Su enlig ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

hvordan skulle jeg kunne leve for 1000kr 

plus jeg skal betale mad og diverse ? det kan ingen mennesker da 

Nu burde kæresten på papiret overtage halvdelen af dine udgifter og så kan du jo "bare" tage et sulån . Det er det svar man får.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

-Sigrid-

Min mand og jeg studere begge. Vi får hver 5500 før skat og så forsøgertillæh hver på 2800 mener jeg. Alt i alt har vi 13000 udbetalt. 

Når du er sammen med kæresten får du 5500 før skat, måske lidt boligstøtte og så børnepenge og børnefamiliebidrag.

Nu mere din kæreste tjener desto mere skal du betale til VS/DP, mindre får I i boligstøtte osv. 

Anmeld

26. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

hvordan skulle jeg kunne leve for 1000kr 

plus jeg skal betale mad og diverse ? det kan ingen mennesker da 

ja ? -Men ved at du flytter sammen med en kæreste, så bør kæresten jo også skulle bidrage til mad, og andre udgifter..

Anmeld

26. januar 2013

jydeinden

Kofoed. skriver:

Nu burde kæresten på papiret overtage halvdelen af dine udgifter og så kan du jo "bare" tage et sulån . Det er det svar man får.

desværre tror jeg staten mener at det ikke er deres ansvar at du vælger at få børn eller at bo med en ægtefælle.. kynisk ja som bare pokker, men desværre nok sandt

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

ville jeg så stadig kunne få begge su lån ?

Anmeld

26. januar 2013

Zelinasmor

Der er mange der spørger hvordan de skal leve på SU. Men SU er ikke det du skal leve af. Det er et tilskud. De forventer at man selv tager et deltidsjob for at få det til at køre hvis du ikke kan leve med så lidt  Er i 2, så får man selvfølgelig ikke som enlig forsørger. Heller ikke selvom kæresten ikke er barnets far.

Anmeld

26. januar 2013

Kofoed.

jydeinden skriver:

desværre tror jeg staten mener at det ikke er deres ansvar at du vælger at få børn eller at bo med en ægtefælle.. kynisk ja som bare pokker, men desværre nok sandt

Hvorfor citere mig søde?

Anmeld

26. januar 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

ville jeg så stadig kunne få begge su lån ?

Ja, det vil du kunne, så længe barnet har bopæls adresse hos dig

Anmeld

26. januar 2013

jydeinden

Kofoed. skriver:

Hvorfor citere mig søde?

fordi jeg formodede at du måske havde en vis skepsis overfor svaret jeg hører du fik

Anmeld

26. januar 2013

Kofoed.

jydeinden skriver:

fordi jeg formodede at du måske havde en vis skepsis overfor svaret jeg hører du fik

Når, jamen synes nu det giver sig selv, at man for mere som enlig end som 2. Da det jo ikke koster dobbelt op, når man går fra en til to. Men sammen tidigt forstår jeg heller ikke, hvorfor man slet ikke kan få mere end 2000 ekstra og det er i sulån .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.