en måneds barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

SarahEmilVictoria

Hej alle.
Jeg står i en rigtig dum situation, hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Sagen er den at jeg den 03.07.12 fødte min lille pige, og jeg startede på noget fjernundervisning d. 13.08.12, men jeg faldt fra igen, da jeg ikke kunne overskue både skole og barn, så jeg blev meldt ud af skolen og startede på kontanthjælp... De sagde på jobcenteret at jeg kun havde ret til 5 måneders barsel fordi atjeg havde været i været i uddannelse, og at min barsel ville starte her fra d. 1 januar.. Men nu her i lørdags fik jeg et brev hvor er stod: Din barsel er nu slut, og du indkaldes til jobsamtale d. 30.01.13.. Jeg får så ringet derind da jeg troed det var en fejl, men næ nej. De fortalte at jeg alligevel kun havde ret til en måneds barsel og at jegulle finde en dagplejeplads til min datter med det samme .. Fordi at jeg skal i aktivering med det samme!l øh? Jeg er rigtig ked af det, og anede ikke at det overhovedet var muligt, kun at have ret til en måned! Er der nogen der har prøvet noget lignende? Og hvad havde i gjort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Muhmi

SarahEmilVictoria skriver:

Hej alle.
Jeg står i en rigtig dum situation, hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Sagen er den at jeg den 03.07.12 fødte min lille pige, og jeg startede på noget fjernundervisning d. 13.08.12, men jeg faldt fra igen, da jeg ikke kunne overskue både skole og barn, så jeg blev meldt ud af skolen og startede på kontanthjælp... De sagde på jobcenteret at jeg kun havde ret til 5 måneders barsel fordi atjeg havde været i været i uddannelse, og at min barsel ville starte her fra d. 1 januar.. Men nu her i lørdags fik jeg et brev hvor er stod: Din barsel er nu slut, og du indkaldes til jobsamtale d. 30.01.13.. Jeg får så ringet derind da jeg troed det var en fejl, men næ nej. De fortalte at jeg alligevel kun havde ret til en måneds barsel og at jegulle finde en dagplejeplads til min datter med det samme .. Fordi at jeg skal i aktivering med det samme!l øh? Jeg er rigtig ked af det, og anede ikke at det overhovedet var muligt, kun at have ret til en måned! Er der nogen der har prøvet noget lignende? Og hvad havde i gjort ?

Sammenlagt bør du jo have ret til 12 mdrs barsel.. Men har du fået ekstra su.. altså dobbelt su??

Anmeld

28. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Puha det lyder da også helt vildt! Jeg ville godt nok også være ked af at alberte sku starte i dp nu. Hun er jo lige så gammel som din, og føler ik hun ville være klar.

Ka simpelhen ik forstå hvis det ka være rigtigt, og håber du finder ud af noget!! Vh stine

Anmeld

28. januar 2013

Mor1012

Hej alle.

ej kan det passe ? du får da penge fra barselsdagpenge ? det kan sku ikk passe dit barn skal i dagpleje allerede fra 5 mdr.... nu holder de fandme

Anmeld

28. januar 2013

SarahEmilVictoria

Muhmi skriver:

LJedfi

Sammenlagt bør du jo have ret til 12 mdrs barsel.. Men har du fået ekstra su.. altså dobbelt su??

Jeg nåede kun at få dobbeltsu i de sidste to måneder november og december .. Kan det have noget med det at gøre ?

Anmeld

28. januar 2013

Muhmi

Jeg nåede kun at få dobbeltsu i de sidste to måneder november og december .. Kan det have noget med det at gøre ?

Jeps.. Det kan det... Og hvis de regner lidt forkert derinde, så kan det godt se ud som om du har fået dobbelt su hele din barsel og så kan du selvfølgelig ikke have ret til mere... Skynd dig lige at få klaret det ud med dem, for jeg vil æde min gamle hat på at det er derfor

Anmeld

28. januar 2013

SarahEmilVictoria

Jeg aner ikke lige hvad de har gang i.. Men det er mere det, at først sagde de at jeg har ret til 5 måneder, og pludselig fortæller de at jeg kun havde ret til den ene måned. Og nu vil de have at jeg på to dage skal smide min datter i dagpleje.. Det hele er kommet med så kort varsel, og syntes bare ikke at det kan være rigtigt! Syntes slet ikke at min datter er klar! Og har snakket med pladsanvisningen som også ringede ned til jobcenteret som heller ikke kunne få det til at passe, men den er god nok! Skal til samtale her på torsdag!

Anmeld

28. januar 2013

SarahEmilVictoria

Muhmi skriver:

Jeps.. Det kan det... Og hvis de regner lidt forkert derinde, så kan det godt se ud som om du har fået dobbelt su hele din barsel og så kan du selvfølgelig ikke have ret til mere... Skynd dig lige at få klaret det ud med dem, for jeg vil æde min gamle hat på at det er derfor

Det vil jeg da helt klart prøve :-) mange tak :-)

Anmeld

28. januar 2013

tribk

Hej alle.

Hej,

Jeg havde lidt det omvendte problem da jeg var på barsel. Jeg var dog på dagpenge, da jeg afsluttede uddannelse efter min søn blev født. Men de påstod på kommunen at jeg havde meget længere barsel end jeg reelt havde. Så pludselig kom der ikke flere penge, og så var min barsel ellers slut!!

Men jeg læste stolpe op og stolpe ned på nettet for at finde ud af reglerne, for jeg VILLE have at det var deres skyld, og at jeg stadig skulle være på barsel. Det jeg fandt ud af, var at man på barselsdagpenge fra kommunen har ret til barsel indtil barnet er 46 uger gammel. Så det var rigtigt nok at min barsel var slut, og jeg kunne ikke bevise, at jeg i telefonen var blevet "lovet" længere barsel.

Så jeg vil altså tro at det gælder det samme for barsel på kontanthjælp. At du har ret til barsel indtil dit barn er 46 uger gammel.

Anmeld

28. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er ikke korrekt,på KH har du ret til 46 ugers barsel,der er fordelt på 4 uger før termin,og 42 uger efter.

Så du må have fat i kommunen endnu gang,og ellers må du gå til den gratis advokat vagt,og få dem til at hjælpe dig,med at skrue bissen på over for kommunen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.