Hvordan bliver man enig om det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

Gravid2012

Wampires skriver:

nemmerlig.. så aftal med DP/VS at bedstemor henter efter første lur f.eks.

når han ikke er ældre bliver de ofte lagt fra omkring kl. 11 og så sover de en times tid eller 2 og så kunne hun jo hente ham når han stod op og sørge for mad og hygge indtil I kom hjem

ja go ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Lise

Gravid2012 skriver:

ja det er gratis ... det er vidst det eneste plus jeg ser ved det...

grunden er at nu har selv arbejdet i en boernehave i 4 aar, og jeg kan se forskel paa de boern der er blevet passet kun af bedstemor og dem der har vaeret i vuggestue... de vil ikke dele med andre boern osv.

hvor gammel var den dame der passet dig ?

taenker ogsaa paa at hvis det var en ung person der passet ham ville det vaere bedre end en gammel bedstemor .... mere energi og kan hun overhovedet huske hvordan det er - det er dog 36 aar siden hun sidst har passet et barn.... ja der er mange bekymringer jeg har kan du se...

Hmm, jeg ved ikke hvor gammel hun var, men måske omkring 40 år på det tidspunkt.

Egentlig forstår jeg dig godt - jeg tror også det styrker barnet at komme afsted i vuggestue eller dagpleje. Dog tror jeg ikke det er så vigtigt nu, hvor han ikke er ældre. Så jeg tænker, som andre, kompromis - i kan starte ud med at lade hende passe (de bliver også så dejligt tætte - det er guld værd!), og så kan han komme i vuggestue/dagpleje senere, når han måske "kræver" lidt mere. Det skriver jeg uden at vide en dyt om din svigermor eller dit barn, men det er det jeg lige tænker

Anmeld

30. januar 2013

Victoria2013

Jeg syntes det med et kompromis lyder som en god idé

Min mor var i øvrigt hjemmegående med mig da jeg var lille, så jeg har aldrig været i vuggestue, børnehave eller dagpleje... gik dog i legestue nogle timer om ugen fra jeg var 2 år. Og jeg har altså udviklet mig ganske fint

Anmeld

30. januar 2013

DitteFisk

Jeg ville få en deltids plads i vs/dp og så lade bedstemor hente tidligt tror jeg

Anmeld

30. januar 2013

modesty

Jeg skal til maj begynde paa arbejde...

det er omkring 6 timer pr dag.

Nu har vi et skaenderi om hvor barnet skal passes... Min mand vil gerne at hans mor kommer og passer ham herhjemme! hun har ogsaa tilbudt det.....meeeeen jeg vil gerne ha at han kommer i dagpleje, eller hvad det nu hedder naar de er 8 maaneder ?

Hvordan kan man blive enig om det her??? der er ikke nogen af os to der rykker sig....

hvordan kan jeg faa min vilje???

Han er så lille at hans behov for at være sammen med andre børn slet ikke er der endnu. 8 mdr. som start i VS er MEGET tidligt. Min dreng startede i VS da han var 10,5 mdr. og det synes jeg var meget tidligt. 

Jeg synes det er helt fantastisk at din søns farmor tilbyder at komme og passe ham derhjemme. Trygge rammer med et menneske der kommer til at være en omsorgsperson i mange år fremover. Min mor og far er meget sammen med min søn, og det ser jeg som en kæmpe gave for ham. En VS pædagog er max. i barnets liv i 2 år plus det løse. Farmor vil være der hele barnets opvækst.

Hvis det var mig, ville jeg sige ja tak - og så overveje DP/VS når jeres søn er et år eller halvandet. 

Anmeld

30. januar 2013

raca

jeg ville sprige til bedstemors tilbud.. hvis hun er en helt normal fungerede dame.. ser jeg det kun som et plus at din søn ikke skal tvinges i ins/sp.. som så lille.. 8 mdr er virkelig lille i den verden..

barnet har ikke i en alder af 8 mdr brug for at lære og dele og lære at være sosial.. de har brug for en nærværende voksen..

kan i ikke bare lave en aftale der siger ins når han bliver 1 el. ligende..

mine børn har været hjemme længe og har fint kunne dele.. de har faktisk haft nemt ved at rumme andre børn osv forde de netop ved mit nærvær har lært at den voksende nok skal se dem selvom de ikke skiger lungerne ud eller sparker naboen..

Anmeld

30. januar 2013

Gravid2012

tak for alle jeres svar ... er i saa hjaelpsomme og altid her for mig naar jeg har brug for det... haaber jeg ogsaa kan hjaelpe til naar i har brug for det

Anmeld

30. januar 2013

EnGodMor

Kia2013 skriver:

Jeg syntes det med et kompromis lyder som en god idé

Min mor var i øvrigt hjemmegående med mig da jeg var lille, så jeg har aldrig været i vuggestue, børnehave eller dagpleje... gik dog i legestue nogle timer om ugen fra jeg var 2 år. Og jeg har altså udviklet mig ganske fint

Samme her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.