Hår-, æg- og sæddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Peanut

Inspireret af et andet indlæg, hvor der var en kvinde med stort hjerte der donerede æg, uden at få andet end hormoner og transport dækket, begyndte jeg at google lidt. Personer der donerer hår, får heller ikke noget, men mænd der donerer sæd kan få op mod 500 kr pr prøve?

http://dk-da.cryosinternational.com/bliv-saeddonor/kompensation.aspx

Er det bare mig der undres lidt eller 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

tarkoflen

Peanut skriver:

Inspireret af et andet indlæg, hvor der var en kvinde med stort hjerte der donerede æg, uden at få andet end hormoner og transport dækket, begyndte jeg at google lidt. Personer der donerer hår, får heller ikke noget, men mænd der donerer sæd kan få op mod 500 kr pr prøve?

http://dk-da.cryosinternational.com/bliv-saeddonor/kompensation.aspx

Er det bare mig der undres lidt eller 

Jeg mener også kvinder der donerer æg får 500 kr. gør de ikke? Men det står jo slet ikke mål med de gener og det indgreb det er i forhold til, når en mand skal donere sæd...

Det er helt skævt!

Anmeld

24. januar 2013

Peanut

tarkoflen skriver:

Jeg mener også kvinder der donerer æg får 500 kr. gør de ikke? Men det står jo slet ikke mål med de gener og det indgreb det er i forhold til, når en mand skal donere sæd...

Det er helt skævt!

Ikke hvad jeg kunne finde frem til. 

Du kan evt google ægdonor og se om du kan finde noget andet 

Anmeld

25. januar 2013

Nessie

Det er meget mærkeligt, mændene har endda en smule fornøjelse ud af det, hvor det kun er ubehageligt for kvinden.

Meget skævt

Anmeld

25. januar 2013

Muhmi

tarkoflen skriver:

Det er helt skævt!

Jeg mener de får meget mere end det, for det skulle være ret omstændigt i forhold til operation osv.

Det er bare hvad jeg har hørt, men det skulle efter sigende være en ret fed indtjening, hvis man ellers har lyst til at blive opereret og være på hormoner osv.

Anmeld

25. januar 2013

Nessie

Jeg mener de får meget mere end det, for det skulle være ret omstændigt i forhold til operation osv.

Det er bare hvad jeg har hørt, men det skulle efter sigende være en ret fed indtjening, hvis man ellers har lyst til at blive opereret og være på hormoner osv.

Hvis det er æg-donation så er det såmænd ganske frivilligt, og de får intet for det.

Hår-transplantation kender jeg intet til

Anmeld

25. januar 2013

Peanut

Nessie skriver:

Det er meget mærkeligt, mændene har endda en smule fornøjelse ud af det, hvor det kun er ubehageligt for kvinden.

Meget skævt

Ja, det var også det jeg tænkte 

Anmeld

25. januar 2013

Lusi

Jf. Sundhedsstyrelsens bekendtgørelse af januar 2007 må der kun betales for dokumenterede faktiske udgifter i forbindelse med behandlingen og ikke noget større honorar end det, som sæddonorer får, dvs. 500 kr. pr. donation.

Virkelig sort når man tænker på de skal tage hormoner og det da ik skulle være så rart og mænd så får 500kr, for at hive sig i fjederen og ligge en klat

Anmeld

26. januar 2013

tarkoflen

Muhmi skriver:

Der er ingen fortjeneste, i hvert fald ikke hvis det er i det offentlige, det ved jeg med sikkerhed, for en af mine veninder har gjort det! I udlandet er der gode penge i det, men ikke herhjemme! Skal ikke kunne sige, om det er anderledes i det private

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.