Kærestens drikkevaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.803 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg bliver efterhånden lidt bekymret for min kæreste og hans drikkevaner... og han er bare ikke til at snakke med om det

Som regel køber han øl torsdag eller fredag... enten sådan en 6-pak eller en 10-pak. Dem drikker han så over weekenden (dvs. tors-fre-lør-søndag). Derudover kan han jo godt lide at åbne en flaske vin en aften i løbet af ugen og det gør han stadig, også selvom jeg ikke drikker med da jeg er gravid... dvs. han drikker en flaske vin selv, gerne samme aften.

Jeg ved godt han ikke drikker sig fuld eller noget hele tiden, men det bekymrer mig lidt at han næsten drikker alkohol hver dag og ikke vil tales fra det og ikke mener det er et problem. Jeg syntes det er ok at drikke lidt et par gange om ugen, men hver dag nærmest?

Det er ikke bare fordi jeg er gravid og jeg ikke drikker, at jeg har det sådan - har prøvet at snakke med ham om det før også, kroppen har jo fx ikke godt af det og heller ikke psyken mener jeg. Så kan det godt være det får ham til at slappe af (de har tit travlt på arbejdet), men så er det jo skidt hvis man skal have alkohol for at slappe af. Men som sagt syntes han ikke det er et problem... men han vil jo heller ikke lade være med det? Så er det vel et problem?

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det efterhånden... gider ikke det bliver ved når vi får lillen til sommer, det er altfor tit i mine øjne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

B&J

nu vil jeg jo ikke sige det er slet, mange nyder 1-2 glas vin hver dag og evt lidt flere i weekenden hvor han nyder øl, men hvis det er hverdag og det bliver mere og mere og flere og flere genstande, ja så er der ved at ske noget der helt sikke skal ske, men en helt flaske vin en alm hverdag er jo også rigtigt meget, men 10 øl på 3 dage er jo ikke meget det er jo mange unge der gør i weekenden og meget mere inda........

men det han ikke vil snakke om det ja der ringer mine klokker lidt igen, sker det hver uge eller??? og hvad plejer i at drikke sammen???

Anmeld

23. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg bliver efterhånden lidt bekymret for min kæreste og hans drikkevaner... og han er bare ikke til at snakke med om det

Som regel køber han øl torsdag eller fredag... enten sådan en 6-pak eller en 10-pak. Dem drikker han så over weekenden (dvs. tors-fre-lør-søndag). Derudover kan han jo godt lide at åbne en flaske vin en aften i løbet af ugen og det gør han stadig, også selvom jeg ikke drikker med da jeg er gravid... dvs. han drikker en flaske vin selv, gerne samme aften.

Jeg ved godt han ikke drikker sig fuld eller noget hele tiden, men det bekymrer mig lidt at han næsten drikker alkohol hver dag og ikke vil tales fra det og ikke mener det er et problem. Jeg syntes det er ok at drikke lidt et par gange om ugen, men hver dag nærmest?

Det er ikke bare fordi jeg er gravid og jeg ikke drikker, at jeg har det sådan - har prøvet at snakke med ham om det før også, kroppen har jo fx ikke godt af det og heller ikke psyken mener jeg. Så kan det godt være det får ham til at slappe af (de har tit travlt på arbejdet), men så er det jo skidt hvis man skal have alkohol for at slappe af. Men som sagt syntes han ikke det er et problem... men han vil jo heller ikke lade være med det? Så er det vel et problem?

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det efterhånden... gider ikke det bliver ved når vi får lillen til sommer, det er altfor tit i mine øjne

Jeg ved ikke om det er for meget. 6-10 øl på tre-fire dage..
Jeg kender en han drikker vin til aftensmaden hver dag, ikke en hel flaske.

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

men det han ikke vil snakke om det ja der ringer mine klokker lidt igen, sker det hver uge eller??? og hvad plejer i at drikke sammen???

Det er hver uge det er sådan. Og jeg ved godt det ikke er mange øl hver dag og han drikker heller ikke mere og mere, men han vil heller ikke "prøve at lade være", for han syntes ikke det er et problem... når jeg nævner det så gider han ikke snakke om det...

Normalt kunne vi jo godt dele den flaske vin sammen, men det var jo én aften om ugen. Jeg drak måske de par glas vin den aften med ham og så måske én aften mere i weekenden, men aldrig "hver dag" agtigt. Jeg har slet ikke det behov for at det skal være alkohol jeg drikker, heller ikke i weekenden.

Anmeld

23. januar 2013

B&J

Anonym skriver:

Det er hver uge det er sådan. Og jeg ved godt det ikke er mange øl hver dag og han drikker heller ikke mere og mere, men han vil heller ikke "prøve at lade være", for han syntes ikke det er et problem... når jeg nævner det så gider han ikke snakke om det...

