endnu en om ansøgning:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

Sujan

Sidder her og skriver ansøgninger.

Jeg er uddannet i Bank. Men fandt mig måske aldrig helt til rette. Jeg kunne godt lide den daglige kontakt med mennesker og når jeg lavede back-up opgaver for andre...

har været på barsel som slutter i næste måned.

Nu vil jeg så søge ind som lægesekretær, da jeg synes det lyder enormt spændende og jobbet indeholder lige præcis de opgaver jeg er god til.
Men så bliver man bare sådan lidt øv, når alle fortæller en, hvor svært det er at komme ind. De får mange ansøgninger og hvordan skiller man sig lige ud?

Nåh håber i det mindste at komme til samtale. Kunne være så fedt.

Er der nogen her med erfaringer, omkring det at søge ind, som lægesekretær? Kom i ind? kom i ikke ind? Hvad lægges der stor vægt på o.s.v.
evt nogle generelle gode råd til ansøgning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Sujan

Slet ingen?

Anmeld

30. januar 2013

Mette Nexø

Sujan skriver:

Jeg er uddannet i Bank. Men fandt mig måske aldrig helt til rette. Jeg kunne godt lide den daglige kontakt med mennesker og når jeg lavede back-up opgaver for andre...

Nu vil jeg så søge ind som lægesekretær, da jeg synes det lyder enormt spændende og jobbet indeholder lige præcis de opgaver jeg er god til.
Men så bliver man bare sådan lidt øv, når alle fortæller en, hvor svært det er at komme ind. De får mange ansøgninger og hvordan skiller man sig lige ud?

Er der nogen her med erfaringer, omkring det at søge ind, som lægesekretær? Kom i ind? kom i ikke ind? Hvad lægges der stor vægt på o.s.v.

Står der i stillingsopslaget at man kan ringe hvis man har spørgsmål? Hvis der gør det kan du det og måske slå dit navn fast der. Og så tror jeg du skal sælge dig selv på at du er god til menneske kontakt.

Håber virkelig det lykkes for dig, ville selv have valgt den vej formange år siden, men gik bort fra det igen pga den hårde konkurrence.

Anmeld

30. januar 2013

Mette Nexø

Sujan skriver:

Står der i stillingsopslaget at man kan ringe hvis man har spørgsmål? Hvis der gør det kan du det og måske slå dit navn fast der. Og så tror jeg du skal sælge dig selv på at du er god til menneske kontakt.

Håber virkelig det lykkes for dig, ville selv have valgt den vej formange år siden, men gik bort fra det igen pga den hårde konkurrence.

Anmeld

30. januar 2013

Sujan

Mette Nexø skriver:

Der var et infomøde.. men må indrømme at jeg ikke havde tid til at tage til odense for en time. Maja var syg der.. æv bæv.

Men ja håber det lykkes:-)

Der er virkelig hård konkurrence og skal passe på jeg ikke bliver skuffet.. vil bare så gerne igang med noget ordentligt.
Håber jeg kan få lidt hjælp til ansøgningen og så komme til samtale.
Men der er jo mange om buddet og især i disse tider..

Anmeld

30. januar 2013

FrkDitte

Sujan skriver:

Hejsa,

Jeg er uddannet lægesekretær fra juli sidste år..

Du må meget gerne se min ansøgning. Jeg kom ind både på Herlev og på Bispebjerg hospital, valgte så Bispebjerg.

Du skal selvfølgelig have Diagnoselatin, det kan tages forskellige steder.. 

Du skal også kunne 10-finger/blindskrift systemet.. det kan du gøre på nettet..

Jeg købte et kursus på nettet til 2-300 kr. ca. og det var ret godt..

Nogle steder skal du igennem en stavetest, så de er opmærksomme på om du kan stave ok.

Det er rigtigt, at der er mange om pladserne, så det kan være svært at komme ind.. 

Jeg tror de lægger vægt på, at man er nysgerring efter at lære, fleksibel og omstillingsparat.

Ellers bare vær dig selv 

Vis du er positiv og virkelig vil det.

Lægesekretær er så fedt et job, elsker det 

Jeg er på Medicinsk Modtageafsnit, som hører under Akutmodtagelsen (Skadestuen). Jeg har skiftende vagter, mest dagvagter, men også aften og nat samt 10-timers vagter og weekend. Jeg har 32 timer ugentligt.

