min første fondantkage (m. billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.471 visninger
52 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

FrkZier

min kære kæreste har fødseldag d. 5/3 og derfor har jeg planer om at lave ham en rigtig fin kage - det kræver jo så bare at jeg kan finde ud af at lave en rigtig fin kage, og før at jeg kan finde ud af det, skal jeg jo lære det og øve mig

og her kommer mit første forsøg - er egentlig ret stolt, men tror jeg køber færdiglavet fondant næste gang, for hold da på noget klisterstads!

det er chokolade&hindbærmousse på chokoladekage bunde og mmmmmmmmmmmmmmmmh den er god

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mums den ser lække ud!! Og sikken da en god dag at ha fødselsdag på 

Hvis du syntes det er for klisteret, så ska du bare putte mere flormelis i, og rulle det lidt tykker, så er det nemmer at arbejde med! Vh stine

Anmeld

29. januar 2013

FrkZier

StineW79 skriver:

Mums den ser lække ud!! Og sikken da en god dag at ha fødselsdag på 

Hvis du syntes det er for klisteret, så ska du bare putte mere flormelis i, og rulle det lidt tykker, så er det nemmer at arbejde med! Vh stine

hehe der har du måske også fødselsdag?

det er mere det med at få det fra næsten flydende og processen med at hælde flormelis i der er klistret, når jeg har fået flormelis i og æltet det, så det ikke klisteret længere

Anmeld

29. januar 2013

mth1987

FrkZier skriver:

min kære kæreste har fødseldag d. 5/3 og derfor har jeg planer om at lave ham en rigtig fin kage - det kræver jo så bare at jeg kan finde ud af at lave en rigtig fin kage, og før at jeg kan finde ud af det, skal jeg jo lære det og øve mig

og her kommer mit første forsøg - er egentlig ret stolt, men tror jeg køber færdiglavet fondant næste gang, for hold da på noget klisterstads!

det er chokolade&hindbærmousse på chokoladekage bunde og mmmmmmmmmmmmmmmmh den er god

Det er da fint gået

har aldrig selv prøvet at lave fondant så det er da respekt til dig... Jeg plejer at købe wiltons som kan købes på nettet og i kop og kande.

umiddelbart ser det ikk ud til du har smurt kagen op, det hjælper på bulerne når fondanten lægges på. 

Har også hørt nogen blander halvt fondant halv marcinpan så det smager bedre

Anmeld

29. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
FrkZier skriver:

hehe der har du måske også fødselsdag?

det er mere det med at få det fra næsten flydende og processen med at hælde flormelis i der er klistret, når jeg har fået flormelis i og æltet det, så det ikke klisteret længere

Jeps det har jeg nemlig

Jeg syntes det er sådan lidt sjovt at lave fondanten, men ja det er ret klisteret! Vh stine

Anmeld

29. januar 2013

FrkZier

mth1987 skriver:

Det er da fint gået

har aldrig selv prøvet at lave fondant så det er da respekt til dig... Jeg plejer at købe wiltons som kan købes på nettet og i kop og kande.

umiddelbart ser det ikk ud til du har smurt kagen op, det hjælper på bulerne når fondanten lægges på. 

Har også hørt nogen blander halvt fondant halv marcinpan så det smager bedre

tror også jeg køber det færdigt næste gang :p

jo har smurt den op, var nok bare ikke helt så god til det

Anmeld

29. januar 2013

FrkZier

StineW79 skriver:

Jeps det har jeg nemlig

Jeg syntes det er sådan lidt sjovt at lave fondanten, men ja det er ret klisteret! Vh stine

hehe dejlig dag

meeget klisteret

Anmeld

29. januar 2013

mth1987

FrkZier skriver:

tror også jeg køber det færdigt næste gang :p

jo har smurt den op, var nok bare ikke helt så god til det

Øvelse gør mester og er sikker på dine omgivelser ikk vil være ked af at du øver dig den ser super lækker ud. 

Jeg er selv vildt med hvid toblerone og jordbær 

Anmeld

29. januar 2013

FrkZier

mth1987 skriver:

Øvelse gør mester og er sikker på dine omgivelser ikk vil være ked af at du øver dig den ser super lækker ud. 

Jeg er selv vildt med hvid toblerone og jordbær 

tror heller ikke de brokker sig

uhm det lyder også lækkert! kan være jeg skulle prøve det næste gang..

Anmeld

29. januar 2013

mth1987

FrkZier skriver:

tror heller ikke de brokker sig

uhm det lyder også lækkert! kan være jeg skulle prøve det næste gang..

Modtager gerne et stykke med posten

jeg laver det dog med drømmekagebunde som regel. Men choko bunde fungere sikkert også super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.