??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

pastry26

Hej alle i kloge kvinder!

Nu nærmer tiden sig til at jeg skal føde, så vi er i fuld gang med de sidste forberedelser herhjemme..

Lige et spørgsmål ang voksipose; hvad sover jeres baby i når baby sover ude i vogn og voksipose? Har købt nogle heldragter i uld og bomuld, så tænkte sådan en udenover en kortærmet body, og en strik trøje.. Er det for meget? Og hvad med fødderne? Har både strømper og joha baby uld futter til ham. Til hovedet har jeg købt en uld hjelm og baby vanter til hænderne..

Vi har købt en odder zip - ved ikke om vognen og dens isolering har betydning??

Tak for hjælp!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Muffinmus

Mine babyer har ikke sovet i voksi da jeg synes den er for stort tung og kluntet, men tyk dragt og dyne. Først efter ca 4-5 mdr er de rykket over i voksien.
Men ja, der sover min datter lige nu i tynd flyverdragt hvis der er -5 grader eller mere og eller en strikjakke eller tyk striktrøje hue og vanter.

Anmeld

28. januar 2013

pastry26

Ok tak for svar! Vi har fået en køredragt som er ret kraftig (til autostolen) og den tror jeg bliver for meget.. Men måske jeg skulle købe en tynd fleece eller uld køredragt med ben og så prøve mig frem? Der er mange overvejelser!!!

Anmeld

28. januar 2013

modesty

pastry26 skriver:

Nu nærmer tiden sig til at jeg skal føde, så vi er i fuld gang med de sidste forberedelser herhjemme..

Lige et spørgsmål ang voksipose; hvad sover jeres baby i når baby sover ude i vogn og voksipose? Har købt nogle heldragter i uld og bomuld, så tænkte sådan en udenover en kortærmet body, og en strik trøje.. Er det for meget? Og hvad med fødderne? Har både strømper og joha baby uld futter til ham. Til hovedet har jeg købt en uld hjelm og baby vanter til hænderne..

Tak for hjælp!!! 

Det ville være for meget til min dreng. Han sov i sit almindelige bomuldstøj (ét lag) og en hue og et par vanter. Jeg tror at vi på de to-tre allerkoldeste dage sidste vinter gav ham en uldcardigan på, men ellers bare hans almindelige tøj.

Anmeld

28. januar 2013

pastry26

modesty skriver:

Det ville være for meget til min dreng. Han sov i sit almindelige bomuldstøj (ét lag) og en hue og et par vanter. Jeg tror at vi på de to-tre allerkoldeste dage sidste vinter gav ham en uldcardigan på, men ellers bare hans almindelige tøj.

Tak for svar! Jeg tror jeg må prøve mig frem så.. Kan læse mig til at de fleste lader deres babyer sove i det tøj de har på, og alt afhængigt af om vores dreng bliver et varmt eller et koldt barn så må jeg tilføje eller trække noget tøj fra  Bare han ikke fryser, det er nok delejehus bekymre mig mest for 

Anmeld

28. januar 2013

modesty

pastry26 skriver:

Tak for svar! Jeg tror jeg må prøve mig frem så.. Kan læse mig til at de fleste lader deres babyer sove i det tøj de har på, og alt afhængigt af om vores dreng bliver et varmt eller et koldt barn så må jeg tilføje eller trække noget tøj fra  Bare han ikke fryser, det er nok delejehus bekymre mig mest for 

Ja, hvis du bare har en varm cardi og lidt varme futter (hvilket du sikkert køber alligevel) så er du godt dækket ind. 

Anmeld

28. januar 2013

Frk. Himmelblå

pastry26 skriver:

Tak for hjælp!!! 

Jeg ville ikke putte en hel ny baby udenfor om vinteren.

Men begge mine har altså også - som de fleste - været nogle.. -øh.. - babyer til det med temperaturregulering.

Jeg ville være så bange for, at han lå og blev pludseligt meget kold eller meget varm.  Jeg ville i hvert faldt vente til han var omkring 8- 10 uger, tror jeg. 

Og så prøv dig frem. Gå ud og mærk efter, hvor varm han er hvert 10. min i en periode,  - så finder du hurtigt ud af det. Der er ikke andet for.

Held og lykke med fødsel og voksi og hele moletjavsen 

Anmeld

28. januar 2013

pastry26

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg ville ikke putte en hel ny baby udenfor om vinteren.

Men begge mine har altså også - som de fleste - været nogle.. -øh.. - babyer til det med temperaturregulering.

Jeg ville være så bange for, at han lå og blev pludseligt meget kold eller meget varm.  Jeg ville i hvert faldt vente til han var omkring 8- 10 uger, tror jeg. 

Og så prøv dig frem. Gå ud og mærk efter, hvor varm han er hvert 10. min i en periode,  - så finder du hurtigt ud af det. Der er ikke andet for.

Held og lykke med fødsel og voksi og hele moletjavsen 

Tak for hjælpen. Har faktisk også været i tvivl om hvornår han måtte komme ud og ligge, det kan godt være jeg lige skal vente lidt, eller snakke med sundhedsplejersken.. Og ja som alt andet i livet må man prøve sig frem - det er bare lidt svært nu her første gang, der er så mange ting at forholde sig til og man vil gerne gøre det rigtigt  Men men øvelse gør mester! Og tak for det, vi glæder os til snart at se ham og holde ham 

Anmeld

28. januar 2013

Mom2

pastry26 skriver:

Tak for hjælp!!! 

Vores pige sover i uldbody og strømpebukser og så har hun uld hjelm og luffer på, når hun kommer ud i hendes Trille pose.

Hun er et meget varmt barn, så har hun mere på dør hun simpelthen af varme.

Anmeld

29. januar 2013

Monski

pastry26 skriver:

Tak for hjælp!!! 

Anthon havde body og strømpebukser på og så en dragt udover (bare den der bjørnedragt som så mange har) og så en hue og et par vanter og han var aldrig kold når han kom op
Den voksipose er guld værd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.