Er det så de sidset levende mus i har, dem der kravler rundt under soklen??
Vi havde problemer her i start efterår Med dem. De kom ind efter vi havde bygget køkken om.
Den første vi havde var kommet ned i skraldespanden, men kunne ikke komme op igen.
Den næste luredeind i køkkenet, og jeg skræmte den ud i gangen, hvortil den flygtede videre ud i baggangen. Der lurede den på min kæreste, så han til sidst satte sig med en luftpistol, og faktisk skød den.
den 3 opdagede jeg ved at det lød som om der gled noget rundt på en avis under sofaen... DesvæSkovlunde den få mad fra vores skodfælder uden de klappede. Og den forsvandt ud samme vej som den kom ind. Vi havde som sagt lige lavet nyt køkken, og der havde kæresten hævet vindueskarmen 5-7 cm, så der var en åbning ind til hulmuren. Den løb lige ned til under køkkenet, ned i soklen. Og selvfølgelig var de dumme kræ kommet ind den vej.
nå, resten af de mus vi så fangede gik i mussefælderne vi havde sat på loftet, for det er deres eneste vej ind vi har tilbage...
dog oplevede vi efter at have lukket hullet under vinduet (ja, kæresten fik 3 muligheder for at holde mus ude af huset, 1, en ny vindueskarm igen, 2 et nyt vindue, 3 et nyt køkken igen..... Jeg vil IKKE have mus i mit hjem. Han valgte en ny vindueskarm, og fylde hulmures hullet med byggeskum) en underlig lugt, virkelig kvalm... Jeg frygtede den mus som var flygtet ind i soklen måske ikke var kommet ud i live, måske den havde nået at bygge rede, og få unger, som var døde... Ja, eller at der allerede lå en død mus et sted i huset...
manden fik til opgave at splitte køkkenet, uden at vi skulle have nyt, og wupti, der lå en død (levende, eller hvertfald fyldt med dyr levende) mus under soklen.
så mit bedste råd er bestemt ikke gift når de er inde i det beboelige.... Det stinker når mus rådner. Jeg foretrækker solide mussefælder, som simpelthen slår dem ihjel.....
Og finder du et mirakel duft/lugt som kan skræmme dem væk, så vil jeg meget gerne vide besked.... Vi har en nabo som holder duer lige op af vores carport, så vi vil ikke kunne undgå Dem, da de holder til hvor der er mad
undskyld min lange historie. Men du er ikke alene om problemer med mus..... Desværre