Farligt at dyrke motion??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

SKbaby

Er det farligt at dyrke motion, når man prøver at blive gravid?

Jeg går i fitness hver dag eller hver anden dag, hvor jeg løber på løbebånd / cykler / crosstrainer og styrketræner i en times tid.

Er det mon farligt eller mindsker det chancen for at blive gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Kamulla

nej slet ikke 

Anmeld

30. januar 2013

Mum33

Farligt nej  Men har læst at ekstrem fysisk aktivitet kan hindre en mulig graviditet. Men nok ikke alm træning

Anmeld

30. januar 2013

SKbaby

Haha jeg er bare bange for at æggets mulighed for at sætte sig fast i livmoderen er mindre hvis jeg dyrker motion. Er bange for det falder ud

Når men så fortsætter jeg den daglige motion. Det er nok også sundest

Anmeld

30. januar 2013

tarkoflen

Du må ikke øge din træning, når du prøver at blive gravid, hvis du har trænet på den måde du gør nu i lang tid, så burde det ikke have nogen betydning... Jeg tror dog jeg ville overveje at "nøjes" med cross trainer og cykel i stedet for løbebåndet, fordi der får du ikke de der bump eller hvad man skal kalde det, når du løber

Rigtig meget held og lykke med at blive gravid

Anmeld

30. januar 2013

SKbaby

tarkoflen skriver:

Du må ikke øge din træning, når du prøver at blive gravid, hvis du har trænet på den måde du gør nu i lang tid, så burde det ikke have nogen betydning... Jeg tror dog jeg ville overveje at "nøjes" med cross trainer og cykel i stedet for løbebåndet, fordi der får du ikke de der bump eller hvad man skal kalde det, når du løber

Rigtig meget held og lykke med at blive gravid

Nej det er netop også det jeg tænker.. Det med løb og bump

Altså jeg har ikke trænet sådan i lang tid, men det er jo ikke voldsom hård træning, bare motion og lidt styrketræning. Håber ikke det gør noget, men tror jeg dropper løbebåndet.

Anmeld

30. januar 2013

tarkoflen

SKbaby skriver:

Nej det er netop også det jeg tænker.. Det med løb og bump

Altså jeg har ikke trænet sådan i lang tid, men det er jo ikke voldsom hård træning, bare motion og lidt styrketræning. Håber ikke det gør noget, men tror jeg dropper løbebåndet.

Altså jeg ved jo ikke, om det kan have en betydning med løbebåndet, men løb fik jeg at vide på Skejby, at jeg ikke skulle (det skal dog siges, at vi var i behandling og så er situationen jo lidt anderledes)

Men så længe du ikke øger din træningsmængde og hårdhed og du ellers er helt normal, sund og rask, så må du så vidt jeg ved gerne fortsætte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.