Behandling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

Anonym trådstarter

Vi har nu i 2 år forsøgt at blive gravide, iden held desværre.

Så nu er vi gået til lægen og skal have foretaget nogle undersøgleser, og så vil læge henvise os til en fertilitets klinik i Århus ..

Men vi kan ikke helt finde ud af hvad disse behandlinger koster ?

Er der nogen i samme situation, som kender til priserne på de forskellige behandlinger ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Putomanen

Jeg ville prøve at stille spørgsmålet i barnløshed gruppen, der er mange som harværet igennem det. 

Hvis det er jeres første barn og i har fået en henvisning af lægen, koster selve behandlingen ikke noget i det offentlige. Nogle enkelte former for behandling kan i også få gratis i det private.

I skal selv betale medicinen, men i kan få et kronikertilskud, så i kun kan komme til at betale omring 4000 kr om året (jeg er ikke helt sikker på beløbet). 

Jeg håber det besvarede nogle af dine spørgsmål 

Anmeld

17. januar 2013

Bb3031

Vi har nu i 2 år forsøgt at blive gravide, iden held desværre.

Så nu er vi gået til lægen og skal have foretaget nogle undersøgleser, og så vil læge henvise os til en fertilitets klinik i Århus ..

Men vi kan ikke helt finde ud af hvad disse behandlinger koster ?

Er der nogen i samme situation, som kender til priserne på de forskellige behandlinger ? 

Med en henvisning fra lægen, burde du kun skulle betale for den receptpligtige medicin (hormoner, ægløsningssprøjte). Det er i hvert fald det som jeg betaler for.

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Med en henvisning fra lægen, burde du kun skulle betale for den receptpligtige medicin (hormoner, ægløsningssprøjte). Det er i hvert fald det som jeg betaler for.

Så med en henvisning bliver selve behandlingen betalt ? 

"Danmark" dækker vel os lidt af medicinen ?

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Jeg ville prøve at stille spørgsmålet i barnløshed gruppen, der er mange som harværet igennem det. 

Hvis det er jeres første barn og i har fået en henvisning af lægen, koster selve behandlingen ikke noget i det offentlige. Nogle enkelte former for behandling kan i også få gratis i det private.

I skal selv betale medicinen, men i kan få et kronikertilskud, så i kun kan komme til at betale omring 4000 kr om året (jeg er ikke helt sikker på beløbet). 

Jeg håber det besvarede nogle af dine spørgsmål 

Det var lige de svar jeg havde brug for, tak

Anmeld

17. januar 2013

Bb3031

Så med en henvisning bliver selve behandlingen betalt ? 

"Danmark" dækker vel os lidt af medicinen ?

Ja, så længe du får behandling hos det offentlige, får du behandlingerne betalt og ja Danmark yder også tilskud. 

Jeg har fået penge retur direkte fra Danmark på chek. Det er dog ikke så stort et beløb.

Jeg har fået kronikerbevilling: 

http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/Sygesikring/Kronikere/Tilskud%20til%20kronikere.aspx

Derudover er min CTR-saldo (Lægemiddelstyrelsens Centrale Tilskudsregister) steget så jeg på nuværende tidspunkt kun 15 % af medicinens pris. 

Anmeld

17. januar 2013

Bb3031

Det var lige de svar jeg havde brug for, tak

"En kronikerbevilling registreres automatisk i Lægemiddelstyrelsens Centrale Tilskudsregister (CTR) og træder i kraft, når din saldo i CTR har passeret 17.163 kr. (21.143 kr., hvis du er under 18 år). Hvis din saldo allerede har passeret denne grænse inden, vil du kunne få udbetalt det, du har betalt for meget".

http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/Sygesikring/Kronikere/Tilskud%20til%20kronikere.aspx

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Ja, så længe du får behandling hos det offentlige, får du behandlingerne betalt og ja Danmark yder også tilskud. 

Jeg har fået penge retur direkte fra Danmark på chek. Det er dog ikke så stort et beløb.

Jeg har fået kronikerbevilling: 

Derudover er min CTR-saldo (Lægemiddelstyrelsens Centrale Tilskudsregister) steget så jeg på nuværende tidspunkt kun 15 % af medicinens pris. 

okay, så har jeg vist styr på det  

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

"En kronikerbevilling registreres automatisk i Lægemiddelstyrelsens Centrale Tilskudsregister (CTR) og træder i kraft, når din saldo i CTR har passeret 17.163 kr. (21.143 kr., hvis du er under 18 år). Hvis din saldo allerede har passeret denne grænse inden, vil du kunne få udbetalt det, du har betalt for meget".

så fik jeg de svar jeg manglede  

Anmeld

17. januar 2013

Bb3031

Anonym skriver:

okay, så har jeg vist styr på det  

Ellers må du jo bare spørge igen 

Din CTR-saldo stiger ret hurtigt, da medicinen er ret dyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.