En stille pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

KLN

Hej med jer, skønne mødre..

Det er sådan at jeg har en pige på 15 måneder, som går i stordagpleje sammen med 9 andre børn.

Hun er glad og tilfreds, er ikke ked af det, når hun bliver afleveret eller noget. Men hun er en stille pige og lidt genert. Her hjemme eller sammen med andre, som hun kender godt, er hun ikke genert.

Det der bekymrer mig er, om det vil påvirke hende negativt, når hun bliver ældre. Om de andre børn foreksempel ikke vil lege med hende fordi hun er "kedelig"

Jeg ved heller ikke om det bare er slderen og, om hun måske vokser fra det? Det er jo os en hel ny verden for hende.

Nogen med den slags erfaringer, som har nogle vise ord?

Kærlig hilsen en bekyret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

B&J

har du hørt om hun også er det når hun er i dagplejen???

for Daniel, da han var fra 0  til han var ca 2-2½ ja der var han stille dreng, han snakkede på liv og løs her hjemme og han elskede hans dagpleje mor og han var altid stille når vi kom men så kom han ned og lege så åbnede han sig stille og roligt og når jeg var gået jamen så begynde han at åbne sig, men når de skulle nye steder han ja så var han lidt stille igen, nu er han i børnehave og når jeg aflevere ham er han stille og lidt genert, men når jeg går og de begynder at lege ja så åbner han sig mere og mere,..... og han er så dygtig er så stolt og han elsker at komme i børnehave selv om han kun har været der i en 4ugers tid snart....

Anmeld

30. januar 2013

LBK

KLN skriver:

Det er sådan at jeg har en pige på 15 måneder, som går i stordagpleje sammen med 9 andre børn.

Hun er glad og tilfreds, er ikke ked af det, når hun bliver afleveret eller noget. Men hun er en stille pige og lidt genert. Her hjemme eller sammen med andre, som hun kender godt, er hun ikke genert.

Det der bekymrer mig er, om det vil påvirke hende negativt, når hun bliver ældre. Om de andre børn foreksempel ikke vil lege med hende fordi hun er "kedelig"

Jeg ved heller ikke om det bare er slderen og, om hun måske vokser fra det? Det er jo os en hel ny verden for hende.

jeg tror det er for tidligt at  at bekymre sig

Din pige udvikler sig jo hver eneste dag, og det kan være at det lige pludselig er hende der indtager dagplejen med storm hver morgen.

Jeg har ingen genert pige, men jeg har en pige der hun fra hun var 6 måneder har haft svært ved social kontakt. Hun har svært ved at knytte sig og er ikke nysgerrig overfor nye mennesker, MEN når hun så knytter bånd, så er det utrolig stærkt. 

HUn udvikler sig hver eneste dag og bliver mere og mere åben og nysgerrig..

Anmeld

30. januar 2013

KLN

B&J skriver:

har du hørt om hun også er det når hun er i dagplejen???

for Daniel, da han var fra 0  til han var ca 2-2½ ja der var han stille dreng, han snakkede på liv og løs her hjemme og han elskede hans dagpleje mor og han var altid stille når vi kom men så kom han ned og lege så åbnede han sig stille og roligt og når jeg var gået jamen så begynde han at åbne sig, men når de skulle nye steder han ja så var han lidt stille igen, nu er han i børnehave og når jeg aflevere ham er han stille og lidt genert, men når jeg går og de begynder at lege ja så åbner han sig mere og mere,..... og han er så dygtig er så stolt og han elsker at komme i børnehave selv om han kun har været der i en 4ugers tid snart....

Altså, de siger, at hun er blevet meget mere livlig ifht. hvad hun var i starten. Det er bare svært, når man kun oplever, hvordan hun er, når man henter og bringer.

Men det kan godt være, at jeg skal spørge noget mere ind til, hvordan hun er, når jeg er gået - så jeg kan få ro i sindet

Anmeld

30. januar 2013

kekp

KLN skriver:

Nu er min søn ikke sådan, men jeg var selv ligesom du beskriver din pige. Min dagplejemor blev altid spurgt om jeg ikke kunne snakke

Jeg har aldrig haft problemer med det senere hen og voksede helt naturligt fra det. Jeg kender jo ikke din lille pige men når hun ikke er ældre så ville jeg ikke være nervøs.

Anmeld

30. januar 2013

KLN

KLN skriver:

Altså, de siger, at hun er blevet meget mere livlig ifht. hvad hun var i starten. Det er bare svært, når man kun oplever, hvordan hun er, når man henter og bringer.

Men det kan godt være, at jeg skal spørge noget mere ind til, hvordan hun er, når jeg er gået - så jeg kan få ro i sindet

Du har sikkert ret...

Tror bare det er fordi, at noget af det, jeg er mest bange for, når det kommer til mit barn og kommende børn, er mobning. Alt det motoriske, lærer at gå, det faglige, når hun starter i skole osv. Det skal nok komme.. Bare hun er glad...

Anmeld

30. januar 2013

B&J

KLN skriver:

det syntes jeg du skal for det snakke vi meget med vores dagpleje mor om og daniel er vokset sååååååååå meget forhold til istarten, for da vi skulle starte i mødergruppe gik han helt amok han kunne slet ikke rumme alle de nye perosner, så vi stoppede og med tiden bliver det blodt bedre og bedre og bedre tror jeg goså det gør med din lille pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.