billedredigeringshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

Nemesis

Jeg skal lave nogle billeder om til filmplakater..til nogle af dem vil jeg gerne have sådan en ramme/border på bilede der ligner det kommer fra en filmrulle (hvis i forstår)

Jeg havde engang et program der selv havde det..men efter crash og udskiftning har jeg ikke mere,

nogle der ved hvor jeg finder det henne?? skal også gerne kunne lave størrelserne på billeder til A1 format og det vil mit nuværende billed/print program ikke..

Nogle der sidder med løsningen??

hilfe!
Sisse som har fået en opgave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Adope måske? Jeg har nemlig photoshop (aner ikke hvordan jeg bruger det ) og det kan en heeeeel masse og har en masse ramme ol

Anmeld

17. juni 2009

Nemesis

Jeanne skriver:

Adope måske? Jeg har nemlig photoshop (aner ikke hvordan jeg bruger det ) og det kan en heeeeel masse og har en masse ramme ol

hvilken photoshop har du...kan sikkert finde en prøveversion så
men der er jo en masse forskellige creative suite, pro, pro master os jeg skal komme efter dig!

:-) Sisse som heller ikke kender photoshop

Anmeld

17. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Ja jeg måtte så lige tjekke hvad jeg har Det er adope photoshop.

Du kan downloade en prøveversion her
http://www.adobe.com/dk/products/photoshop/photoshop/

Anmeld

17. juni 2009

Nemesis

Jeanne skriver:

Ja jeg måtte så lige tjekke hvad jeg har Det er adope photoshop.

Du kan downloade en prøveversion her
http://www.adobe.com/dk/products/photoshop/photoshop/

SUPER! så prøver jeg sku om jeg kan hitte rundt i det :-)

Takker!
:-) Sisse

Anmeld

17. juni 2009

OSCARSSON

ladydan1 skriver:

Jeg skal lave nogle billeder om til filmplakater..til nogle af dem vil jeg gerne have sådan en ramme/border på bilede der ligner det kommer fra en filmrulle (hvis i forstår)

Jeg havde engang et program der selv havde det..men efter crash og udskiftning har jeg ikke mere,

nogle der ved hvor jeg finder det henne?? skal også gerne kunne lave størrelserne på billeder til A1 format og det vil mit nuværende billed/print program ikke..

Nogle der sidder med løsningen??

hilfe!
Sisse som har fået en opgave.

Du kan prøve at søge på "film frames" på google. Der får du op mange træffer på stockphoto siter der du kan købe tilgang til sådane frames som du sen bruger i dit billed redigeringsprogram.

Mht.  billed redigerings programmer kan du også kigge på  Adobe Photoshop Elements som er en mindre avanceret udgave af Photoshop. Den koster ikke en halv rymdraket som den fulde version af Photoshop gør. Men den har rigtigt mange indstillinger og funktioner fra Photoshop. Det der mangler er sådant som du egentlig ikke har det store brug for hvis du ikke arbejder professionellt med billeder, eller er en meget avanceret amatør fotograf, og dermed kan motivere at betale mellem 9000-18000 kr beroende på hvad for en version af photoshop CS pakken du vælger.

Håber det kan hjælpe lidt på det...

Anmeld

17. juni 2009

Nemesis

OSCARSSON skriver:

Du kan prøve at søge på "film frames" på google. Der får du op mange træffer på stockphoto siter der du kan købe tilgang til sådane frames som du sen bruger i dit billed redigeringsprogram.

Mht.  billed redigerings programmer kan du også kigge på  Adobe Photoshop Elements som er en mindre avanceret udgave af Photoshop. Den koster ikke en halv rymdraket som den fulde version af Photoshop gør. Men den har rigtigt mange indstillinger og funktioner fra Photoshop. Det der mangler er sådant som du egentlig ikke har det store brug for hvis du ikke arbejder professionellt med billeder, eller er en meget avanceret amatør fotograf, og dermed kan motivere at betale mellem 9000-18000 kr beroende på hvad for en version af photoshop CS pakken du vælger.

Håber det kan hjælpe lidt på det...

fantastisk..ja det hjalp da helt vildt..har søgt på borders, rammer og alverdens kombinationer, så det er da super du lige kan fortælle hvad jeg skal søge efter.

Du er en knag!

Anmeld

20. juni 2009

OSCARSSON

ladydan1 skriver:

fantastisk..ja det hjalp da helt vildt..har søgt på borders, rammer og alverdens kombinationer, så det er da super du lige kan fortælle hvad jeg skal søge efter.

Du er en knag!

Anmeld

20. juni 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej.

Ellers kan du hente dette gratis:
www.gimp.org/

Det kan mange af de samme ting som photoshop. Og så er det jo gratis.

Og så fandt jeg lige dem her, der kunne man måske lige klippe billedet ud i midten, og putte sit eget ind i stedet:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Negativfilm.jpg

God fornøjelse

Anmeld

20. juni 2009

foto på lærred

Hej Sisse

Er det ligesom kort nr 5:
http://www.123hjemmeside.dk/foto-paa-laerred/19844079?i=27270530

Så vil jeg godt prøve at hjælpe dig, kan dog ikke lave dem i plakatstørrelse, så ved ikke om det hjælper?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.