Hej tøser
Mit navn er Katja, jeg er 28 år og mor til Marcus på 10 måneder, og så er jeg en af tilflytterne fra ns. Min kæreste (Martin) og jeg hat altid ønsket os to børn som aldersmæssigt ligger tæt på hinanden. Derfor har vi også besluttet at vi nu vil gp igang med at lave den næste.
Jeg har været gravid 2 gange før. Første gang var i oktober forrige år, men da jeg var 7 uger hende havde jeg en spontan abort. Ved ikke hvor mange af jer der har prøvet det, men det er bestemt ikke sjovt. Mindre sjovt blev det dog da lægerne alle sagde at jeg skulle vente til jeg havde fået min menstration igen med at prøve igen. Når man første har været gravid og så mister barnet er der ikke noget man hellere vil end være gravid igen. Efter at flere læger fraråede os at prøve igen med det samme spurgte jeg hvorfor vi skulle vente. Svaret var at det ville værer sværer at blive gravid, og at de nødigt så os blive skuffede. Vi besluttede os hurtigt for at vil ville prøve alligevel da vi hellere ville blive skuffede end ikke at prøve.
4 uger efter aborten var jeg ikke itvivl. Jeg vidste at jeg var gravid, men Martin blev ved med at sige at jeg ikke skulle føle mig for sikker og at vi skulle vente med at tage en test da lægen havde sagt at der kunne gå op til 8 uger før jeg ville få min menstration igen. 8 uger efter aborten tog jeg så en graviditetstest og den var positiv. Den 11 August sidste år fødte jeg så vores dejlige søn.
Nu er vi jo så begyndt at "øve" os på at lave en til. Da jeg de to første gange blev gravid med det samme troede jeg at jeg også ville blive det denne gang. Vi har kun prøvet 1 1/2 måned, så jeg har da haft min menstration mens vi har prøvet. Vi tager det dog stille og roligt. Jeg bruger ikke æl test, da vi bare øver en masse, for så er vi dækket ind. Men nu må vi se hvor lang tid der skal gå, for tager det lang tid kan det da godt være at jeg hopper med på holdet med æl test.
Så nu krydser jeg bare fingere og håber på at der snart er bid.
Anmeld