Guldkornene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Tynen

Folk står jo gerne i kø for at videregive guldkorn, råd og geniale sætninger i alle mulige sammenhæng - Specielt under graviditet, fødsel og tiden efter.

Her kommer lige min lille Top5:

* Ja, du kan slet ikke leve uden et hoved/halefad

* Hun må altså godt skrige sig i søvn en gang imellem så hun ikke bliver forvænt

* Er du sikker på at hun får nok at spise?
(Joe.. Jeg sidder jo netop og ammer hende lige i dette øjeblik, og gider du så venligst at fjerne ansigtet ud af yveret på mig imens)

* Han trænger da vist til at blive klippet
(Sagt af en gammel mand i køen i Føtex om en 100% lyserødt klædt Stella med spænder i håret)

* Er det dit barn? Du ser ikke så gammel ud!
(Tak, for komplimentet her henover køledisken - Men jeg kender dig vist ikke   )

Hvad er det eller de absolute ringeste råd/sætninger I nogensinde har fået serveret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Dictes mor

He he, jeg har ikke selv så meget at bidrage med. Er en gang blevet spurgt om jeg var gravid af en fremmed, men nej nej det er bare hormonerne der puster min mave op. Nå vil bare sige sikke et godt emne, det må jeg abonnere på, jeg er sikker på, der kommer mange sjove historier her...

Anmeld

16. juni 2009

Sweet1978

Kan ikke lige huske så mange på stående fod, de kommer måske når jeg har vendt den et par gange i hovedet. Men vil bare lige tilføje at min datter(Danielle), uanset tøjvalg også tit bliver omtalt som en dreng fordi folk ikke hører - endog læser, navnet rigtigt og tror det er en lille Daniel.

Anmeld

16. juni 2009

linemus

Da jeg var gravid første gang med en enkelt, fik jeg hele tiden kommentaren: "Er du sikker på, der ikke er to?"

Da jeg så var gravid anden gang med to, lød kommentaren: "Er du sikker på, der ikke er tre?"

Altså, strækker fantasien virkelig ikke længere?

Anmeld

16. juni 2009

Tina2

Åha, den med "er du sikker på der ikke er to" har jeg også tit fået.... Og af HELT fremmede...
Lige inden termin var der en dame der spurgte mig i Bilka, og jeg blev sgu så irriteret men smilede stort til hende og sagde "ja det er jeg, for der er faktisk tre"!!!!!

Havde temmelig stor mave (knægt på 4800 g deri) så blev ofte overbegloet....

2 dage efter fødslen var jeg nødt til at sku ind til Aalborg by night og ha en amme bh... Lignede jo ikke en der lige havde født men en der var gravid stadig (måske i 5-6 måned, var ret stor) og så mødte vi nogen af vores venners bekendte som jeg ikke døjer!!!!

Så sagde hun "vil du ikke sige mig, hvor mange børn har I med"?
Jeg kiggede bare surt og sagde "ja 2 da"!!! Gik med Filuca i hånden og Thomas gik med Milas i barnevognen..... Jeg pegede på dem og sagde "der og der"....

Så sagde hun "ja hvad så der"? og pegede på min mave!!!!

Så sagde jeg temmelig hårdt "ja ham i barnevognen er 2 dage, så kan du jo selv prøve at regne ud hvor gammel den i maven er, FARVEL"!!!!!!!!!!!!!

Uhhh, døjer hende ikke!!!!

Ved godt min mave stadig fyldte pænt meget, men jeg blev så gal!!! Tilmed havde ekspedienten i Change 5 min før spurgt mig hvornår det sku være.............................. Øh, ja han er så to dage gl og ligger ude i barnevognen......

Så ikke den fedeste dag....

Anmeld

16. juni 2009

Tina2

Tina2 skriver:

Åha, den med "er du sikker på der ikke er to" har jeg også tit fået.... Og af HELT fremmede...
Lige inden termin var der en dame der spurgte mig i Bilka, og jeg blev sgu så irriteret men smilede stort til hende og sagde "ja det er jeg, for der er faktisk tre"!!!!!

Havde temmelig stor mave (knægt på 4800 g deri) så blev ofte overbegloet....

