skat - forskud - og årsopgørelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.797 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvad skal man sætte sin indkomst til - lidt højere eller lidt lavere for at få penge tilbage i skat?

Hvis man sætter den til 250000 kr og man så tjener 300000 kr så har man vel betalt for meget i skat da man jo stadig betaler skat af de sidste 50000 kr og skal derfor have tilbage - eller har jeg misforstået?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Hvad skal man sætte sin indkomst til - lidt højere eller lidt lavere for at få penge tilbage i skat?

Hvis man sætter den til 250000 kr og man så tjener 300000 kr så har man vel betalt for meget i skat da man jo stadig betaler skat af de sidste 50000 kr og skal derfor have tilbage - eller har jeg misforstået?

Jeg vil mene man sætter den lidt højere, men ved ikke så meget om det - jeg har svigerfar til at ordne mit skat. Ellers så sæt den korrekt og få din arbejdsplads til at trække 40 eller 41% istedet for de normale 39%.

Desuden er det altså alt alt for sent at ændre på nu, hvis du forventer at ændringen skal give dig penge tilbage i år..

Anmeld

19. januar 2013

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Jeg vil mene man sætter den lidt højere, men ved ikke så meget om det - jeg har svigerfar til at ordne mit skat. Ellers så sæt den korrekt og få din arbejdsplads til at trække 40 eller 41% istedet for de normale 39%.

Desuden er det altså alt alt for sent at ændre på nu, hvis du forventer at ændringen skal give dig penge tilbage i år..

Tak for svar.

Jeg skriver ingen steder at jeg forventer at kunne rette noget til for at få penge tilbage allerede om 2 mdr

Anmeld

19. januar 2013

ledermus

du skal sætte din indkomst højere end den er hvis du vil forvente penge tilbage i skat

Anmeld

19. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Når du sætter din indkomst højere, end den bliver, kommer du til at betale for meget i skat, og så får du penge retur. Hvis du sætter den for lavt, skal du betale penge tilbage. 

Anmeld

19. januar 2013

Stumpen

Mor og meget mere skriver:

Når du sætter din indkomst højere, end den bliver, kommer du til at betale for meget i skat, og så får du penge retur. Hvis du sætter den for lavt, skal du betale penge tilbage. 

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg plejer at hæve min skatteprocent gennem min arbejdsplads og så har jeg ikke angivet kørselsfradrag fra sidste år, da det jo er svært at sige inden året begynder

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Du får intet tilbage ved at sætte din indkomst op med 50.000, hvis du tjener 300.000 årligt

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Se dette link

Anmeld

19. januar 2013

Frejsmor

Jeg tror det er bedre at få sat trækprocenten lidt højere, for der er jo noget med at højere indkomst giver et højere fradrag så vidt jeg husker, så det er nogen gange ikke helt så godt at sætte sin indkomst højere end den er.. Jeg snakkede nemlig engang med en dame hos skat om det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.