Allergi om vinteren...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Kloster

Min søn har høfeber, men nu er han begyndt at døje med sine øjne her i vinter

Troede faktisk ikke, der var nogen som helst pollen nu...

Han plejer at bruge øjendråber og næsespray på resept, men han klager kun over øjnene...

Hvad er nu dét for noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Miss Church

Kloster skriver:

Min søn har høfeber, men nu er han begyndt at døje med sine øjne her i vinter

Troede faktisk ikke, der var nogen som helst pollen nu...

Han plejer at bruge øjendråber og næsespray på resept, men han klager kun over øjnene...

Hvad er nu dét for noget...

Hmm får han noget at spise, som kan være krydsallergi til pollen? 

Anmeld

16. januar 2013

Kloster

Miss Church skriver:

Hmm får han noget at spise, som kan være krydsallergi til pollen? 

Ved jeg slet ikke. Ved ikke hvad det er

Anmeld

16. januar 2013

Miss Church

Kloster skriver:

Ved jeg slet ikke. Ved ikke hvad det er

Der er nogle fødevare, som kan give allergi, når man har pollen allergi, fordi kroppen tror det er pollen, der kommer ind i kroppen. Det kaldes krydsallergi. 

Der er nogle eksempler, på hvilke fødevare, der kan krydsreagere med pollen: 

Krydsreagerende allergener

• Birk krydsreagerer med hasselnød og andre nødder, æble, pære, kirsebær, valnød, mandel, blomme, kiwi, kartoffelskræl, tomat, gulerod og forskellige andre frugter og grøntsager.

• Græs krydsreagerer blandt andet med bønner, linser og grønærter og jordnødder.

Anmeld

16. januar 2013

Kloster

Miss Church skriver:

Der er nogle fødevare, som kan give allergi, når man har pollen allergi, fordi kroppen tror det er pollen, der kommer ind i kroppen. Det kaldes krydsallergi. 

Der er nogle eksempler, på hvilke fødevare, der kan krydsreagere med pollen: 

Krydsreagerende allergener

• Birk krydsreagerer med hasselnød og andre nødder, æble, pære, kirsebær, valnød, mandel, blomme, kiwi, kartoffelskræl, tomat, gulerod og forskellige andre frugter og grøntsager.

• Græs krydsreagerer blandt andet med bønner, linser og grønærter og jordnødder.

Okay. Mange tak. Men han er ikke blevet testet for hvad præcis han er allergisk for, om det er birk ell græs. Han er plaget ved dem begge i højsæsonen.

Anmeld

16. januar 2013

Miss Church

Kloster skriver:

Okay. Mange tak. Men han er ikke blevet testet for hvad præcis han er allergisk for, om det er birk ell græs. Han er plaget ved dem begge i højsæsonen.

Det kan også være at det er begge dele. Jeg er selv allergisk overfor begge dele.

Det er bare noget bøvl med det allergi. Jeg oplever desværre, at der kommer flere og flere ting, som jeg ikke kan tåle. Lige pludselig kommer der noget, som jeg aldrig har reagere på før.

Men i kan jo prøve at holde øje med om det kommer når han spiser noget specielt. Det kunne være en forklaring. 

Held og lykke med ham  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.