Eksperthjælp: opfølgning på barn med tynd mave og lægebesøg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.706 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

Lisbeth Jess

"opfølgning på barn med tynd mave og lægebesøg.."

Følgende fra svaret med 19 mdr med tyndmave: Hej. Jeg tog til lægen med ham igår. Selvom de ikke var meget for det. Lægen vi snakkede med efter den første uge sagde vi skulle give ham babymad og masser af babymos. Lægen igår sagde han skulle holdes fra alt frugt ( forvirring) og han kun skulle have lyst brød, lyst kød, kogt kylling og sådan. De ville Ikke tage afføringsprøve på ham det nægte han fuldstændigt!!! Han sagde når han ikke havde feber eller havde blod i afføringen eller mavesmerter så ville de ikke gøre det. Og det var normalt de små kunne få det i flere uger fordi deres maver er mere sarte. Men nu er han altså 19 mdr og har levet på menneske mad længe uden problemer. Det kunne han ikke rigtig forklare noget på. Han ville Inter gøre. Sagde det ikke smitter og derfor kunne jeg trygt sende ham afsted i dagpleje. Men må han overhovedet det med tynd mave. Det er forskelligt hvor mange gange han har afføring nogle dage flere end andre. Igår havde han 3-4 stykker. Det er ikke meget men det var jo tyndt. Hader bare den læge!!! Vores søn har også børneeksem på kinderne. Og jeg selv så når han fik jordbær, ketchup og sådan så blev det slået ud. Men siger lægen at mad ikke kan!! Men hans hudlæge gav mig ret i at maden godt kan påvirke udbruddene. Og vi så bare skulle prøve og holde ham lidt fra de ting... Virker som om de læger intet ved. Da vores store søn var mindre fik han eksem under amene. Spurgte lægen om det kunne være vaskepulvere da jeg selv som lille havde problemer med det. Men nej det kunne det bestem ikke. Fik noget creme som slet ikke hjalp. Så prøvede vi oppe i vaskeriet og vælge deres sæbe fra og bruge noget andet og så var det væk med det samme og der har intet været siden og nu kan vi bruge vaskepulvere af alle slags uden problemer. Og boligforeningen sagde det var neutral vaskepulvere der var der i. Virker bare for mig underligt når han fik de knopper af det. Og som spæd brugte vi neutral til hans tøj uden problemer og senere brugte han bare samme sæbe som os og der hr aldrig været noget.... Vi vil gerne skifte læge men så skal man betale online med dankort og vi har skisme ikke dankort. bliver virkelig frustreret over de intet vil gøre og de siger vist forskellige ting...

Lisbeths svar

hej Igen!
jeg forstår du er frustreret, Nu kommer du med dit lille barn , som på 2 eller 3 uge har tynd mave og de tager dig ikke så alvorligt, at de overvejer at tage en afføringsprøve.
Jeger forundret over den behandling.

Det er muligt det ikke smitter, alligvel er det meget ubehageligt at have tynd mave og normalt er det ikke..
Jeg vil foreslå dig at ringe til din sundhedsplejerske, og bede om hjælp
Måske kan hun trænge igennem..

Den anden mulighed er egen læge igen, hvor du virkelig insisterer på enten at han tager dig/barnets diarrhoe alvorligt,og eller sender dig til en børnelæge. Tag en bisidder med om nødvendigt.

Der er steder i landet, hvor man kan ringe til en akuttelefon, og få råd og vejledning, det er en mulighed, hvis ovenstående glipper.
Udfra barnets sygehistorie kan ingen læge konsekvent sige, der ikke er noget at vise i en afføringsprøve.
At give ham skånekost som nr 2 læge foreslår er en god ide.
Skriv bare igen , jeg håber virkelig du formår at trænge igennem.
På borgerservice kan de hjælpe med lægeskift og der kan du betale med penge.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.