ville du give hostesaft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.884 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. januar 2013

Mor1012

når den bette har feber

Min datter har fået 5ml hostesaft de sidste 2 dage lige inden sengetid ( må man få fra 2 år )

idag har hun 40 i feber, hun har lige fået panodil og er kommet i seng. turde ikk give hostesaft før panodilen hjælper og feberen falder

ville i også vente til feberen faldte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Doffie

Jeg ville ikke give panodil med mindre mit barn har ondt.

& heller ikke hoste saft da Jeg har fået af vide det ikke er godt at give.

min datter døjer meget med sygdom og hun har altid fået panodil indtil jeg fik af vide jeg ikke må give det med mindre der er smerte.

hun døjer meget med slemme feber kramper ofte. Og panodil slår feberen ned lidt, og så ( kan den ) stiger igen. Det frem provokere kramper.

lig en kold klud på hendes pande <3

god bedring <3

Anmeld

26. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
børneverden skriver:

når den bette har feber

Min datter har fået 5ml hostesaft de sidste 2 dage lige inden sengetid ( må man få fra 2 år )

idag har hun 40 i feber, hun har lige fået panodil og er kommet i seng. turde ikk give hostesaft før panodilen hjælper og feberen falder

Jeg snakkede lige med vagtlægen i dag, da min pige er forkølet. Kamillete og saltvandsdråber, skulle vi give - og hvis temperaturen var over 39, skulle vi ringe igen ..

Anmeld

26. januar 2013

L&V

børneverden skriver:

når den bette har feber

Nope Laura får ik panodil ved feber da det øger risikoen for feberkrampe og hostesaft er bare ik noget vi bruger med mindre det er lægeordineret

Anmeld

26. januar 2013

B&J

vi har dog aldrig prøve hostesaft... men vi giver panodil når feberen er over 39 for at få feberen til at falde så vores dreng ikke får de feberkramper.... det ville da være skrækkeligt men hans feber falder altid og nu er han snart 3år og 7-9-13 ingen feberkramper her hjemme....

Anmeld

26. januar 2013

Maise86

Jeg ville ALDRIG give hostesaft med mindre det er lægeordineret da det kan gøre at hosten udvikler sig til lungebetændelse. Så nej!

Anmeld

26. januar 2013

nielsen80

børneverden skriver:

når den bette har feber

Ville faktisk ringe til lægen, hvis der var feber på 40. Ville hverken give panodil eller hostesaft med mindre det var lægeordineret i det tilfælde. Panodil kan jo sløre nogle symtomer, som måske er vigtige for lægen i hans/hendes diagnose.

Anmeld

26. januar 2013

Faith

Hostesaft har ingen dokumteret effekt hverken på voksne eller børn, så nej jeg ville ikke give mit barn hostesaft.

Anmeld

26. januar 2013

Sitrani

børneverden skriver:

når den bette har feber

nej jeg ville ikke give hostesaft... for har hørt at det slet ikke virker.. og slet ikke i længden..... Desuden vil jeg også kun give panodil til vores datter, hvis hun har smerter.... ikke kun pga. feber, for har altid hørt fra læger, at det ikke er feberen i sig selv, der er "farlig"... Så længe man har kontakt til sit barn og det ikke virker fjernt eller meget dårligt, så skal man ikke bekymre sig om feberen er 38 eller 40, som sådan... selvfølgelig klæde barnet af, og give masser af væske osv.

Anmeld

26. januar 2013

Mor1012

tak for svar

det skal lige siges at VAGTLÆGEN  ER informeret.. vi havde ham i tlf i onsdag aften da hun havde hostet fra 19 til 23

så jeg giver panodil ved 39-40 feber og det er helt ok med vores egen læge de gange hun har været syg, og så igen nu via vagtlægen og det var vagtlægen som sagde man godt måtte give hostesaft 5mm op til natten, for at hun kunne få din søvn

men det fint i andre ikk gør det, her gavner det heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.