Jeg er så ked!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
8 svar
1 synes godt om
16. januar 2013

Anonym trådstarter

Årh.. Jeg kan slet ikke overske alt det her bøvl..

Min mand og jeg har planlagt at vi skulle starte i behandling i denne cyklus.. Jeg fik min menses igår, og ringede derfor til klinikken som jeg havde aftalt med dem forrige uge.. MEN da vi skal bruge donorsæd, kan vi ikke starte alligevel, pga de skærpede regler..

De ved ikke noget om hvornår vi kan begynde vores behandling - jeg tænker om vi nogensinde kommer til det??

Det er så svært når man har sat sig op efter noget, alt håbet bliver taget væk - når nu vi er afhængig af en donor da manden ikke selv kan !

Jeg kan forstå at det er midlertidigt der er lukket (eller man kan købe privat min. 5 strå ad gangen) men det er bare så frustrerende.. Det er rigtig mange mennesker der rammes af denne konsekvens , og synes bare det er så unfair..

Ved ikke lige hvad meningen er med dette indlæg - jo jeg må ud med det der fylder i mit hoved.. Og så kunne det måske være at der var andre par der er i samme båd som min mand og jeg? Så vil jeg meget gerne høre fra dig/jer , da det ville være rart at have nogen i samme situation at snakke med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Min mand og jeg har planlagt at vi skulle starte i behandling i denne cyklus.. Jeg fik min menses igår, og ringede derfor til klinikken som jeg havde aftalt med dem forrige uge.. MEN da vi skal bruge donorsæd, kan vi ikke starte alligevel, pga de skærpede regler..

De ved ikke noget om hvornår vi kan begynde vores behandling - jeg tænker om vi nogensinde kommer til det??

Det er så svært når man har sat sig op efter noget, alt håbet bliver taget væk - når nu vi er afhængig af en donor da manden ikke selv kan !

Jeg kan forstå at det er midlertidigt der er lukket (eller man kan købe privat min. 5 strå ad gangen) men det er bare så frustrerende.. Det er rigtig mange mennesker der rammes af denne konsekvens , og synes bare det er så unfair..

Ved ikke lige hvad meningen er med dette indlæg - jo jeg må ud med det der fylder i mit hoved.. Og så kunne det måske være at der var andre par der er i samme båd som min mand og jeg? Så vil jeg meget gerne høre fra dig/jer , da det ville være rart at have nogen i samme situation at snakke med..

Åhr nej  Det er jeg da super ked af at høre  Håber virkelig I snart får grønt lys til at modtage fra en donor. Kan slet ikke sætte mig ind i, hvor frusterende det må være for jer.

ville ikke gå fra tråden uden lige at vise min medfølelse.

Anmeld

17. januar 2013

Nessie

Hvor er det da også frustrerende

Er der evt. mulighed for at I selv kan købe de strå, så I ikke skal gå og vente i måske flere måneder?

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen anelse om hvad det koster

Anmeld

17. januar 2013

mor2100kbh

Anonym skriver:

Man skal hos NCB købe minimum 5 strå af gangen. Hos Cryos kan du købe 1 strå af gangen.

Der er mange der bliver ramt af dette og mit råd er (hvis i har overskud) at skrive en mail til de forskellige politikkere og fortælle om jeres situation.
Jo flere der skriver jo mere lydhør bliver de forhåbentlig og derved kan reglerne blive lavet om.

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

mor2100kbh skriver:

Man skal hos NCB købe minimum 5 strå af gangen. Hos Cryos kan du købe 1 strå af gangen.

Der er mange der bliver ramt af dette og mit råd er (hvis i har overskud) at skrive en mail til de forskellige politikkere og fortælle om jeres situation.
Jo flere der skriver jo mere lydhør bliver de forhåbentlig og derved kan reglerne blive lavet om.

Jeg vidste ikke at man kun kunne købe et strå hos Cryos.. Jeg rinede ind til dem, og der sagde de at det min. var 5 strå..

Men ved du hvordan man gør så, når man er i behandling i det offentlige?

Jeg ville rigtig gerne skrive mails til dem, jeg har bare slet ikke overskuddet til det lige pt da jeg står og skal til 2 eksaminer inden måneden er omme..

Men det er bare vildt frustrerende, og håber at de får styr på det snart..

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Hvor er det da også frustrerende

Er der evt. mulighed for at I selv kan købe de strå, så I ikke skal gå og vente i måske flere måneder?

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen anelse om hvad det koster

jeg tænker også at vi evt selv kunne købe, men ved bare ikke lige hvordan det fungerer i forbindelse med at vi er i behandling i det offentlige..

Mener at et strå koster ca. 1700,-

Anmeld

17. januar 2013

Nessie

Anonym skriver:

jeg tænker også at vi evt selv kunne købe, men ved bare ikke lige hvordan det fungerer i forbindelse med at vi er i behandling i det offentlige..

Mener at et strå koster ca. 1700,-

Det bliver også mange penge, hvis I min. skal købe 5
Prøv at undersøge om Danmark evt. giver tilskud (hvis I er medlem, selvfølgelig)

Og så må klinikken vide hvordan det foregår, og om det overhovedet kan lade sig gøre på den måde

Anmeld

17. januar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man kan hos cryos godt nøjes med at købe et strå. 

Se evt. nyheden på copenhagen fertility center's hjemmeside. 

Anmeld

18. januar 2013

Sandradee82

Hej

Vi har desværre været i nøjagtig samme situation - min mand har Klinefelter så vores eneste mulighed er også donor sæd.

Tæppet blev også revet væk under os i sidste uge da vi fandt ud af det - men heldigvis er Cryos startet op igen. Så vi må på den igen næste måned.

Håber I kan komme igang næste måned også

Hilsen mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.