Nogle der har børn der har eller har haft medfødt hofteskred

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

Bondepigen

Ja, min datter Emma på snart 9 mdr. kom i gips da hun var 7 mdr. da hun har medfødt hofteskred. Det blev dog ikke opdaget før hun var lidt over 5 mdr., da de forskellige læger ikke kunne mærke noget når de testede hendes hofter.

Jeg var bare sikker på der var noget galt, så jeg blev ved med at gå til forskellige læger i lægehuset indtil der endelig var en der tog mig alvorlig og sendte os til røntgen med hende. Så nu er hun i gips, og det kunne vi sikkert have undgået , hvis de havde lyttet fra starten. Så kunne vi måske have nøjedes med skinne.

Meen det er godt der endelig bliver gjort noget. Hun skal have gipsen skiftet d. 1. juli (så er vi halvvejs, hun skal have den af når hun er omk. 1 år gammel).

Det foregik i fuld narkose, da hun skulle have gipsen på, og det skal det osse, når det skal skiftes. Hun klarer det bare så flot.

Vi havde lige besøg af sundhedsplejersken i dag, som mente (da hun kiggede på Emma maveliggende) at hun ligner en der ville være begyndt at kravle og hive sig op ved ting, hvis hun altså kunne for gipsen.

Nå, men det jeg ville vide var, om der er nogen der har erfaringer med hofteskred? Og er det gode erfaringer mht, fremtiden? Tænker meget på, at det jo godt kan risikere at gå ud af led igen. Hun skal gå til kontrol indtil hun er 4 år gammel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Henriette72

Hej

Både jeg og min niece er født med hofteskred og der er ingen af os der har mén af det. Min niece er lige blevet 14 og har spillet fodbold i 5-7 år

Knus

Anmeld

17. juni 2009

Bondepigen

Det er jeg glad for at høre. Så behøver jeg måske ikke være så nervøs for det.

Anmeld

18. juni 2009

Tina2

Min venindes datter havde det... Blev dog først opdaget da hun var omkring 3 mdr, og så fik hun en skinne på, som hun havde på i.... 3 eller 6 mdr, kan det passe?

De skulle så blive ved at lave øvelser med hende, kan ikke huske hvor længe... Idag er hun 5 år, fiser rundt og har ingen problemer pga det:-)

Anmeld

18. juni 2009

Bondepigen

Tina2 skriver:

Min venindes datter havde det... Blev dog først opdaget da hun var omkring 3 mdr, og så fik hun en skinne på, som hun havde på i.... 3 eller 6 mdr, kan det passe?

De skulle så blive ved at lave øvelser med hende, kan ikke huske hvor længe... Idag er hun 5 år, fiser rundt og har ingen problemer pga det:-)

Ja det kan godt passe. Emma skal have gipsen på i 5 mdr. Men det lyder rigtig godt, at det ikke lader til at hun får men af det. Har osse talt med 2 mødre på sygehuset der har børn der HAR haft hofteskred. Den ene er et par år og den anden er 14, og de har heller ingen problemer med det overhovedet i dag.

Men det er jo altid rart at høre om flere, hvor det er gået godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.