Jerndråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Lilac

Vi startede på jerndråber for et par uger siden og det er egentligt gået okay. xxx har haft mange problemer med mavesmerter helt fra han var helt lille, og vi har været til kiropraktor (som jeg tror hjalp), zoneterapi (uden held) og kraniosakral terapi (også uden held). Han får movicol dagligt, har netop sat hans dosis op fra 1/4 brev til 1/2, da vi har haft to hårde nætter, hvor han ikke har kunnet finde ro, og jeg har måttet trykke hans ben op, for at han kunne komme af med afføringen. Han var ellers lige begyndt at kunne lave selv i bleen. I nat, da jeg stod ved puslebordet og holdt hans ben, kom der en meget hård knold ud først, som var helt sort (vel pga. jern), og så kom der en mere lind afføring til sidst. I dag har han haft lind afføring, men jeg har jo også sat movicol dosis op. Jeg har ammet ham, men vil til at give flaske nu, da han reagerer dårligt på jerndråberne. Han drak 140 til middag og 50 ml. her før han skulle sove, men synes jo ikke det er ret meget, han skal jo gerne have 400 ml. ialt... Hvor meget mme skal en 6½ måneders baby drikke på en dag? Og andre der har haft dårlige erfaringer med jerndråber? Han spiser ikke så meget skemad for tiden, men tror det er fordi han er ved at få tænder. Er meget opmærksom på ikke at give ham mad der kan virke forstoppende, og har også været igennem sveskemos-møllen, men det var ikke nok til sidst, og ville passe på ikke at gøre hans tarme dovne... Tak til de af jer, der nåede hertil!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

A.

kender godt til maveproblemer..vi haft også problemer med mave da mathinus var lille derfor fik han aldrig x-tra jern og min sp har altid sagt at det er om fordi han har altid fået  400ml mælk,yogurth eller andet som har jern så synes at i byrde holde en lille pause

Anmeld

17. juni 2009

Vingummien

Det med mælken vil jeg nok sige du skal prøve dig frem med, på pakkerne står der en ca beregning for hvor meget de ca skal have i en vis alder, men ik sikkert det passer, men han skal have min 700ml i den alder han har nu.

Jeg har altid fåat afvide at man kan vente med de jerndråber til de er 1 år, Emil får ik jerndråber, han får kun d-vitaminer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.