Kontanthjælpog flytning? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. januar 2013

Anonym trådstarter

HJÆLP

Jeg er på kontanthjælp og bor i Roskilde kommune. Har været på kontanthjælp siden d. 15 oktober og fik også med tilbagevirkende kraft d. 1 november.

Går på barsel imorgen d. 28 januar (har termin slutningen af februar)

Vi er lige blevet tilbudt en lejlighed i Brøndby Strand (med meget kort varsel) og har sagt ja tak, da det er en stor lækker lejlighed hvor der er plads til os alle 3 (bor i en ungdomslejlighed nu)

Når men, vi flytter pr. 1 februar - jeg er som sagt på kontanthjælp. Hvad skal jeg gøre fra nu af?

Skal jeg "bare" tilmelde mig på adressen fra 1. februar og så melde mig ledig på jobcenteret på Brøndby kommune? - Får jeg så mine penge d. 31 januar?

Eller skal jeg ringe til min sagsbehandler og spørge hvad jeg skal gøre? - Kan hun stoppe min kontanthjælp så, hvis jeg flytter? - Altså jeg risikerer ikke at få udbetalt mine penge d. 31 januar? Eller?

Jeg vil jo gerne have det her på plads hurtigst muligt - kender slet ikke systemet indenfor kontanthjælp osv, så hvis nogen har flyttet imens man er på kontanthjælp, så kom gerne på banen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

HJÆLP

Jeg er på kontanthjælp og bor i Roskilde kommune. Har været på kontanthjælp siden d. 15 oktober og fik også med tilbagevirkende kraft d. 1 november.

Vi er lige blevet tilbudt en lejlighed i Brøndby Strand (med meget kort varsel) og har sagt ja tak, da det er en stor lækker lejlighed hvor der er plads til os alle 3 (bor i en ungdomslejlighed nu)

Når men, vi flytter pr. 1 februar - jeg er som sagt på kontanthjælp. Hvad skal jeg gøre fra nu af?

Skal jeg "bare" tilmelde mig på adressen fra 1. februar og så melde mig ledig på jobcenteret på Brøndby kommune? - Får jeg så mine penge d. 31 januar?

Eller skal jeg ringe til min sagsbehandler og spørge hvad jeg skal gøre? - Kan hun stoppe min kontanthjælp så, hvis jeg flytter? - Altså jeg risikerer ikke at få udbetalt mine penge d. 31 januar? Eller?

Jeg vil jo gerne have det her på plads hurtigst muligt - kender slet ikke systemet indenfor kontanthjælp osv, så hvis nogen har flyttet imens man er på kontanthjælp, så kom gerne på banen. 

Altså jeg flyttede fra kbh til helsingør 27.okt. de stoppede min kh i kbh den 31. Og så gik jeg ned på kommunen den 1 og tilmeldte mig. Og har ikke mistet noget.

Anmeld

27. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Altså jeg flyttede fra kbh til helsingør 27.okt. de stoppede min kh i kbh den 31. Og så gik jeg ned på kommunen den 1 og tilmeldte mig. Og har ikke mistet noget.

Skal jeg så bare skifte min adresse og søge på ny, i den nye kommune? Magter slet ikke at skulle søge på ny, nu hvor jeg er på barsel, ha ha...

Min sagsbehandler kan da ikke sige noget til at jeg flytter vel? Hun vil vel synes det var rart at jeg lige meddelte at jeg flyttede?

Anmeld

27. januar 2013

Misscbn

Anonym skriver:

HJÆLP

Lige et sidespring

velkommen til brøndby er selv herfra, er det i parkerne i har fået lejlighed?

Anmeld

27. januar 2013

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

Lige et sidespring

velkommen til brøndby er selv herfra, er det i parkerne i har fået lejlighed?

Tak. 

Jeg har selv boet i Brøndby Strand siden jeg var 3 år gammel og kun været afbrudt derfra siden 2010. Vi flytter til "parkerne" ja

Anmeld

27. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Skal jeg så bare skifte min adresse og søge på ny, i den nye kommune? Magter slet ikke at skulle søge på ny, nu hvor jeg er på barsel, ha ha...

Min sagsbehandler kan da ikke sige noget til at jeg flytter vel? Hun vil vel synes det var rart at jeg lige meddelte at jeg flyttede?

Du skal melde dig ledig på borgerservice, adresse gør du på posthuset.

Nej hun kan ikke sige noget.

Anmeld

27. januar 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Tak. 

Jeg har selv boet i Brøndby Strand siden jeg var 3 år gammel og kun været afbrudt derfra siden 2010. Vi flytter til "parkerne" ja

Nå for søren har osse boet her siden jeg var 4 år ca

bor i maglelund med min søn 

Anmeld

27. januar 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Du skal melde dig ledig på borgerservice, adresse gør du på posthuset.

Nej hun kan ikke sige noget.

Okay, godt. Magter ikke at skulle alt muligt pjat med kommunen, så tæt på termin. 

Er det ikke nemmere at ordne flytteanmeldelsen over borger.dk? Det har vi da gjort andre gange - og så bare skrive fra 1. februar? 

Anmeld

27. januar 2013

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

Nå for søren har osse boet her siden jeg var 4 år ca

bor i maglelund med min søn 

Lækkert, det er jo så dejligt tæt på stationen.

Vi skal flytte til Albjergparken, har dog altid boet i Tybjergparken.

Anmeld

27. januar 2013

M!

Da jeg flyttede fra Københavns kommune til Hvidovre kommune. 

Ringede jeg til min sagsbehandler og fortalte at jeg pr. 1 april boede i Hvidovre kommune, om han ville være sød at stoppe min kontanthjælp pr. sidste dag i marts måned, så jeg kunne melde mig ledig på Hvidovre jobcentre d. 2 april. 

Det gjorde han og jeg meldte mig ledig i Hvidovre - og jeg har ikke mistet nogen penge overhovedet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.