At blive dagplejemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

mybaby-girl

Hej alle dagplejemødre

Hvad fik jer til at søge om jobbet?

Hvad skal man forvente og andet ?

Vi skal flytte til en anden kommune, og de mangler tilfældigvis en dagplejer og min søn kan ikk komme i dagpleje før han faktisk skal starte i børnehave, og jeg har barsel endtil aug 13, vi har snakket om at jeg skulle blve dagpleje mor, me hvad med huset, hvad kigger de på osv ....

Håber der er nogle der vil svarer på mine spørgsmål og måske dele en oplevelse ..

Vi skal flytte til Haderselv kommune ...

Knusser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

hannetheis

Da min mor blev daglejer var der krav om at haven var lukket af. Og der skal være et skur til barnevogne. Puslepladsen skal være på et badeværelse, og både legeværelse til børnene,køkken og puslep skal være på samme etage børnene må ikke skulle på ad trapper.
Og så skal der være plads til deres tøj og skiftetøj ved indgangen

Anmeld

18. januar 2013

mybaby-girl

hannetheis skriver:

Da min mor blev daglejer var der krav om at haven var lukket af. Og der skal være et skur til barnevogne. Puslepladsen skal være på et badeværelse, og både legeværelse til børnene,køkken og puslep skal være på samme etage børnene må ikke skulle på ad trapper.
Og så skal der være plads til deres tøj og skiftetøj ved indgangen

tak for svar

Anmeld

18. januar 2013

Muffinmus

Først skal du overveje jobbet:-D
Er du klar til 4 børn hele dagen der skal aktiveres på flere forskellige måder aldersmæssigt?
Er du klar til arbejdsdag fra f.eks 6.30-16.15?
Og er du klar til at være det i længere tid da de andre børn der skal starte jo ikke synes det er fedt at starte i en god dp som lukker efter 1.5 år. Så skal de finde ny dp igen:-D
Og have 5 børn hvis der er sygdom hos andre dp.
Og at andre skal passe din søn hvis du er syg eller han er syg. For du må ikke selv.
Lønnen er til at leve for men naturligvis bruges der en del penge på mad og bagning så de små banditter kan få lækre boller osv:-D

Og er alt det på plads er det bare at søge via kommunen og så hjælper de med undersøgelse af bolig forhold, have osv:-D pøj med det

Anmeld

18. januar 2013

mybaby-girl

MariaE skriver:

Først skal du overveje jobbet:-D
Er du klar til 4 børn hele dagen der skal aktiveres på flere forskellige måder aldersmæssigt?
Er du klar til arbejdsdag fra f.eks 6.30-16.15?
Og er du klar til at være det i længere tid da de andre børn der skal starte jo ikke synes det er fedt at starte i en god dp som lukker efter 1.5 år. Så skal de finde ny dp igen:-D
Og have 5 børn hvis der er sygdom hos andre dp.
Og at andre skal passe din søn hvis du er syg eller han er syg. For du må ikke selv.
Lønnen er til at leve for men naturligvis bruges der en del penge på mad og bagning så de små banditter kan få lækre boller osv:-D

Og er alt det på plads er det bare at søge via kommunen og så hjælper de med undersøgelse af bolig forhold, have osv:-D pøj med det

Tak for nogle gode råd og et andet syn på det

Anmeld

18. januar 2013

Lone Jakobsen

umiddelbart tror jeg at kravene svinger meget fra kommune til kommune, så jeg ville prøve at ansøge og se hvad de siger

held og lykke med det. jobbet som dagplejer er bare det mest givende der findes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.