skiferie med 1, 5årig - kom med jeres gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

292 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Snartmortil3

Jeg skal på skiferie med familien lige om lidt. Min søn skal selvf med og vil være meget tæt på 1, 5 år. Har i nogle gode erfaringer at give mig med på vejen? Kan jeg prøve at give ham et par ski på en dag? Bare så han får fornemmelsen af det? Og hvad med tøj osv? Og køreturen? Kan han klare den? (10 timer), eller skal vi flyve derop?

Gode råd:-D-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Happiness

Hvis I holder godt med pauser undervejs, kan I godt køre. Men det optimale ville nok være at flyve.

Jeg ville ikke give en 1½ årig ski på. Lukas er 1½, og det ville han slet ikke kunne finde ud af. Tror måske han ville synes det var ubehageligt at hans fødder er spændt fast til de stænger

Men tag en kælk med. Og leg med ham i sneen. Så tror jeg han vil have det fantastisk Bare husk at så små børn helst kun må være ude i 30 minutters tid i sådan en kulde. Men så kan man jo bare være tæt på huset. Eller tage gode pauser på cafe eller lignende.

Min mand er meget glad for at stå på ski. Men vi venter med at tage Lukas med til han er 4 år. Der kan han gå på skiskole i frankrig. Så der tager vi ned. Og så har jeg heller aldrig prøvet det. Så vi tager korte dage på ski/ i sneen. Og så bare hygger i hytten Og så kan min mand give den løs på de store bakker imens

Og hvis vi gør det før han bliver 4, bliver det med en kælk og hygge for Lukas og jeg.

Rigtig god tur til jer! Håber I får en fantastisk ferie!

Anmeld

22. januar 2013

Happiness

Hov, i forhold til tøj, ville jeg nok købe langt uldundertøj, og så en god flyverdragt med høj åndbarhed og vandtæt self. Og sørge for den lukker helt tæt i halsen.Evt købe en af de der tingster (kan ik huske hvad de hedder) hvor man kan låne et form for halstørklæde på.

Anmeld

22. januar 2013

Snartmortil3

Happiness skriver:

Hvis I holder godt med pauser undervejs, kan I godt køre. Men det optimale ville nok være at flyve.

Jeg ville ikke give en 1½ årig ski på. Lukas er 1½, og det ville han slet ikke kunne finde ud af. Tror måske han ville synes det var ubehageligt at hans fødder er spændt fast til de stænger

Men tag en kælk med. Og leg med ham i sneen. Så tror jeg han vil have det fantastisk Bare husk at så små børn helst kun må være ude i 30 minutters tid i sådan en kulde. Men så kan man jo bare være tæt på huset. Eller tage gode pauser på cafe eller lignende.

Min mand er meget glad for at stå på ski. Men vi venter med at tage Lukas med til han er 4 år. Der kan han gå på skiskole i frankrig. Så der tager vi ned. Og så har jeg heller aldrig prøvet det. Så vi tager korte dage på ski/ i sneen. Og så bare hygger i hytten Og så kan min mand give den løs på de store bakker imens

Og hvis vi gør det før han bliver 4, bliver det med en kælk og hygge for Lukas og jeg.

Rigtig god tur til jer! Håber I får en fantastisk ferie!

Tak for dit svar :-) jeg tror nu alligevel vi prøver at give ham skistøvler på. Tror ikke det vil genere ham men vi må se ;-) vi bor lige ud til bakkerne så vi kan hurtigt gå hjem og der er kæmpe børneområde så glæder mig til at hygge i sneen ;-)

Anmeld

22. januar 2013

Happiness

110811 skriver:

Tak for dit svar :-) jeg tror nu alligevel vi prøver at give ham skistøvler på. Tror ikke det vil genere ham men vi må se ;-) vi bor lige ud til bakkerne så vi kan hurtigt gå hjem og der er kæmpe børneområde så glæder mig til at hygge i sneen ;-)

Børn er jo også forskellige Kan jo være han synes det er super sjovt

God tur ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.