Jeg bliver efterhånden lidt bekymret for min kæreste og hans drikkevaner... og han er bare ikke til at snakke med om det 
Som regel køber han øl torsdag eller fredag... enten sådan en 6-pak eller en 10-pak. Dem drikker han så over weekenden (dvs. tors-fre-lør-søndag). Derudover kan han jo godt lide at åbne en flaske vin en aften i løbet af ugen og det gør han stadig, også selvom jeg ikke drikker med da jeg er gravid... dvs. han drikker en flaske vin selv, gerne samme aften.
Jeg ved godt han ikke drikker sig fuld eller noget hele tiden, men det bekymrer mig lidt at han næsten drikker alkohol hver dag og ikke vil tales fra det og ikke mener det er et problem. Jeg syntes det er ok at drikke lidt et par gange om ugen, men hver dag nærmest?
Det er ikke bare fordi jeg er gravid og jeg ikke drikker, at jeg har det sådan - har prøvet at snakke med ham om det før også, kroppen har jo fx ikke godt af det og heller ikke psyken mener jeg. Så kan det godt være det får ham til at slappe af (de har tit travlt på arbejdet), men så er det jo skidt hvis man skal have alkohol for at slappe af. Men som sagt syntes han ikke det er et problem... men han vil jo heller ikke lade være med det? Så er det vel et problem?
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det efterhånden... gider ikke det bliver ved når vi får lillen til sommer, det er altfor tit i mine øjne 
Anmeld