Aktiviteter for 1 1/2 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

42.577 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Camulla

Hej derude

Har I ikke nogle forslag til, hvilke aktiviteter man kan lave med børn på 1 1/2 år ca.?

Årh, synes det er svært...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Tip!

fingermaling, saltdej, modeller voks, motoriske ting som gå på line, hoppe, fange en bold, kaste bolde, gynge, undersøge skoven på alle årstider.. 

Der findes masser af ting at lave med børn på 1 1/2 år 

Anmeld

22. januar 2013

MyLove E

Camulla skriver:

Hej derude

Har I ikke nogle forslag til, hvilke aktiviteter man kan lave med børn på 1 1/2 år ca.?

Her hjemme er Elias 20 vi danser meget og synger sange med fagter.
Vi har sådan et gulvpuslespil som vi laver en "bane" med og så skal man danse/løbe/gå rundt på:-):-):-)

Anmeld

22. januar 2013

Holbæktrunten

Camulla skriver:

Hej derude

Altså Noah er 16 mdr. Det fedeste pt er alle udendørs aktiviteter - kælke, gynge, lege med sand, hoppe i vand, rode og rage ved alt natur. Alt leg på gulvet er fedt, kildeture, at vi leger med LEGO, kører på gå vognen. Så findes der jo baby gymnastik og svømning. Gåture hvor han peger på ting og jeg siger navnet på det han peger på... Han elsker når vi synger lille Peter edderkop...

Anmeld

22. januar 2013

Camulla

BMF skriver:

fingermaling, saltdej, modeller voks, motoriske ting som gå på line, hoppe, fange en bold, kaste bolde, gynge, undersøge skoven på alle årstider.. 

Der findes masser af ting at lave med børn på 1 1/2 år 

Tusind tusind tak!  

Anmeld

22. januar 2013

san

tegne, male, lege med kartofelmel blandet i vand som er et hit i min vuggestue. ture i skoven, på legepladser, på bibliotek

Anmeld

22. januar 2013

Camulla

Holbæktrunten skriver:

Altså Noah er 16 mdr. Det fedeste pt er alle udendørs aktiviteter - kælke, gynge, lege med sand, hoppe i vand, rode og rage ved alt natur. Alt leg på gulvet er fedt, kildeture, at vi leger med LEGO, kører på gå vognen. Så findes der jo baby gymnastik og svømning. Gåture hvor han peger på ting og jeg siger navnet på det han peger på... Han elsker når vi synger lille Peter edderkop...

Ja, det er jo egentlig enkelt og lige til. Det er fordi jeg skal til jobsamtale i en vuggestue i morgen, hvor jeg skal komme med forslag til aktiviteter for børn fra 1,5 år til 2,11 år... Men ja, jeg gør det måske bare mere besværligt end det er?

Anmeld

22. januar 2013

AnneBJ

Nogle af tingene er nævnt men

- modellervoks (evt. hjemmelavet, så er der ikke noget giftigt i)
- tegne med tusser
- bygge med duplo
- danse, hoppe, løbe, trille osv
- bygge huler
- fagtesanglege
- læse bøger
- tegne/male/fingermaling
- lime ting på papir
- kartoffelmel og vand blandet, det giver en sjov konsistens at røre ved
- kælke
- gå tur
- gynge
- bage
- hjælpe med dagligdagsting; tøj ind/ud i/af vaskemaskine, tømme opvasker, skære agurk, dække bord, rydde op, støvsuge osv.
- se film

Anmeld

22. januar 2013

Holbæktrunten

Camulla skriver:

Ja, det er jo egentlig enkelt og lige til. Det er fordi jeg skal til jobsamtale i en vuggestue i morgen, hvor jeg skal komme med forslag til aktiviteter for børn fra 1,5 år til 2,11 år... Men ja, jeg gør det måske bare mere besværligt end det er?

Hvad annebj skriver er også godt til børnehave... Jeg tror at det er mere simpelt end som så, ja :0) når ikke børnene er større er det hovedsageligt de fysiske aktiviteter der er i højsædet. Og gentagelser af fx sange, sanglege og højtlæsning fra børnebøger giver børn ro, stabilitet og tryghed.

Anmeld

22. januar 2013

Tip!

Camulla skriver:

Det er nemt og lige til ja.. Bare tænk på at det skal være noget hvor deres sanser og det motoriske bliver brugt.. 

Bage boller, få klistret på hænder.. 

Mærke græsset under bare tær til sommer.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.