herregud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Milka

man kan vel lige så godt kaste sig ud i at skrive et indlæg i det nye sted. skal lige vænne mig til det jo, er så vant til navlestreng.

men ja – herregud. på svensk. sådan siger lilja, en af mine tvillingepiger på 4 måneder, tit og ofte. herrrrrregyd : )

men det jeg ville spørge jer om er: hvornår holder man op med at tælle uger og går over til måneder? for i dag er pigerne 16 uger gamle men de er reelt ikke 4 måneder før d. 24. det kunne jo måske have betydning i forhold til hvornår man starter dem op på skemad osv.

hvordan gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Lilac

Jeg begyndte på risgrød et par dage før xxx blev 4 måneder, altså den 29. Marts, hvor han er født den 29. November... men tror ikke det har den helt store betydning, ville bare være forsigtig, da han jo har sart mave... Jeg tæller ikke uger længere, men han er jo også 6½ måned nu...
Hihi, hvorfor mon Lilja går og siger herregud? Hvilke store tanker mon den lille pige tænker?

Anmeld

16. juni 2009

Mira0911

Milka skriver:

man kan vel lige så godt kaste sig ud i at skrive et indlæg i det nye sted. skal lige vænne mig til det jo, er så vant til navlestreng.

men ja – herregud. på svensk. sådan siger lilja, en af mine tvillingepiger på 4 måneder, tit og ofte. herrrrrregyd : )

men det jeg ville spørge jer om er: hvornår holder man op med at tælle uger og går over til måneder? for i dag er pigerne 16 uger gamle men de er reelt ikke 4 måneder før d. 24. det kunne jo måske have betydning i forhold til hvornår man starter dem op på skemad osv.

hvordan gør i andre?

Navlestreng er det et stort ramaskrig der?

Indtil Julie var 4 mdr. stoppede jeg med at tælle uger...

Velkommen til..  

Anmeld

16. juni 2009

Dictes mor

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål. Men bliver så glad, som halv nordmand, at høre at din fremmelige lille Lilja allerede kan sige herregud... Jeg er selv vokset op med en farmor, som siger det hele tiden, hvilket resulterer i, at jeg siger det hele tiden, og folk kigger underligt på mig. Men et fantastisk ord. det må lyder så nuttet

Anmeld

16. juni 2009

ChatH

Tror også det var omkring 4 måneder da stoppede vi med uger

Anmeld

16. juni 2009

Sjl-msl-Mkl

Milka skriver:

hvordan gør i andre?

Jeg stoppede med og tælle uger da hun begyndte på ske mad - altså 3 ½ mdr. gammel. Hun var træt af sit MME. Så jeg gav til afveksling 3 gange dagligt skemad, fra et lille æggebære.

Anmeld

16. juni 2009

Milka

hvor er det hyggeligt at se jer et andet sted, i dejlige piger fra ns, og hvor er det skønt at møde nye!

jeg ved ikke hvad lilja tænker når hun ser mr. giraf dybt ind i øjnene og siger herrrregud. men det lyder ekstremt sødt : )

jeg begynder så at sige måneder fra nu af, der sgu ingen der kan holde styr på uger, inklusive mig selv. altså er mine piger 4 måneder gamle. sådan.

jeg begyndte på majsvælling for en uge siden og det går godt. de er mere mætte om natten i hvert fald. men om dagen ... jeg ved ikke, det er som om de ikke rigtig gider mælken mere? vælling kan de snilt kværne 200ml af, af mme'en gider de kun 80-100. de får vælling 2 gange i døgnet, er ikke sikker på jeg må gi dem mere? overvejer at begynde skemad snart, stik imod min sundhedsplejerskes råd (hun siger man skal vente til de er 6 mdr).

Anmeld

16. juni 2009

Mira0911

Milka skriver:

hvor er det hyggeligt at se jer et andet sted, i dejlige piger fra ns, og hvor er det skønt at møde nye!

jeg ved ikke hvad lilja tænker når hun ser mr. giraf dybt ind i øjnene og siger herrrregud. men det lyder ekstremt sødt : )

jeg begynder så at sige måneder fra nu af, der sgu ingen der kan holde styr på uger, inklusive mig selv. altså er mine piger 4 måneder gamle. sådan.

jeg begyndte med vælling for en uge siden og det går godt. de er mere mætte om natten i hvert fald. men om dagen ... jeg ved ikke, det er som om de ikke rigtig gider mælken mere? vælling kan de snilt kværne 200ml af, af mme'en gider de kun 80-100. de får vælling 2 gange i døgnet, er ikke sikker på jeg må gi dem mere? overvejer at begynde skemad snart, stik imod min sundhedsplejerskes råd (hun siger man skal vente til de er 6 mdr).

Jeg har godt hørt mange SP sige at man skal vente til de er 6 mdr... Min sp var fuld indforstået med at Julie er i gang med det... De har allesammen hver sin mening... Har dog hørt fra min egen sp at vælling er bedst fra 6 mdr og hun siger det mætter ikke på nogen måder... Hmm....

Anmeld

16. juni 2009

Jules

Jeg spurgte min sp om det samme...Hun siger man skal tage efter dato og ikke uger ... (Hvilket ikke passede mig så godt) Men så når de jo også liiiige at blive lidt ældre end hvis man tæller uger

Anmeld

16. juni 2009

Bondepigen

Hihi, hvor er hun dygtig...
Emma kunne osse sige far ( Ada ada ) på grønlandsk, da hun ikke var ret gammel.. Hendes far er halvt grønlænder, så han var vældig stolt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.