Min søn har astmatisk bronkitis :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

Oxydatiion

Hej alle skønne mennesker

Jeg er så sur på min læge !
Har nu rendt til læge med min søn Noah og hans grimme hoste jeg ved ikke hvor mange gange siden han var 6 mdr. (Han er 2 år nu)
Hver evig eneste gang har vi fået af vide at det bare er en virus, og der slet ingen grund var til at tro at det var astamtisk bronkitis.
Men så i onsdags d. 23, blev min søn indlagt med tårn høj feber og besværet vejrtrækning og vi havde endda været til læge dagen før.
Nå, men de troede først at det var dobbeltsidet lungebetændelse eller den såkaldte RS virus. Noah fik taget blodprøver, blodtryk, puls, fik suget slim fra næsen, taget røngten af lungerne  og mange andre ting. Vi blev kl. 22:30 kørt op på børneafd. her på bornholms hospital. Igår fik vi så besøg af børnelægen som lyttede på hans lunger, og han sagde med det samme at det var astmatisk bronkitis og at han skulle have maske..
Selvfølgelig er jeg glad for at vi har fundet ud af hvad der er galt, så han kan få den medicin han skal ha så han får det bedre, men jeg er så sur og skuffet over min egen læge ikke har reageret på alle vores besøg hos hende med hans hoste Det er 1 år og 8 mdr siden vi var der første gang med den samme hoste han har i dag, og sygdommen har bare fået lov til at udvikle sig Er der andre der har oplevet sådanne et forløb? Min søn er fortsat indlagt, men håber på at han må komme hjem i dag

Hilsen en frustreret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Den lykkelige

Er ked af at høre med din søn  men dejlig at i er kommet så langt! Kan godt forstå du er mega sur på din læge... jeg synes jeg høre de historier gang på gang.. man skal virkelig bare blive ved hvis man kna fornemme noget er galt! God bedring med lille manden.. godt der bliver taget hånd om ham nu!! 

Anmeld

25. januar 2013

Mother-love

Det gør mìg ondt at din Læge ikke har reageret på det noget før.
Vi har dog ikke prøvet det.
Men Isabella får astmatisk bronkitis i snot sæsonen. Så hun får maske igennem vinteren.
Men du skal glæde dig over at dit barn nu fårbehandling. Det er så dejligt at vi hurtigt fand ud af hvad detvar. For siden isabella har fået sin maske har vi kun en gang imellem en enkelt nat hvor hun hoster meget. Medicinen virker bare.

Vil give dig et råd. Isabella døjer meget med sådan noget svampe udslæt omkring munden hvor masken sidder, fordi astma medicinen kan give svamp.
Derfor altid vask af hvor masken sidder. Og så er det også bedst at de får noget atdrikke bagefter. For at de ikke får svamp i munden.
Vihar dog ikke oplevet svampi isabellas mund.
Men risikoen er der.
Vi har prøvet alverdens cremer udskrevet af lægen og intet hjælper andet end at vaske området hvor masken sidder og så smører med koldcrem.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

25. januar 2013

Gittemor09

Oxydatiion skriver:

Har nu rendt til læge med min søn Noah og hans grimme hoste jeg ved ikke hvor mange gange siden han var 6 mdr. (Han er 2 år nu)
Hver evig eneste gang har vi fået af vide at det bare er en virus, og der slet ingen grund var til at tro at det var astamtisk bronkitis.
Men så i onsdags d. 23, blev min søn indlagt med tårn høj feber og besværet vejrtrækning og vi havde endda været til læge dagen før.
Nå, men de troede først at det var dobbeltsidet lungebetændelse eller den såkaldte RS virus. Noah fik taget blodprøver, blodtryk, puls, fik suget slim fra næsen, taget røngten af lungerne  og mange andre ting. Vi blev kl. 22:30 kørt op på børneafd. her på bornholms hospital. Igår fik vi så besøg af børnelægen som lyttede på hans lunger, og han sagde med det samme at det var astmatisk bronkitis og at han skulle have maske..
Selvfølgelig er jeg glad for at vi har fundet ud af hvad der er galt, så han kan få den medicin han skal ha så han får det bedre, men jeg er så sur og skuffet over min egen læge ikke har reageret på alle vores besøg hos hende med hans hoste Det er 1 år og 8 mdr siden vi var der første gang med den samme hoste han har i dag, og sygdommen har bare fået lov til at udvikle sig Er der andre der har oplevet sådanne et forløb? Min søn er fortsat indlagt, men håber på at han må komme hjem i dag

Hilsen en frustreret mor

åhh jeg er selv turen igennem med en søn på 12 uger...

har rendt til læge før jul og fået afvide det er en virus, og han får forskellige hostesafter... idag har jeg så krævet at han bliver tilset af en børnelæge...

som så først har telefontid på mandag....

han hoster så meget så han ikke kan få luft, og kaster MME op igen....

han får taget blodprøver og bliver lyttet på....

Anmeld

25. januar 2013

k&k&k&k

Oxydatiion skriver:

Hilsen en frustreret mor

Vi har lige været igennem det samme dog uden den voldsomme indlæggelse.

I slutningen af november var vi hos lægen fordi vores datter var snottet og hostede så grimt. Men der fik vi at vide at alle jo var syge og fik derfor noget mixtur (staves) mod hendes hoste.

I december var vi afsted fordi det ikke var blevet bedre - men igen var dommen at der ikke var andet at gøre end det måtte gå væk af sig selv.

Da det blev januar og hendes hoste stadig ikke var blevet bedre gik jeg igen til læge og denne gang var jeg bestemt og afvisende fra starten overfor deres forklaringer og jeg forlangte at hun blev tjekket ordentligt!

Det viste sig at hun havde udviklet astmatisk bronkitis og er derfor også på maske. Derudover havde alt det snot hun har kæmpet med i 2 måneder sat sig på ørerne og hun risikerer derfor også at skulle have lagt dræn.

Så næste gang er det en anden læge vi skal til. Finder mig IKKE i at blive overhørt igen - og sletter ikke når det er min guldklump det drejer sig om!!!

Håber din søn snart er frisk igen - det virkede ihvertfald hurtigt hos os

Med venlig hilsen

k&k&k

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.