Dårlige karakterer - hvordan holder I motivationen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej kvinder, 

Jeg går og døjer rigtigt meget med dårlig selvværd for tiden - over i det faglige aspekt. Jeg går på en mellemlang videregående uddannelse som jeg for det meste er rigtig glad for. Mit første år gik mere end strålende og jeg fik faktisk at vide, af mine lærere at de var i tvivl om hvordan de skulle udfordre mig fagligt. Jeg fik desuden kun 10-12 i karakterer (ikke årskarakterer, men skriftligt og eksamner) 

Nu er jeg så startet på andet år i sommer og har lige siden højst fået 7 i skriftlig afleveringer. Jeg føler mig så dum - og dårlig at jeg slet ikke har lyst til at gå til eksamen. Jeg ved godt at 7 og 4 er okay - men ikke når man gør sit allerbedste. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan falde så meget i karakter på et år.. 

Jeg er gravid hvilket selvfølgelig har spillet ind i forhold til træthed osv, - MEN ikke på mine skriftlige afleveringer.. 

Jeg har det så skidt og kan mærke jeg bare slet ikke har lyst til at være derinde mere og føler slet ikke jeg kan klare mine eksamener.. Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvad gør I for at holde motivationen oppe, hvis I har fået en dårlig karakter eller udtalelse..?

Anmeld

17. januar 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Hej kvinder, 

Jeg går og døjer rigtigt meget med dårlig selvværd for tiden - over i det faglige aspekt. Jeg går på en mellemlang videregående uddannelse som jeg for det meste er rigtig glad for. Mit første år gik mere end strålende og jeg fik faktisk at vide, af mine lærere at de var i tvivl om hvordan de skulle udfordre mig fagligt. Jeg fik desuden kun 10-12 i karakterer (ikke årskarakterer, men skriftligt og eksamner) 

Nu er jeg så startet på andet år i sommer og har lige siden højst fået 7 i skriftlig afleveringer. Jeg føler mig så dum - og dårlig at jeg slet ikke har lyst til at gå til eksamen. Jeg ved godt at 7 og 4 er okay - men ikke når man gør sit allerbedste. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan falde så meget i karakter på et år.. 

Jeg er gravid hvilket selvfølgelig har spillet ind i forhold til træthed osv, - MEN ikke på mine skriftlige afleveringer.. 

Jeg har det så skidt og kan mærke jeg bare slet ikke har lyst til at være derinde mere og føler slet ikke jeg kan klare mine eksamener.. Hvad skal jeg gøre?

Jeg er så typen der altid får 4 eller 7 selvom jeg gør mit bedste ... bliver altid skuffet ... men motivationen er at jeg må da kunne gøre det bedre næste gang
Jeg ville spørge underviseren hvad jeg specifikt kan gøre bedre og forsøge at gøre det

Anmeld

17. januar 2013

Isabella_mor

altså, niveauet stiger, og så kan der hvor du var på tidligere niveau jo godt være lavere end der du er nu..

Men det er jo meningen at du skal arbejde dig op.. altså for mig er en "dårlig" karakter STOR motivation for mig, for så har jeg noget at stræbe efter.. for jeg vil ikke nøjes med 7 hvis jeg ved jeg kan få 10.. og så SKAL jeg have et 12 tal i et eller andet.. det er min motivation.

MEN det er jo ikke læring for karakteren, det er læring for livet.  

Anmeld

17. januar 2013

aarhusmor

jeg tænker at de har sat sværhedsgraden op på dit studie, hvilket jo er forventeligt. Jeg ville have motivationen på højeste niveau, for jeg ville tænke. Nej jeg hører til i de højeste karakterer og så ville jeg spørge meget ind til hvad lærerne synes jeg ikke uddyber nok osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.