Normalt kunne vi jo godt dele den flaske vin sammen, men det var jo én aften om ugen. Jeg drak måske de par glas vin den aften med ham og så måske én aften mere i weekenden, men aldrig "hver dag" agtigt. Jeg har slet ikke det behov for at det skal være alkohol jeg drikker, heller ikke i weekenden.

selv om han ikke drikker vildt meget er der jo lidt et problem i det især når han ikke vil snakke om det, og det med han bruger det nok som en afslapning, men nok også lidt for meget.... men så længe det ikke bliver mere også længe det er små nydning og han ikke er fuld jamen så vil jeg nok tage lidt roligt med det..., men, men ja måske svært at stoppe når det er en vane....

Anmeld

23. januar 2013

Sahara82

Anonym skriver:

Puha det er godt nok en hårfin grænse. For hvornår er det for meget? Personligt synes jeg det bliver for meget når man ikke kan undvære det. Så bliver det et problem.

Man kan sige det vigtigste er at du kan stole på ham, og stole på at han er i stand til at tage vare på et lille barn. Synes nemlig ikke børn skal opleve alkohol og fulde voksne. Det er vigtigt at den voksne bevarer sin dømmekraft.

Var jeg i din situation ville jeg nok sætte stolen lidt for døren hvis det bliver ved med at være et problem. Han er nød til at se realiteterne i øjnene, og hvad der måske ligger til grund for hvorfor han synes det er nødvendigt at drikke en flakse vin på en aften.

Anmeld

23. januar 2013

Clisolka

smsh skriver:

Puha det er godt nok en hårfin grænse. For hvornår er det for meget? Personligt synes jeg det bliver for meget når man ikke kan undvære det. Så bliver det et problem.

Man kan sige det vigtigste er at du kan stole på ham, og stole på at han er i stand til at tage vare på et lille barn. Synes nemlig ikke børn skal opleve alkohol og fulde voksne. Det er vigtigt at den voksne bevarer sin dømmekraft.

Var jeg i din situation ville jeg nok sætte stolen lidt for døren hvis det bliver ved med at være et problem. Han er nød til at se realiteterne i øjnene, og hvad der måske ligger til grund for hvorfor han synes det er nødvendigt at drikke en flakse vin på en aften.

Lige præcis det jeg ville have skrevet 

Jeg har selv haft en kæreste der havde et problem med alkohol (vi er ikke sammen den dag i dag), men jeg ved at du kan ringe til en annonym hotline som du evt. kan snakke med det om og de kan rådgive dig, hvis du får brug for det 

Anmeld

23. januar 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Hvis man drikker hver dag, og ikke kan lade være.  Så er man alkoholiker.. Uanset hvor meget det drejer sig om... Ligeså vel som en ryger, nogle ryger 10 om dagen, andre 40, men derfor er man stadig ligemeget ryger.. 

Jeg ville klart hive fat i ham hvis der var min mand.. 

Anmeld

23. januar 2013

Majeha

Bliver han påvirket af det, så han ikke er i stand til at tage sig af jeres kommende barn?

Hvis ikke, ser jeg intet problem i det. Min far drak øl hver dag, men det påvirkede ham, så han ikke lavede andet end at ligge på sofaen, når han kom hjem fra arbejde. Han drikker stadig nogle øller om dagen, men ikke så mange, og man kan ikke mærke det på ham nu, og han passer sine ting.

Min kæreste drikker også en fyraftensbajer eller 3, men både han og min far gør det, af den enkle grund, at de kan lide smagen. Ikke for at få virkning af alkoholen. Synes ikke det er værre end at drikke f.eks. 1½ l. cola el. mere om dagen, som mange gør.  

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Hvis man drikker hver dag, og ikke kan lade være.  Så er man alkoholiker.. Uanset hvor meget det drejer sig om... Ligeså vel som en ryger, nogle ryger 10 om dagen, andre 40, men derfor er man stadig ligemeget ryger.. 

Det er jo også lidt det jeg mener... det kan godt være det ikke er meget, men når han ikke vil lade være og ikke kan se at det er skidt for hans krop osv i det lange løb, så syntes jeg bare ikke det er et godt tegn.

Han bliver ikke påvirket af det og håber da også han tager sig lidt sammen når lillen kommer til verden, men er bare nogle gange lidt træt af, at den der øl skal være der hver dag.

Men jeg har jo som sagt heller ikke selv behovet og har aldrig haft det. Syntes bare ikke det virker særlig ansvarligt og har ikke lyst til at mit barn skal vokse op med at det er "normalt" at man da lige drikker minimum én øl nærmest dagligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.