Kan man mærke ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er helt ny i det her babyprojekt og jeg har regnet mig frem til at jeg burde have ægløsning nu. Samtidig har jeg fået lidt ondt i maven, er det ægløsningen, eller er det bare et sammentræf?

Håber nogen ved noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Lookingforward

Anonym skriver:

Jeg er helt ny i det her babyprojekt og jeg har regnet mig frem til at jeg burde have ægløsning nu. Samtidig har jeg fået lidt ondt i maven, er det ægløsningen, eller er det bare et sammentræf?

Håber nogen ved noget

Jeg kan mærke det 
Jeg får niv og jag omkring æggestokkene op til og under ægløsning, og mit udflåd bliver helt gennemsigtigt og elastisk  (undskyld billedet) 

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Haha ingen undskyldning nødvendig. Jeg suger al den info til mig som jeg kan. Og jeg er ikke sippet

Anmeld

24. januar 2013

Lookingforward

Anonym skriver:

Haha ingen undskyldning nødvendig. Jeg suger al den info til mig som jeg kan. Og jeg er ikke sippet

Jamen så vil jeg da lige komme med en længere smørre 

ÆL er cirka midt i din cyklus, og hvis din cyklus er alm. (dvs. ca. 28 dage) vil ÆL falde omkring 14 dage før din forventede menstruation 
Op til ÆL vil du kunne se/måle at din kropstemperatur stiger lidt, og dit udflåd vil gå fra at være hvidt og cremet i konsistens til at være helt gennemsigtigt og yderst strækbart. Nogle gange kommer det endda i klumper på størrelse med en lillefingernegl, og så er man ikke i tvivl 
I maveregionen omkring æggestokkene føles det som om at der er en der har fat i dine hofter og trækker dem hver sin vej. Det stikker og jager, lidt som menstruationssmerter, bare omkring æggestokkene istedet for skambenet 
Det er dog ikke alle der kan mærke det, og nogen har mere udflåd end andre!
Er selv igang med projekt baby, så venter spændt på næste ÆL  

Held og lykke! 

Anmeld

24. januar 2013

Den lykkelige

Jeg har aldrig haft mens smerter eller kunne mærke min ægløsning.. MEN efter at have født så kan jeg mærke ægløsning meget tydelig!! 

Anmeld

24. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Håber nogen ved noget

Det er meget forskelligt, om man mærker sin ægløsning - nogle mærker den aldrig, nogle mærker den altid og andre en gang i mellem

Jeg har kunnet mærke min ægløsning alle 3 gange, vi har lavet en baby   Jeg har aldrig oplevet det som ondt i maven, men som en stikkende smerte nede omkring hoften. - Der føles sikkert også forskelligt fra kvinde til kvinde

Held og lykke med baby projektet!!

/ Taco78 

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

youngmom skriver:

Jamen så vil jeg da lige komme med en længere smørre 

ÆL er cirka midt i din cyklus, og hvis din cyklus er alm. (dvs. ca. 28 dage) vil ÆL falde omkring 14 dage før din forventede menstruation 
Op til ÆL vil du kunne se/måle at din kropstemperatur stiger lidt, og dit udflåd vil gå fra at være hvidt og cremet i konsistens til at være helt gennemsigtigt og yderst strækbart. Nogle gange kommer det endda i klumper på størrelse med en lillefingernegl, og så er man ikke i tvivl 
I maveregionen omkring æggestokkene føles det som om at der er en der har fat i dine hofter og trækker dem hver sin vej. Det stikker og jager, lidt som menstruationssmerter, bare omkring æggestokkene istedet for skambenet 
Det er dog ikke alle der kan mærke det, og nogen har mere udflåd end andre!
Er selv igang med projekt baby, så venter spændt på næste ÆL  

Held og lykke! 

Jamen så er der ingen tvivl, ægløsning is here

Det er vores andet barn, men med det første, skete det helt af sig selv og var ikke planlagt, så ved ikke rigtig noget om noget. Vi var meget heldige at vi ikke skulle kæmpe for det.

Men nu skal vores datter have en lillebror eller søster... Forhåbentlig

Held og lykke til jer

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Jeg har aldrig haft mens smerter eller kunne mærke min ægløsning.. MEN efter at have født så kan jeg mærke ægløsning meget tydelig!! 

Jeg har en datter i forvejen og inden jeg fik hende, har jeg ikke kunne mærke noget. Hvert fald ikke noget jeg har lagt mærke til. Så måske det er det samme...

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Taco78 skriver:

Det er meget forskelligt, om man mærker sin ægløsning - nogle mærker den aldrig, nogle mærker den altid og andre en gang i mellem

Jeg har kunnet mærke min ægløsning alle 3 gange, vi har lavet en baby   Jeg har aldrig oplevet det som ondt i maven, men som en stikkende smerte nede omkring hoften. - Der føles sikkert også forskelligt fra kvinde til kvinde

Held og lykke med baby projektet!!

Det er heller ikke rigtig ondt i maven, men mere som inden jeg skal til at have min menstruation. Men det ved jeg ikke er tilfældet nu...

Men der er jo så meget i omløb, at jeg sagtens kunne have fået et eller andet, der gør at jeg har lidt ondt i maven, så ville bare lige høre

Anmeld

24. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Det er heller ikke rigtig ondt i maven, men mere som inden jeg skal til at have min menstruation. Men det ved jeg ikke er tilfældet nu...

Men der er jo så meget i omløb, at jeg sagtens kunne have fået et eller andet, der gør at jeg har lidt ondt i maven, så ville bare lige høre

Hi hi det kan også være svært lige at få beskrevet det helt som det føles

Håber det giver gevinst om et par uger

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.