DR 1 og ydelser til enlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes, det totalt forkert lagt ud de tal de oplyser i det program der.

Boligsikringer kan alle få der bor til leje, det ikke kun enlig der kan få det, samt at boligsikring er efter husstandens indkomst enlig eller ej smat hvor mange børn har du og hvad koster boligen at bo til leje i.

Så der friplads tilskuddet, det er igen ikke kun enlig der kan få det, alle kan søge det, da igen er indkomst bestemt, det hvad husstanden tjener til sammen, kravet er ikke du SKAL VÆRE ENLIG.

De eneste ydelser der ikke kan udbetales, hvis du bor sammen med en er de ekstra og ordinær børnene tilskud som er på 1296 kr. pr kvartalt 2013 pr barn du har, det er det ordinær tilskud, så er der det ekstra tilskud, det er 1321 kr. lige meget hvor mange børn, du har fås en gang i kvartalet.

Synes det svinder i at man får det fremstillet som om, det kun er enlig der kan få alt det, det passer ikke.

De trækker jo ikke det fra, som de måske kunne få alligevel selvom de bor sammen med her kærester.  

Man skal op på 491.000 kr. til sammen om året for ikke at få friplads tilskud og boligsikring er også der oppe omkring, mener den er lidt højre.

Så det er lidt forkert at stille det op og sige at enlig for så og så meget hun ikke skulle, for i teorien, kan man ikke vide om det rent faktisk kun var børnene tilskuddet, de ikke skulle have haft.

Men ja hvis der kærester der tjener over de oplyst tal jeg har lagt frem her, så får de for meget og alt er ikke godkendt, men det får dem i sofaen ikke af vide der hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Mettefpigen

Her er det 3000 i alt i boligstøtte og dp jeg får ekstra....

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Her er det 3000 i alt i boligstøtte og dp jeg får ekstra....

Ja for din indkomst bestemmer nemlig, hvad du kan få i tilskud i boligstøtte og tilskud til pasning og ikke at du er enlig, det kan være du stadigvæk ville kunne få de 3000 kr. selvom du flytter sammen med en, for det hele er indkomst bestemt og at man bor til leje i forhold til boligstøtte, Så man kan ikke sige at alene enlig får det sammen hver måned for det handler om hvad tjener man, lige meget om er gift, bor sammen med i papir løst forhold eller man er alene.  

Anmeld

24. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ja for din indkomst bestemmer nemlig, hvad du kan få i tilskud i boligstøtte og tilskud til pasning og ikke at du er enlig, det kan være du stadigvæk ville kunne få de 3000 kr. selvom du flytter sammen med en, for det hele er indkomst bestemt og at man bor til leje i forhold til boligstøtte.

Lig præcis :-)

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Lig præcis :-)

Synes det program er så langt uden, DR 1 brude få de oplysninger og laver en ekstra udsendelse på det, mange mennesker bliver påvirket at en gang vrøvl, og dem som de udstiller og siger der har snydt for flere 1000 kr. samt at staten udbetaler så mange penge til enlige, når det ikke kun er enlig der kan få boligsikring og friplads.  

Anmeld

24. januar 2013

raca

men hvor realistisk er det lige at 2 der bor sammen kan få alle disse tilskud.

vi har aldrig været i nærheden af det.. eller jo en gang kunne vi få 81 kr i friplads.. der læste den ene af os, og den anden var på dp.

grænsen er jo så lav at man nærmest skal være enlig elle begge forældre på SU eller KH for at kunne få det

Anmeld

24. januar 2013

wamse

raca skriver:

vi har aldrig været i nærheden af det.. eller jo en gang kunne vi få 81 kr i friplads.. der læste den ene af os, og den anden var på dp.

grænsen er jo så lav at man nærmest skal være enlig elle begge forældre på SU eller KH for at kunne få det

Man kan som par godt få boligsikring fx, hvis indtægt OG huslejen er derefter

Jeg ved at da min eksmand og jeg var på dp begge, der kunne vi også få nedsat vores egen betaling for daginst. med 500 kr.

Anmeld

24. januar 2013

Maja_4000

raca skriver:

Da jeg var på su og min kæreste var elev fik vi altså meget i fripladstilskud .. Kan ikke huske det helt præcist , men jeg menerbat vi selv gav under 1000 kr om måneden .. Så de kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

24. januar 2013

baby012

Jeg får 3100 i boligsikring

jeg betaler kun 299 i inst plads om måneden 

og jeg får forsørgertillæg

JEG ER IKKE ENLiG  

Anmeld

24. januar 2013

Karina84

raca skriver:

Her faar vi ogsaa en fin sjat i boligsikring (eller tilskud), og næsten fuld friplads. 

Vi er gift, paa SU og dagpenge (for et halvt aars tid siden var vi begge paa SU).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.