Vi har et barn der spiser begrænset i forhold til hvad hans storebrødre gjorde. Han er lille i forhold til de to andre. De er høje og store. De var store ved fødslen,men den sidste var 1 kg mindre end de andre så allerede der var han den bette
Jeg har haft ham ved lægen og vi skal til samtale slut jan for at se om han følger sin egen kurve, eller om han dykker på sin kurve da vi alle er opmærksomme på at han er lille. Lægen sagde han var frisk og kvik. God motorisk og et meget mildt og glad barn,så sålænge han ikke dykker på sin kurve så var der intet alamerene der hvilket vi var glade for 
Jeg har været åben overfor sundhedsplejesken og fortalt hende hvad lægen sagde. Vi var jo lettede og glade over at lægen mente vores dreng var perfekt, for vi har været bekymredre siden fødslen da han var så lille i forhold til de andre. Den glæde ville jeg så dele med SPen,men hun var tydeligvis ikke enig. Det forstod jeg intet af
Jeg har lyttet til hende. Hun gav mig en kostplan jeg skulle følge der skulle få ham til at tage på,men jeg kan ikke tvinge det i ham hun vil have. "Han får for lidt kalorier" sagde hun.
Jeg kan ikke tvinge ham til at spise. Han spiser det han spiser,og ja jeg har brugt smør,sødmælk ect. Det virker nogle dage. Andre dage ikke,og ja det er frustrerne,men han spiser det han spiser,drikker det han drikker. Hvad andet kan man gøre? Til næste sp besøget fortæller jeg hende at vi har været ved lægen og vi skulle tilbage om 2 mdr for at se hvor på kurven han lå til den tid. Men det var ikke nok. Hun ville komme 2-3 gange inden lægebesøget? 
Så kom hun tilbage for at følge op på vægt og længde. Hun gentog nøgagtig hvad hun havde sagt og vejledt om forrige besøg så jeg syntes vores opfølgning var spild af tid,for hun vidste vi skulle til kontrol ved lægen. "Han får ikke nok mad" var hvad hun sluttede af med. "Han får ikke nok mad". Den sætning går igen inde i hovedet på mig
Jeg har aldrig haft et barn der spiste så lidt som ham,men lægen er jo underrettet og opmærksom. Jeg gør hvad jeg kan for at få mad i ham så jeg kan ikke se formålet med en SP da hun gør det samme som det lægen skal slut jan. I ved Vægt,længde,trivsel 
Så havde vi et 3 møde. Det aflyste jeg,for jeg ville have at faren deltog denne gang. Han arbejder meget så det er begrænset hvad han har kunne deltage i. Spen ringer og vi har en ubehagelig samtale hvor hun forsøger at presse det 3 møde ind en fredag hvor jeg har sagt at faren ikke kan. Jeg foreslår så at vi kan tage hen i sundhedshuset ved en tilfældig SP hvis det er så vigtigt. Det syntes hun ikke var en god ide? Følgene samtale:
SP"Jamen det er jo for følge op på vægt og længe og lige se hvordan han trives".
Mig" Ja. Men det er jo et almindeligt sp besøg,og det er jo det faren vil deltage i 
Hun fortsatte til jeg spidsede hende af med at sige jeg ville ringe tilbage hvilket jeg ikke har gjort.
Hvis du var mig,hvad ville du så sige til hende når du ringede tilbage