Dessert til dåben ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

morethanperfect

tarkoflen skriver:

Nej det kan jeg godt forstå!

Jeg læste lige at l bliver 20 og så er det til at overkomme at lave den!

Åhh nu får jeg helt lyst til den... Den kan også laves med æbler, hvis man er mere til det eller en god blanding... Jeg har lavet den med lidt af hvert, alt efter hvad jeg lige have

God idé ..

Det lyder sku lækkert .. Viser lige Daniel den i morgen 

Tak for det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

morethanperfect

K&S skriver:

Jeg tror du kan få dem i Bilka, Føtex m.m.

Okay takker

Jeg kigger når vi skal handle i morgen

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

morethanperfect skriver:

MMH! Mega lækkert ..

Men hvor pokker skaffer jeg rababer henne nu ???? 

Jep MEGA lækkert!

Men du kan sagtens bruge frosne bær, som jeg skrev eller æbler hvis l er mere til det!

Jeg har lavet med meget forskelligt alt efter hvad jeg lige havde

Bare husk, hvis du bruger frosne bær, skal du tø dem op og hælde det meste af væsken fra... Jeg har lavet af en blanding af hinbær og blåbær (begge fra frost) og så har jeg lavet af bær og friske æbler, ja og så selvfølgelig rabarber, men de er ret svære at opsnappe nu, hvis man ikke har frosset nogle ned fra i sommer

Alle varianter har været super lækre!

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

morethanperfect skriver:

God idé ..

Det lyder sku lækkert .. Viser lige Daniel den i morgen 

Tak for det 

Det var så lidt og held og lykke med det!

Og bonus, så kan man faktisk mange steder få billig marcipan lige nu, fordi de vil af med resterne fra jul

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

tarkoflen skriver:

Jep MEGA lækkert!

Men du kan sagtens bruge frosne bær, som jeg skrev eller æbler hvis l er mere til det!

Jeg har lavet med meget forskelligt alt efter hvad jeg lige havde

Bare husk, hvis du bruger frosne bær, skal du tø dem op og hælde det meste af væsken fra... Jeg har lavet af en blanding af hinbær og blåbær (begge fra frost) og så har jeg lavet af bær og friske æbler, ja og så selvfølgelig rabarber, men de er ret svære at opsnappe nu, hvis man ikke har frosset nogle ned fra i sommer

Alle varianter har været super lækre!

Hvad så hvis jeg laver den i morgen aften ?
Når den først skal spises søndag eftermiddag , hvad gør jeg så af den ?
Og skal den serveres lunt eller ???

Hvis jeg laver med frosne bær , skal der så vand ved ?? 

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

morethanperfect skriver:

Hvad så hvis jeg laver den i morgen aften ?
Når den først skal spises søndag eftermiddag , hvad gør jeg så af den ?
Og skal den serveres lunt eller ???

Hvis jeg laver med frosne bær , skal der så vand ved ?? 

Jeg ville bare lave det med bær, smide det i køleskabet og så rive marcipan hen over og varme den i ovnen på dagen, tror jeg. Det tager ikke ret lang tid at rive marcipanen på den grove side af rivejernet men hvis l ikke har en ovn, der hvor det skal holdes, bliver det jo nok lidt bøvlet

Jeg synes den er bedst lun, men den kan sagtens serveres kold!

Nej der skal ikke vand ved bærene, for de afgiver en del væde i sig selv, når de bliver varmet.

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

tarkoflen skriver:

Jeg ville bare lave det med bær, smide det i køleskabet og så rive marcipan hen over og varme den i ovnen på dagen, tror jeg. Det tager ikke ret lang tid at rive marcipanen på den grove side af rivejernet men hvis l ikke har en ovn, der hvor det skal holdes, bliver det jo nok lidt bøvlet

Jeg synes den er bedst lun, men den kan sagtens serveres kold!

Nej der skal ikke vand ved bærene, for de afgiver en del væde i sig selv, når de bliver varmet.

Ih tusind tak

Altså , først bag bærerne , så i køleskabet , når den skal spises riv marcipanen over og i ovnen ? 

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

morethanperfect skriver:

Ih tusind tak

Altså , først bag bærerne , så i køleskabet , når den skal spises riv marcipanen over og i ovnen ? 

Jep lige præcis

Jeg har faktisk også en enkelt gang hældt bær, sukker og maizena sammen i en pose, taget den med, hældt det i et fad, der hvor vi skulle være, puttet det i ovnen og så marcipanen på efter det antal minutter, det nu er, kan ikke lige huske hvor lang tid så er det hele jo lavet på forhånd og skal bare hældes i fadene...

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

tarkoflen skriver:

Jep lige præcis

Jeg har faktisk også en enkelt gang hældt bær, sukker og maizena sammen i en pose, taget den med, hældt det i et fad, der hvor vi skulle være, puttet det i ovnen og så marcipanen på efter det antal minutter, det nu er, kan ikke lige huske hvor lang tid så er det hele jo lavet på forhånd og skal bare hældes i fadene...

Nåå ja ..

Men vi skal bare være hjemme så det er nemt nok

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

morethanperfect skriver:

Nåå ja ..

Men vi skal bare være hjemme så det er nemt nok

Den tager vitterligt ikke mange øjeblikke at smide sammen, hverken hvis man laver den på forhånd selvfølgelig og heller ikke hvis bare man laver den, når den skal bruges... Det der tager længst tid er at måle tingene af og riv marcipan, og ja det synes jeg ikke er slemt

Jeg kan også godt lide, at den er lidt anderledes, og den har vagt stor juble fra dem, der har været "udsat" for den! Nok fordi den ikke er som så mange andre kager! Fandt den faktisk, fordi jeg har en veninde med glutenallergi, og ville lave noget, hun også kunne spise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.