graviditetstest og spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.793 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

tweety2060

Har lige et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.... Sidder og snakker med min veninde og vi er I tvivl...
Er den tidligste dag man kan tage en graviditetstest den dag men forventer (eller ikke forventer ) menstruation?
Har det noget at sige hvilket tidspunkt på dagen man tester?? er det bedst med morgenurin?? Hvis nu man brugte en middagsurin, kan den så være falsk negativ? Ville den ikke tese svag positiv så??
tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

frk1991

Forvenetet mens dag er den dag man har test dag ja jeg ventede til jeg var gået nogle dage over tid

Og ja morgenurin er den bedste, da ens urin er mere koncentreret der længere henne kan man teste senere på dagen;-)

Anmeld

25. januar 2013

frk1991

Den kan vise negativ hvis det ikke er så koncentreret:-)

Anmeld

25. januar 2013

Karla

tweety2060 skriver:

Har lige et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.... Sidder og snakker med min veninde og vi er I tvivl...
Er den tidligste dag man kan tage en graviditetstest den dag men forventer (eller ikke forventer ) menstruation?
Har det noget at sige hvilket tidspunkt på dagen man tester?? er det bedst med morgenurin?? Hvis nu man brugte en middagsurin, kan den så være falsk negativ? Ville den ikke tese svag positiv så??
tak for svar

Det er vist meget forskelligt fra person til person

Man siger jo, at man først skal teste den dag man forventer (ikke forventer) sin menstruation. Men der er jo også en del der tester inden og kan få et svar, og så er der dem der først kan teste positivt noget senere

Det er også lidt forskelligt med om det skal være med morgenurin. Ol morgenen er hcg-hormonet mest koncentreret, da man jo ikke har drukket og at man ikke har været på toilettet længe, så der er størst sandsynlighed for at kunne teste positivt med det. Og så kan man sagtens have en negativ test om middagen, hvis man har indtaget meget væske. Der er dog nogle der ikke kan teste om morgenen, men derimod kan teste positivt om middagen/aftenen.

Så det kan variere en del
Men "normalen" hedder sig den dag man forventer menstruation og så med morgenurin

Anmeld

25. januar 2013

tweety2060

frk1991 skriver:

Forvenetet mens dag er den dag man har test dag ja jeg ventede til jeg var gået nogle dage over tid

Og ja morgenurin er den bedste, da ens urin er mere koncentreret der længere henne kan man teste senere på dagen;-)

Super, tak jeg ville også mener at det skulle være en morgenusikkerhed hvis nan tester på forventet menstruationsdag, men veninden mener det er ligegyldigt...
Tak for svaret

Anmeld

25. januar 2013

come2

tweety2060 skriver:

tak for svar

Clearblue digital - 4 dage før forventet mens

Anmeld

25. januar 2013

morethanperfect

Jeg testede før min forventede mensdag , og der var den tydeligt positiv ..

Men ja , testdag er på ens forventede mens dag ..

Anmeld

25. januar 2013

Frk.S

Det er meget individuelt, da det afhænger af mængden af HCG.

Personligt testede jeg dagen før forventet mens. om eftermiddagen. Havde lige købt en test og jeg KUNNE bare ikke vente. 

Den var ganske fint positiv. 

Anmeld

25. januar 2013

tweety2060

morethanperfect skriver:

RSOJeg testede før min forventede mensdag , og der var den tydeligt positiv ..

Men ja , testdag er på ens forventede mens dag ..

Som samtalen går ere fortæller min veninde at hun har "testdag" I dag og testede negativ omkring middag.... Ingen menstruation endnu og nu håber hun at det var fordi det var en middagsurin....

Anmeld

25. januar 2013

tweety2060

Karla skriver:

Som samtalen går ere fortæller min veninde at hun har "testdag" I dag og testede negativ omkring middag.... Ingen menstruation endnu og nu håber hun at det var fordi det var en middagsurin...

Det er vist meget forskelligt fra person til person

Man siger jo, at man først skal teste den dag man forventer (ikke forventer) sin menstruation. Men der er jo også en del der tester inden og kan få et svar, og så er der dem der først kan teste positivt noget senere

Det er også lidt forskelligt med om det skal være med morgenurin. Ol morgenen er hcg-hormonet mest koncentreret, da man jo ikke har drukket og at man ikke har været på toilettet længe, så der er størst sandsynlighed for at kunne teste positivt med det. Og så kan man sagtens have en negativ test om middagen, hvis man har indtaget meget væske. Der er dog nogle der ikke kan teste om morgenen, men derimod kan teste positivt om middagen/aftenen.

Så det kan variere en del
Men "normalen" hedder sig den dag man forventer menstruation og så med morgenurin

Tak for svaret... Som samtalen går ere fortæller min veninde at hun har "testdag" I dag og testede negativ omkring middag.... Ingen menstruation endnu og nu håber hun at det var fordi det var en middagsurin....
Mon der er håb??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.