Som elev har du kun dagvagter, men der hvor det er muligt kan du sikkert prøve at komme med på andre vagter. 

Jeg er selv elevansvarlig, men har intet med ansættelsen af elever at gøre.

Håber du kommer ind 

Du kan jo også prøve at søge hos privatpraktiserende læger og privathospitaler.. chancen er dog mindre her, men det skader jo ikke at prøve 

Og skrive endelig, hvis du har flere spørgsmål..

D.

Anmeld

30. januar 2013

Sujan

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg er uddannet lægesekretær fra juli sidste år..

Du må meget gerne se min ansøgning. Jeg kom ind både på Herlev og på Bispebjerg hospital, valgte så Bispebjerg.

Du skal selvfølgelig have Diagnoselatin, det kan tages forskellige steder.. 

Du skal også kunne 10-finger/blindskrift systemet.. det kan du gøre på nettet..

Jeg købte et kursus på nettet til 2-300 kr. ca. og det var ret godt..

Nogle steder skal du igennem en stavetest, så de er opmærksomme på om du kan stave ok.

Det er rigtigt, at der er mange om pladserne, så det kan være svært at komme ind.. 

Jeg tror de lægger vægt på, at man er nysgerring efter at lære, fleksibel og omstillingsparat.

Ellers bare vær dig selv 

Vis du er positiv og virkelig vil det.

Lægesekretær er så fedt et job, elsker det 

Jeg er på Medicinsk Modtageafsnit, som hører under Akutmodtagelsen (Skadestuen). Jeg har skiftende vagter, mest dagvagter, men også aften og nat samt 10-timers vagter og weekend. Jeg har 32 timer ugentligt.

Som elev har du kun dagvagter, men der hvor det er muligt kan du sikkert prøve at komme med på andre vagter. 

Jeg er selv elevansvarlig, men har intet med ansættelsen af elever at gøre.

Håber du kommer ind 

Du kan jo også prøve at søge hos privatpraktiserende læger og privathospitaler.. chancen er dog mindre her, men det skader jo ikke at prøve 

Og skrive endelig, hvis du har flere spørgsmål..

D.

Tusinde tak for dit svar. Søger på odense sygehus, da de søger 24 elever til opstart i oktober.
Jeg håber sådan. Jeg kan blindskrift og vil tage diagnoselatin inden start hvis jeg er så heldig at komme ind.

Har en lille datter så dagvagter vil jeg helst.

Jeg vil da meget gerne se din ansøgning som inspiration.

Hat lagt vægt på at jeg kan lide at have med mennesker at gøre og jeg gerne vil være med til at sikre et patientforløb af høj kvalitet. Og at jeg tidligere har arbejdet med administrative opgaver og har erfaret at det er der jeg har mine stærke sider.

Anmeld

30. januar 2013

FrkDitte

Sujan skriver:

Tusinde tak for dit svar. Søger på odense sygehus, da de søger 24 elever til opstart i oktober.
Jeg håber sådan. Jeg kan blindskrift og vil tage diagnoselatin inden start hvis jeg er så heldig at komme ind.

Har en lille datter så dagvagter vil jeg helst.

Jeg vil da meget gerne se din ansøgning som inspiration.

Hat lagt vægt på at jeg kan lide at have med mennesker at gøre og jeg gerne vil være med til at sikre et patientforløb af høj kvalitet. Og at jeg tidligere har arbejdet med administrative opgaver og har erfaret at det er der jeg har mine stærke sider.

Jeg synes det lyder rigtig fint det du har skrevet..

Jeg sender min ansøgning til dig 

Her i region Hovedstaden tager de ca. 120 elever ind, 

fordelt på flere hospitaler i regionen.

Krydser fingre for dig.. 

D.

Anmeld

30. januar 2013

Sujan

FrkDitte skriver:

Jeg synes det lyder rigtig fint det du har skrevet..

Jeg sender min ansøgning til dig 

Her i region Hovedstaden tager de ca. 120 elever ind, 

fordelt på flere hospitaler i regionen.

Krydser fingre for dig.. 

D.

Tusinde tak for din hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.