Billig og nem mad til den sidste tid af månden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.904 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. januar 2013

Alanda

Hej alle i dejlige og hjælpsomme damer og mænd

Som overskriften siger .. Billig mad til resten af månden evt starten ar næste månede da jeg ikke helt ved hvornår jeg får penge udbetalt igen .. Det skal også være forholdvis nemt da jeg har bækkenløsning og ligger mest i min seng og kan ikke så meget , så det skal også være noget som min kæreste kan lave som ikke er ferm i et køkken .. 
Og det må også godt være sådan det evt kan fryses ned da jeg kan føde fra nu af og frem ad  

Så kom med alle jeres gode opskrifter på nem og billig mad  
På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Lassange. Så er der altid til et par dage! 

En hel stegt kylling. Spis det helve den dag du steger den. Den anden halvdel ka du lave til tartelefyld eller hønsesalat til sandwich.

Spagettig og kødsovs, også til 2 dage!

Gammeldags grydesteg, med grønsager, også til 2 dage. 

Gullas, med ris den ene dag og kartoffelmos den næste dag. Vh stine

Anmeld

21. januar 2013

Alanda

StineW79 skriver:

Lassange. Så er der altid til et par dage! 

En hel stegt kylling. Spis det helve den dag du steger den. Den anden halvdel ka du lave til tartelefyld eller hønsesalat til sandwich.

Spagettig og kødsovs, også til 2 dage!

Gammeldags grydesteg, med grønsager, også til 2 dage. 

Gullas, med ris den ene dag og kartoffelmos den næste dag. Vh stine

Gammeldags grydesteg ? Har jeg ikke hørt om før .. Hvad for noget steg skal der bruges ?

Anmeld

21. januar 2013

Zelinasmor

Pastasalat med kylling eller tun. Der er til 2-3 dage og det koster næsten ingenting 

Anmeld

21. januar 2013

Alanda

xoxotasha skriver:

Pastasalat med kylling eller tun. Der er til 2-3 dage og det koster næsten ingenting 

Hvad plejere du at putte i jeres pastasalat ?

Anmeld

21. januar 2013

Victoria2013

Her i den sidste 1½ uge af måneden skal vi også have lidt "sparemad"... udnytter det vi har i fryseren, så der skal ikke bruges vildt mange penge på kød:

Wok m. mørbrad og grønt (mørbrad havde vi i fryseren)
Vandrisengrød
Pasta m. tomatsauce (fyld til tomatsauce er rester fra fryseren)
Squashdeller m. grønt (½ pakke hakket kalv/flæsk, 1 revet squash)
Squashdeller i pitabrød (rester fra dagen før)
Gulerodssuppe
Boller i karry (den anden halvdel af kalv/flæsk pakken bliver til kødboller)
Pizza (hjemmelavet)
Pizza (rester fra dagen før)
Hel kylling i ovn m. grønt

ser godt nok lige vi egentlig skal have en forfærdelig masse svinekød... kan være pizza-dagen i stedet for skal være kødsauce i næste uge, men det ser jeg på til den tid

Anmeld

21. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Alanda skriver:

Gammeldags grydesteg ? Har jeg ikke hørt om før .. Hvad for noget steg skal der bruges ?

Kødet hedder bare gammeldags grydesteg. Plejer at købe den i rema. Man bruner den lige i bunden af gryden, sammen med snittet løg og hvidløg. Når kødet er brunet dækker du den halvt med vand, så kommer jeg  4-5 lauerbærblade ved, 10 enebær, gullerøder og svampe. Så ska du kryder med salt og pebber, låg på og lad det simre i 1-2 timer. Serveres med kartoffelmos. Når stegen er mør, tages den op af gryden, lad den hvil i 15 min, mens du jævner væden i gryden, til sovs! Meget nemt!! Vh stine

Anmeld

21. januar 2013

Alanda

StineW79 skriver:

Kødet hedder bare gammeldags grydesteg. Plejer at købe den i rema. Man bruner den lige i bunden af gryden, sammen med snittet løg og hvidløg. Når kødet er brunet dækker du den halvt med vand, så kommer jeg  4-5 lauerbærblade ved, 10 enebær, gullerøder og svampe. Så ska du kryder med salt og pebber, låg på og lad det simre i 1-2 timer. Serveres med kartoffelmos. Når stegen er mør, tages den op af gryden, lad den hvil i 15 min, mens du jævner væden i gryden, til sovs! Meget nemt!! Vh stine

Ok tak for det Stine .. Det lyder faktisk vildt lækkert

Anmeld

21. januar 2013

Zelinasmor

Alanda skriver:

Hvad plejere du at putte i jeres pastasalat ?

Kyllinge filet (kogt og skåret i tern)

Majs

Rød peberfrugt

Agurk

Stegt bacon (revet i stykker)

Kogt pasta

Dressing:

1 bøtte creme fraiche

3 spsk mayo

2½ tsk tomatpure

lidt paprika, salt og peber

Anmeld

21. januar 2013

Pige2009

Alanda skriver:

Hej alle i dejlige og hjælpsomme damer og mænd

Som overskriften siger .. Billig mad til resten af månden evt starten ar næste månede da jeg ikke helt ved hvornår jeg får penge udbetalt igen .. Det skal også være forholdvis nemt da jeg har bækkenløsning og ligger mest i min seng og kan ikke så meget , så det skal også være noget som min kæreste kan lave som ikke er ferm i et køkken .. 
Og det må også godt være sådan det evt kan fryses ned da jeg kan føde fra nu af og frem ad  

Så kom med alle jeres gode opskrifter på nem og billig mad  
På forhånd tak for hjælpen

Medister med stuvet spinat eller stuvet hvidkål og kartofler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.