forkølet eller influenza?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

Anonym trådstarter

hvordan ved jeg om det er det ene eller det andet?

har det virkelig skidt
slemme muskelsmerter i hele kroppen
meget snottet og nyser
mega træt
stort set ingen appetit
kaster op hvis jeg spiser mere end en halv rugbrød
ondt i hals og ører

jeg er i tvivl om jeg har eller har haft feber. jeg får med mellemrum mega hedeture hvor jeg bliver super utilpas og bare skal have tøjet af.. og i nat oplevede jeg det omvendte, ryste-frøs helt vildt og kunne ikke få varmen.

synes jo sådan set det er synd for mig for er i tredje trimester og er influenzavaccineret. men åbenbart ikke mod denne type hvis det er influenza.

ellers gode råd til bedring? jeg drikker kamillete med honning og er desværre nødt til løbende at tage pinex, ellers kan jeg ikke klare muskelsmerterne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Zafir

influenza....

Jeg sidder selv og føler der er noget under opsejling...

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

influenza....

Jeg sidder selv og føler der er noget under opsejling...

kom nemlig bare i tvivl fordi jeg ikke har mærket høj feber. hvis jeg har haft har det været lidt.. det er jo sådan set også ligemeget, det ændrer jo ikke på hvordan jeg har det :p

håber du slipper!

Anmeld

29. januar 2013

Zafir

Anonym skriver:

kom nemlig bare i tvivl fordi jeg ikke har mærket høj feber. hvis jeg har haft har det været lidt.. det er jo sådan set også ligemeget, det ændrer jo ikke på hvordan jeg har det :p

håber du slipper!

Håber jeg også... Manden har lagt sig der hjemme... og jeg fryser og føler mig kørt igennem en kødkværn... Sådan havde jeg det også nogen dage i sidste uge, så hvis det er noget der er på vej, vil jeg godt snart have det overstået!!!... tsk... Så enten ligge mig nogen dage, eller også bare blive helt frisk... suk.

god bedring.

Anmeld

29. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

hvordan ved jeg om det er det ene eller det andet?

har det virkelig skidt
slemme muskelsmerter i hele kroppen
meget snottet og nyser
mega træt
stort set ingen appetit
kaster op hvis jeg spiser mere end en halv rugbrød
ondt i hals og ører

jeg er i tvivl om jeg har eller har haft feber. jeg får med mellemrum mega hedeture hvor jeg bliver super utilpas og bare skal have tøjet af.. og i nat oplevede jeg det omvendte, ryste-frøs helt vildt og kunne ikke få varmen.

synes jo sådan set det er synd for mig for er i tredje trimester og er influenzavaccineret. men åbenbart ikke mod denne type hvis det er influenza.

ellers gode råd til bedring? jeg drikker kamillete med honning og er desværre nødt til løbende at tage pinex, ellers kan jeg ikke klare muskelsmerterne

Influenza (og så er din feber sandsynligvis mellem 38-40)

Tag panodil  - max dosis med fast interval. Det hjælper lidt. Også gerne Ipren indimellem. (Med mindre du er gravid, så må du undvære, og så skal du i øvrigt søge læge).

Influenza tager den tid, den tager. Hvil dig og drik masser af væske.

Anmeld

29. januar 2013

Frk. Himmelblå

Frk. Himmelblå skriver:

Tag panodil  - max dosis med fast interval. Det hjælper lidt. Også gerne Ipren indimellem. (Med mindre du er gravid, så må du undvære, og så skal du i øvrigt søge læge).

Og god bedring, - det er rædsomt at have influenza :-(

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

er 32 uger henne.. har været nødt til at tage lidt panodil for at kunne være til men tak!

Anmeld

29. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

er 32 uger henne.. har været nødt til at tage lidt panodil for at kunne være til men tak!

Ok, influenza er værst i begyndelsen af graviditeten, men giv lige lægen et kald. Den type, der har været i omløb denne vinter er rigtig hård, - og har du den, kan du se frem til 8-10 dage på langs. Just saying...
Og hold nu igen med de panodiler..

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Ok, influenza er værst i begyndelsen af graviditeten, men giv lige lægen et kald. Den type, der har været i omløb denne vinter er rigtig hård, - og har du den, kan du se frem til 8-10 dage på langs. Just saying...
Og hold nu igen med de panodiler..

Jeg har ringet til lægen, og der er ikke noget at bekymre sig om, førend jeg ligefrem er så dårlig at jeg hverken kan rejse mig, spise eller drikke.. Og så var det også i orden at tage panodil - naturligvis ikke i overdrevne mængder, men jeg måtte godt tage for at mindske muskelsmerterne. Normalt tager jeg ikke medicin når jeg er gravid (det er andet barn), men jeg skal kunne holde ud at være til, ellers får jeg heller ingen søvn eller ro

Anmeld

29. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg har ringet til lægen, og der er ikke noget at bekymre sig om, førend jeg ligefrem er så dårlig at jeg hverken kan rejse mig, spise eller drikke.. Og så var det også i orden at tage panodil - naturligvis ikke i overdrevne mængder, men jeg måtte godt tage for at mindske muskelsmerterne. Normalt tager jeg ikke medicin når jeg er gravid (det er andet barn), men jeg skal kunne holde ud at være til, ellers får jeg heller ingen søvn eller ro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.