Braun øretermometer erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.183 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

Ina33

Jeg hastede i dag ud og købte et øretermometer, da jeg simpelthen er så træt af det gamle digitale termometer til munden, som bruger en evighed på en temperaturmåling... SUK

Nu har vi så målt og målt og målt lidt mere...  Og vi får mange forskellige temperaturer, og faktisk ofte lidt forhøjede temperaturer, jeg er ikke syg, men måler alligevel min temperatur til 37, 6 og 37,5 - jeg ved godt at det som sådan ikke er feber, men jeg plejer at have en lav kropstemperatur, og når jeg måler den i munden måler den 37,1.

Hvad er jeres erfaring med øretermometeret, måler det generelt lidt højere end i munden?

Andre erfaringer og råd modtages gerne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

B&J

vi har et Braun øretermometer og det er nok snart 5år gammel fra apoteket og det måler lige godt hver gang jeg er så glad for mit...

Anmeld

29. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Ina33 skriver:

Jeg hastede i dag ud og købte et øretermometer, da jeg simpelthen er så træt af det gamle digitale termometer til munden, som bruger en evighed på en temperaturmåling... SUK

Nu har vi så målt og målt og målt lidt mere...  Og vi får mange forskellige temperaturer, og faktisk ofte lidt forhøjede temperaturer, jeg er ikke syg, men måler alligevel min temperatur til 37, 6 og 37,5 - jeg ved godt at det som sådan ikke er feber, men jeg plejer at have en lav kropstemperatur, og når jeg måler den i munden måler den 37,1.

Hvad er jeres erfaring med øretermometeret, måler det generelt lidt højere end i munden?

Andre erfaringer og råd modtages gerne...

Man skal huske, et rektalt termometer er det mest præcise.
Ved øretermoneter, skal man lægge 0,5 til.. Og kan ikke huske hvad man skal lægge til ved mund termometer.

Her bruger vi kun et rektalt termometer, ville aldrig føle mig sikker ved at bruge til mund/øre/eller hvad der nu ellers findes, på trods af, at teknologien er blevet bedre med tiden

Anmeld

29. januar 2013

Stjerneskud

Temperatur i munden er meget unøjagtig, man skal være enormt præcis med at placere termometeret for at få en rigtig temperatur.

Øretermometer er et godt alternativ til rektalt, de er stort set lige nøjagtige. Bortset fra hvis du har meget ørevoks i øret, eller lige har ligget med øret ned i puden.

Selv har jeg også et braun øretermometer og det er jeg rigtig glad for og det passer også meget fint

Anmeld

29. januar 2013

twinny

Nu er der selvfølgelig forskellige modeller, men på børnemodtagelsen og barsels afsnittet på herlev bruger de braun øre termometer. Selvfølgelig de dyre. Men helt dårlige kan de ikke være.
Husk den i munden er vidst meget upræcis i målingerne.

Anmeld

29. januar 2013

Bare mig..

Jeg har også altid brugt øretermometeret og det kan godt svinge, men ikke mere end 0,1-2-3 stykker. og så skal du huske altid at ligge 0,5 til når du bruger øretermometeret.. 

Det har fungeret super for os de sidste 3 år :-)

Anmeld

29. januar 2013

Ina33

Min søn er lidt dårlig - forkølet osv.. Jeg har målt hans temperatur i øret, og der har jeg målt mange forskellige temperaturer, alt fra 37,2 til 37,7, i munden målte jeg 37,7 hver gang - så målte jeg den rektalt og her målte jeg 37,8. Jeg er nok lidt skuffet over øretermometeret, jeg troede det ville være mere præcist - at jeg kunne måle den samme temperatur hver gang, men det kan jeg slet ikke.

Måske bruger jeg det forkert, selvom jeg synes jeg har læst nøje hvordan man skal benytte det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.