløn

- søge ind på ssh på den lave elevløn, men er i tvivl om vi ville kunne klare det økonomisk

- søge ind på en ny videregående uddannelse på su, men da jeg så er samboende, så er jeg virkelig i tvivl, om vi ville kunne klare det økonomisk, da han er på dagpenge pt.

Hvad tænker i om det, eller giver det ingen mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

lyder da til at du har tænkt en del over det allerede

mit bedste råd er at undersøge hvordan din tilflytningskommune ser på revalidering m.v. ved at enten ringe eller skrive til dem eller læse op på deres hjemmeside...

Nogen gange kan de godt se pointen og kan få loven "fikset" så de kan lade dig fortsætte hvor du er nu.. og andre gange er de mere firkantede i det og læser loven anderledes...

Anmeld

30. januar 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

lyder da til at du har tænkt en del over det allerede

mit bedste råd er at undersøge hvordan din tilflytningskommune ser på revalidering m.v. ved at enten ringe eller skrive til dem eller læse op på deres hjemmeside...

Nogen gange kan de godt se pointen og kan få loven "fikset" så de kan lade dig fortsætte hvor du er nu.. og andre gange er de mere firkantede i det og læser loven anderledes...

God ide

Det vil jeg prøve i morgen så. Det er altid godt at få andre til at se på ens tanker,så man kan få andre ideer og løsningsmuligheder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.