Flytte fra hinanden.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Mettefpigen

Jep vi flytter fra hinanden og derfor har jeg lige nogle spørgsmål.....

Kan man først søge om friplads når man bor i en ny lejlighed? og hvor lang tid går der før man får svar og man sparer pengene?
Og mht til boligstøtten, den kan man jo ikk få før man bor i en ny lejlighed... Dvs at den første måned skal man betale hele huslejen og dp?....

Kan godt være det er nogle mærkelige spørgsmål, men har aldrig stået alene før så aner ikk noget som helst om det.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

livhemdrup

Mettefpigen skriver:

Jep vi flytter fra hinanden og derfor har jeg lige nogle spørgsmål.....

Kan man først søge om friplads når man bor i en ny lejlighed? og hvor lang tid går der før man får svar og man sparer pengene?
Og mht til boligstøtten, den kan man jo ikk få før man bor i en ny lejlighed... Dvs at den første måned skal man betale hele huslejen og dp?....

Kan godt være det er nogle mærkelige spørgsmål, men har aldrig stået alene før så aner ikk noget som helst om det.....

Hvis du ved at du d 1/3 står i ny bolig kan du søge nu så burde det være klar til der. Og ellers plejer du at få med tilbage virkende kraft. 

Friplads regnes ud fra husstands indtægt så kan du formentlig også først få når du er i egen bolig

Anmeld

23. januar 2013

Mettefpigen

livhemdrup skriver:

Hvis du ved at du d 1/3 står i ny bolig kan du søge nu så burde det være klar til der. Og ellers plejer du at få med tilbage virkende kraft. 

Friplads regnes ud fra husstands indtægt så kan du formentlig også først få når du er i egen bolig

Okay vidste jeg ikk, tak Ringer til kommunen i morgen..... Jaa det ved jeg, hørte bare fra en kammerat at der kunne gå op til 3 måneder... Det synes jeg bare var rigtig længe.....

Anmeld

23. januar 2013

livhemdrup

Mettefpigen skriver:

Okay vidste jeg ikk, tak Ringer til kommunen i morgen..... Jaa det ved jeg, hørte bare fra en kammerat at der kunne gå op til 3 måneder... Det synes jeg bare var rigtig længe.....

Det er nok forskelligt fra kommune til kommune men de plejer at være temmelig hurtige. 

Husk at søge om forhøjet børnepenge også. 

Anmeld

23. januar 2013

Mettefpigen

livhemdrup skriver:

Det er nok forskelligt fra kommune til kommune men de plejer at være temmelig hurtige. 

Husk at søge om forhøjet børnepenge også. 

Okay det håber jeg da :-) jaa der er sku meget man lige pludselig skal holde øje med.....

Anmeld

23. januar 2013

Lancome31

Du kan søge online om boligsikring og det sammen med friplads tilskud, så går det rigtigt hurtigt. Du logger ind på din kommunes hjemmeside og vælger selvbetjening og så er det børn og familie og så børnepasning, og så logger du på med dit nem id og det sammen for boligstøtte, hvis du allerede nu har lejekontrakt, så skal du bare vedhæft den og sende det hele, så er alt klar til du står alene.

Alt held og lykke fra.

Susanne.

Anmeld

23. januar 2013

Mettefpigen

Lancome31 skriver:

Du kan søge online om boligsikring og det sammen med friplads tilskud, så går det rigtigt hurtigt. Du logger ind på din kommunes hjemmeside og vælger selvbetjening og så er det børn og familie og så børnepasning, og så logger du på med dit nem id og det sammen for boligstøtte, hvis du allerede nu har lejekontrakt, så skal du bare vedhæft den og sende det hele, så er alt klar til du står alene.

Alt held og lykke fra.

Susanne.

tusind tak for hjælpen

Anmeld

23. januar 2013

Lancome31

Mettefpigen skriver:

tusind tak for hjælpen

velbekomme, håber det lykkes for dig hele. Du kan også søge om de ekstra børnepenge via selvbetjening, skifte adresse og læge. Så ved du det.

Anmeld

23. januar 2013

Mettefpigen

Lancome31 skriver:

velbekomme, håber det lykkes for dig hele. Du kan også søge om de ekstra børnepenge via selvbetjening, skifte adresse og læge. Så ved du det.

Dejligt med hjælp når man aldrig har prøvet det før....

Anmeld

23. januar 2013

Mamalou

Det er med tilbagevirkende kraft til ansøgningstidspunktet, så selvom det kan være økonomisk hårdt med ventetid, så får du pengene når din ansøgning er behandlet

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.