2 dage efter fødslen var jeg nødt til at sku ind til Aalborg by night og ha en amme bh... Lignede jo ikke en der lige havde født men en der var gravid stadig (måske i 5-6 måned, var ret stor) og så mødte vi nogen af vores venners bekendte som jeg ikke døjer!!!!

Så sagde hun "vil du ikke sige mig, hvor mange børn har I med"?
Jeg kiggede bare surt og sagde "ja 2 da"!!! Gik med Filuca i hånden og Thomas gik med Milas i barnevognen..... Jeg pegede på dem og sagde "der og der"....

Så sagde hun "ja hvad så der"? og pegede på min mave!!!!

Så sagde jeg temmelig hårdt "ja ham i barnevognen er 2 dage, så kan du jo selv prøve at regne ud hvor gammel den i maven er, FARVEL"!!!!!!!!!!!!!

Uhhh, døjer hende ikke!!!!

Ved godt min mave stadig fyldte pænt meget, men jeg blev så gal!!! Tilmed havde ekspedienten i Change 5 min før spurgt mig hvornår det sku være.............................. Øh, ja han er så to dage gl og ligger ude i barnevognen......

Så ikke den fedeste dag....

Her er billede af min store mave 1½ time før han blev født og med +31 kg...... De er HELDIGVIS væk allesammen igen:-)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juni 2009

Miamaja

Tina2 skriver:

Her er billede af min store mave 1½ time før han blev født og med +31 kg...... De er HELDIGVIS væk allesammen igen:-)

wow sikke en flot mave!!

jeg fik tit bemaerkningen med en spaed guldklump, hvor ser du bare godt ud saa hurtigt efter... TARK (ohh jeg glemte vist at sige, jeg ikke har fodt).

og 'hvor er hun sod'...

Anmeld

17. juni 2009

Tynen

Miamaja skriver:

jeg fik tit bemaerkningen med en spaed guldklump, hvor ser du bare godt ud saa hurtigt efter... TARK (ohh jeg glemte vist at sige, jeg ikke har fodt).

og 'hvor er hun sod'...

LOL!
Det er egentlig ret sjovt

Anmeld

17. juni 2009

Tina2

Miamaja skriver:

wow sikke en flot mave!!

og 'hvor er hun sod'...

Tak skal du ha:-) Kæmpe mave og MEGET tung at slæbe rundt på, men ikke et eneste strækmærke, så det er bare fantastisk, for den har dælme været godt strukket ud, ha ha! Og er pæn og glat den dag idag:-)

Hvor sjovt du fik det at vide bagefter, det må da ha været fedt.... Bare gå der og ligne en hel million og alle troede du lige havde født *gg*
Uhh, det ville jeg ha nydt og sagt "ja ik"? Ha ha!

Anmeld

18. juni 2009

Harfeletten

Jeg har ikke så mange guldkorn endnu, da min søn jo kun er 3 uger gammel, men jeg kan huske en situation fra da min nevø, Søren, var bette (Han er idag 14år).

Søren var ca. 2-3 år gammel og sad ude i køkkenet ved spisebordet og lege med fingermaling, mens min storebror og jeg sad inde i stuen og så fjernsyn.
Pludselig kom Søren trissende ind, med favnen fuld af papir, for at vise hvad han havde malet.
Den første tegning han viste os var aftryk af han søde små hænder - En blå hånd og en rød hånd, og neeeej hvor var den fin !
Den næste tegning han viste os var aftryk af hans søde små fødder - En blå fod og en rød fod, og igen roste vi ham til skyerne for de flotte tegninger ...

.. Lige indtil vi kom til at kigge hen af gulvet - RØD, BLÅ, RØD, BLÅ !
Lille Søren var jo i den overbevisning at når han havde sat aftrykket på papiret så sad det fast der, og kom ikke på gulvet !

Min bror og jeg måtte skynde os at gøre rent, inden min søster kom hjem, og sendte derfor lille Søren ind på hans værelse, imens.
Lige inden min søster kom hjem sprugte vi Søren hvad han ville gøre næste gang han lavede aftryk af fødderne, og knægten svarede :
"Jamen onkel Christian, næste gang tager jeg da bare gummistøvler på!"
Jeg har aldrig grint så meget i mit liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.