Dåb og kandidatfest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
14 svar
1 synes godt om
23. januar 2013

DitteFisk

Jeg har termin d. 21 marts og begyndte så lige at tænke dåbstanker.. 

Lillesøster er så omkring 3 mdr i slutningen af juni, hvor farmand afslutter sin universitetsuddannelse, hvortil vi selvfølgelig gerne vil holde en fest også. Vi snakkede så om om vi skulle slå de to begivenheder sammen eller vente lidt med lillesøsters dåb.. hvad ville i gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

PernilleogLouis

holde to fester men er heller ikke så meget til det med at slå fester sammen

Anmeld

23. januar 2013

Koen.

Jeg ville holde to fester, lade barnet have sin dag alene

Anmeld

23. januar 2013

Karina84

Det kommer an paa hvilken slags fest i vil holde for manden.

I mit hovede, er barnedaab en stille og rolig "fest", hvor man hygger med familien og de der er nærmest. Hvis det er saadan at i ogsaa tænker at manden skal fejres, ville jeg nok ogsaa slaa det sammen.

Men er det derimod, fest som i at gæsterne kommer til spisning aften, og der bliver festet med musik og alt det der, saa ville jeg holde der hver for sig.

Anmeld

23. januar 2013

DitteFisk

PernilleogLouis skriver:

holde to fester men er heller ikke så meget til det med at slå fester sammen

Sådan har jeg det også lidt, men min kæreste synes det er en fin idé og så sparer vi også lidt der 

Anmeld

23. januar 2013

DitteFisk

Tanja. skriver:

Jeg ville holde to fester, lade barnet have sin dag alene

Og farmand kan få sin fest i fred..  Hehe

Anmeld

23. januar 2013

tarkoflen

Jeg ville sagtens kunne finde på at slå de to ting sammen! Synes ikke det er stort anderledes, end når man slår barnedåb og bryllup sammen

Anmeld

23. januar 2013

DitteFisk

Karina84 skriver:

Det kommer an paa hvilken slags fest i vil holde for manden.

I mit hovede, er barnedaab en stille og rolig "fest", hvor man hygger med familien og de der er nærmest. Hvis det er saadan at i ogsaa tænker at manden skal fejres, ville jeg nok ogsaa slaa det sammen.

Men er det derimod, fest som i at gæsterne kommer til spisning aften, og der bliver festet med musik og alt det der, saa ville jeg holde der hver for sig.

Ja det er jo lige det.. jeg ved ikke helt hvad kæresten forventer af sin fest, men det er jo nogle vigtige overvejelser ja  For min skyld kunne det jo blive stille og roligt til begge fester, men han vil jo nok også gerne have nogle kammerater med og så synes de nok det er lidt hyggeligt at drikke sig småfulde ovenpå dét at de nu er færdige..

Anmeld

23. januar 2013

DitteFisk

tarkoflen skriver:

Jeg ville sagtens kunne finde på at slå de to ting sammen! Synes ikke det er stort anderledes, end når man slår barnedåb og bryllup sammen

Det var også lidt tanken  Altså ikke at vi også holder bryllup, hehe, men at det ikke gjorde den store forskel.. men ved det ikke..

Anmeld

23. januar 2013

Karina84

Gigl skriver:

Ja det er jo lige det.. jeg ved ikke helt hvad kæresten forventer af sin fest, men det er jo nogle vigtige overvejelser ja  For min skyld kunne det jo blive stille og roligt til begge fester, men han vil jo nok også gerne have nogle kammerater med og så synes de nok det er lidt hyggeligt at drikke sig småfulde ovenpå dét at de nu er færdige..

Ja, og det kan man jo godt forstaa 

Synes du skal spørge ham om hvad det er for en fest han gerne vil ha, og snakke med ham om hvad det er i vil holde for den lille.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.