dåb på pinsedag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.672 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. januar 2013

Bertris

Vi har snakket om at vi vil holde dåb allerede 19. maj (har termin 18. marts) da min forlovede er døbt 20. maj, men kan man godt tillade sig at holde dåb pinsedag og gør kirker det overhovedet ? 

Skal lige siges det først er gået op for at at det er pinsedag her i dag :i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

GUSO

Bertris skriver:

Vi har snakket om at vi vil holde dåb allerede 19. maj (har termin 18. marts) da min forlovede er døbt 20. maj, men kan man godt tillade sig at holde dåb pinsedag og gør kirker det overhovedet ? 

Hej.. Jeg syntes da sagtens man kan holde dåb i pinsen, men om man kan ved jeg ikke, men mon ikke!! Pinsen regnes iøvrigt som den kristne kirkes fødsel, da det var det der helligånden besatte apostlene, og lod dem tale alle sprog i verden, så de kunne udbrede det kristne budskab, for de jøder fra hele verden som var samlet i Jerusalem..

Anmeld

20. januar 2013

Bertris

GUSO skriver:

Hej.. Jeg syntes da sagtens man kan holde dåb i pinsen, men om man kan ved jeg ikke, men mon ikke!! Pinsen regnes iøvrigt som den kristne kirkes fødsel, da det var det der helligånden besatte apostlene, og lod dem tale alle sprog i verden, så de kunne udbrede det kristne budskab, for de jøder fra hele verden som var samlet i Jerusalem..

Ja okay, så lyder det da ikke helt hen i vejret  

Krydser fingre da vi virkelig gerne vil holde det der, men vi må jo bare spørge i kirken så

Anmeld

20. januar 2013

Mom2

Bertris skriver:

I bude godt få lov at holde barnedåb hvis der er almindelig højmesse

Anmeld

20. januar 2013

Bertris

Christina9870 skriver:

I bude godt få lov at holde barnedåb hvis der er almindelig højmesse

Lyder godt  

Anmeld

21. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Bertris skriver:

Min dreng er døbt pinsedag, så det kan man godt du ringer da bare til præsten og spørger ad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.