Baby og ny malet loft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.740 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

christinak

Hej Piger

Sikkert et åndsvagt spørgsmål men er i tvivl.

vi har lavet vores loftrum om til beboelse med fast trappe og det hele, og det er så blevet malet idag og skal males igen imorgen, men jeg synes der lugter af maling i hele huset og tænker om vores søn på 9 mdr overhoved må opholde sig i huset når det lugter sådan, vores og hans soveværelse er lige neden under loft rummet og her kan vi også lugte det. Jeg har luftet ud idag men er i tvivl om vi skal flytte ud et par dage, hvad siger i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

christinak

23. januar 2013

Mother-love

Hvis det er vandbasseret maling gør det ikke noget så længe i ikke ligger i rummet. Og hvis der er blevet luftet godt ud og du sørger for at lufte godt ud imorgen også.
Når du flytter ind i nyistandsat huse eller lejligheder. Går der også tid før Maling lugten er væk. Så længe man ikke sover i et rum hvor malingen er våd sker der ikke noget.

Jeg er udlært maler. Og har flere gange malet isabellas værelse. Og den første nat sover hun ikke derinde men matten efter gør hun. For der er malingen gennemhærdet.

Anmeld

23. januar 2013

christinak

michelledam skriver:

Hvis det er vandbasseret maling gør det ikke noget så længe i ikke ligger i rummet. Og hvis der er blevet luftet godt ud og du sørger for at lufte godt ud imorgen også.
Når du flytter ind i nyistandsat huse eller lejligheder. Går der også tid før Maling lugten er væk. Så længe man ikke sover i et rum hvor malingen er våd sker der ikke noget.

Jeg er udlært maler. Og har flere gange malet isabellas værelse. Og den første nat sover hun ikke derinde men matten efter gør hun. For der er malingen gennemhærdet.

Mange tak fordi du tog dig tiden til at svare Det er vandbaseret væg maling, og vi sover helt ikke hvor det er malet vi kam bare lugte det fordi det er åbent ved trappen op til loftet og ned til vores gang

Anmeld

23. januar 2013

Mother-love

christinak skriver:

Mange tak fordi du tog dig tiden til at svare Det er vandbaseret væg maling, og vi sover helt ikke hvor det er malet vi kam bare lugte det fordi det er åbent ved trappen op til loftet og ned til vores gang

Velbekomme.
Lugten er ikke giftig. Jo hvis du har gået so maler i 40 år. Kan du have mistet lidt af din lugtesans. Men så går du også i maling dagligt.

Og det er sådanset heller ikke giftigt at sove i. Og ville bare ikke sove i rummet da der bliver fugtigt. Og Malingen er jo også tørt inden i går i seng osv. Slet ingen farer der

Anmeld

23. januar 2013

christinak

michelledam skriver:

Velbekomme.
Lugten er ikke giftig. Jo hvis du har gået so maler i 40 år. Kan du have mistet lidt af din lugtesans. Men så går du også i maling dagligt.

Og det er sådanset heller ikke giftigt at sove i. Og ville bare ikke sove i rummet da der bliver fugtigt. Og Malingen er jo også tørt inden i går i seng osv. Slet ingen farer der

Ja kunne godt forestille mig man kunne miste lidt af sin lugtesans hvis man går så mange år i det

Jeg reagere bare hurtigt på kraftige lugte og får hovedpine så derfor troede jeg det var giftigt  

Anmeld

23. januar 2013

Mother-love

christinak skriver:

Ja kunne godt forestille mig man kunne miste lidt af sin lugtesans hvis man går så mange år i det

Jeg reagere bare hurtigt på kraftige lugte og får hovedpine så derfor troede jeg det var giftigt  

Kan godt forstå din bekymring. For hvis man er uviden omkring nogle ting. Dømmer man jo kun ud fra hvad ens hjerne fortæller en.

Men det er ikke giftigt. Så længe det er vandbasseret kan su være helt tryg

Anmeld

23. januar 2013

Lusi

christinak skriver:

Så længe det er vandbaseret er det ikke giftigt
Og når i har luftet ud, skader det ikke..
Men lugter, det gør det altså lidt endnu.

Anmeld

23. januar 2013

Sahara82

Faktisk super god tråd. Stod og søgte svar på noget af det samme. Når jeg har født er jeg nød til at male badeværelset. Er godt klar over det måske ikke er samme type maling, men baby skal ikke opholde sig i rummet hvor der males, og der kan desuden meget let luftes ud og laves gennemtræk så alt lugten forsvinder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.