Trendsales søgefunktion, argh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

modesty

Det er godt nok sjældent jeg laver sådan et brokke-indlæg (tror faktisk at det er første gang!), men jeg er ved at blive SINDSSYG over trendsales' søgefunktion hver gang jeg skal finde noget til min søn. Hvis man skal søge på f.eks str. 92 skal man krydse af i 40 forskellige firkanter fordi folk skriver 92, 2, 2 år, 24 mdr, 24 måneder o.s.v.

Hvorfor FANDEN kan de ikke bare lave nogle faste kategorier som man kan krydse af i, som på ebay og dba? Så det hedder 92 og så er den ikke længere.

Nu har jeg lige ledt efter sengetøj til min søn, og i stedet for bare en kategori der hedder junior, skal jeg krydse af i 100x140, 100 x 140, 98x137 og en milliard andre størrelser.

AARRGGHH, er jeg den eneste der bliver helt VILDT irriteret over det her?

(pyha, det var rart at komme af med ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Malli

Giver dig helt ret, jeg synes også deres søgesystem er rigtig dårligt.
Synes også det er vildt irriterende, at man ikke ikke er sted, ligesom på dba, kan skrive om man søger varen i Kbh, Ålborg, Århus eller et helt fjerde sted. Der er ofte noget jeg har søgt på, men så skal kigge på annoncen, og trykke sig ind på brugerens profil, for at se hvor personen kommer fra, så man ved om det kan være aktuelt at man køber af personen!
Det er sjovt de ikke selv på TS kan se hvor dårligt deres søgesystem er!

Anmeld

22. januar 2013

Muffinmus

Øh, jeg laver som regel bare to... F.eks skriver jeg 2 år eller 92.0 og ang sengetøj skriver jeg bare junior i søgefeltet.

Anmeld

22. januar 2013

Trendsales

Vi håber det er okay at vi lige skriver en lille kommentar :-)

Vi kan sagtens følge jeres kritikpunkter. Der er ingen tvivl om at vores søgefunktion godt kunne bruge en lille opdatering.

Grunden til, at der er så mange størrelser at sortere imellem, er fordi de er defineret ud fra hvordan sælgere opretter deres annoncer. Hertil opfordrer vi altid til at man beskriver præcis hvilken størrelse der står fysisk i varen.

Ved vores nye annonceflow har vi forsøgt at "tvinge" sælger til at vælge en allerede eksisterende størrelse. Men netop fordi vi altid ønsker varen beskrevet så præcist som muligt, kan vi ikke undgå at der nogle gange vil komme andre beskrivelser af størrelse, end hvad der typisk bruges af betegnelser.

Et af de fif vi derfor plejer at give vores brugere er, at man simpelhen gemmer sine søgninger som bogmærke på computeren. Eksempelvis hvis man jævnligt søger på børnetøj i en vis størrelse. Istedet for at skulle ind og definere søgningen hver gang, kan man herved blot bruge genvejen.

Men som sagt, vi har fuld forståelse for kritikken, og det er selvfølgelig noget vi er opmærksomme på.

Rigtig dejlig dag til jer :-)

Mvh
Trendsales

Anmeld

22. januar 2013

modesty

Vi kan sagtens følge jeres kritikpunkter. Der er ingen tvivl om at vores søgefunktion godt kunne bruge en lille opdatering.

Grunden til, at der er så mange størrelser at sortere imellem, er fordi de er defineret ud fra hvordan sælgere opretter deres annoncer. Hertil opfordrer vi altid til at man beskriver præcis hvilken størrelse der står fysisk i varen.

Ved vores nye annonceflow har vi forsøgt at "tvinge" sælger til at vælge en allerede eksisterende størrelse. Men netop fordi vi altid ønsker varen beskrevet så præcist som muligt, kan vi ikke undgå at der nogle gange vil komme andre beskrivelser af størrelse, end hvad der typisk bruges af betegnelser.

Et af de fif vi derfor plejer at give vores brugere er, at man simpelhen gemmer sine søgninger som bogmærke på computeren. Eksempelvis hvis man jævnligt søger på børnetøj i en vis størrelse. Istedet for at skulle ind og definere søgningen hver gang, kan man herved blot bruge genvejen.

Men som sagt, vi har fuld forståelse for kritikken, og det er selvfølgelig noget vi er opmærksomme på.

Mvh
Trendsales

Jeg vil helt vildt meget hellere have at der i en annonce står "der står 2 år i mærket, ikke 92" end at jeg skal vælge 40 forskellige muligheder hver gang jeg søger. Hvis I laver en disclaimer med at folk skal læse hele annonceteksten, kan det ikke være jeres ansvar. Det fungerer fint på ebay og dba, så det vil også fungere fint hos jer.

M.h.t. at lave en favorit-søgning, er det jo ikke holdbart hvis der så i mellemtiden er dukket nye annoncer op hvor der f.eks står "24 md." og jeg ikke har den mulighed med i min favoritsøgning.

Jeg håber at I tager kritikken op til overvejelse. 

Anmeld

22. januar 2013

smokin

MariaE skriver:

Øh, jeg laver som regel bare to... F.eks skriver jeg 2 år eller 92.0 og ang sengetøj skriver jeg bare junior i søgefeltet.

Også mig og det fungerer fint. 

Anmeld

22. januar 2013

modesty

Zette skriver:

Også mig og det fungerer fint. 

Ja, det er jo fordi I ikke ser alle de annoncer I går glip af. 

Anmeld

22. januar 2013

tinasmor

Trendsales skriver:

Mvh
Trendsales

Hej, jeg kunne godt tænke mig at spørge om noget andet (nu hvor I er her) Jeg kan ikke forstå hvorfor I har "gemt" jeres galleryannoncer så langt ned. Man ser den jo næsten ikke mere, med mindre man scoller ned på siden. Jeg havde før flere gange brugt den til salg af tøj osv. Men efter den er flyttet er der næsten ingen "kliks" på dem mere (og det er samme designertøj så interessen burde næsten være den samme) For mig har kan det helt sikkert ikke længere betale sig at annoncere på galleryannoncen mere. Jeg synes det er ærgeligt. Kan godt forstå at søge funktionen skal stå øverst, men det burde være muligt også at have gallery-annoncen højere oppe på siden.

Og hvorfor har I ikke en funktion så man kan søge på landsdel, hvis man søger på noget stort som man gerne selv vil hente?

Anmeld

22. januar 2013

tinasmor

modesty skriver:

Det er godt nok sjældent jeg laver sådan et brokke-indlæg (tror faktisk at det er første gang!), men jeg er ved at blive SINDSSYG over trendsales' søgefunktion hver gang jeg skal finde noget til min søn. Hvis man skal søge på f.eks str. 92 skal man krydse af i 40 forskellige firkanter fordi folk skriver 92, 2, 2 år, 24 mdr, 24 måneder o.s.v.

Hvorfor FANDEN kan de ikke bare lave nogle faste kategorier som man kan krydse af i, som på ebay og dba? Så det hedder 92 og så er den ikke længere.

Nu har jeg lige ledt efter sengetøj til min søn, og i stedet for bare en kategori der hedder junior, skal jeg krydse af i 100x140, 100 x 140, 98x137 og en milliard andre størrelser.

AARRGGHH, er jeg den eneste der bliver helt VILDT irriteret over det her?

(pyha, det var rart at komme af med ;-)

Enig. Man burde kigge Ebay/DBA (som jo også er ejet af Ebay) lidt over skulderen deres søgefunktion er SÅ meget nemmere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.