tegn til tale/babytegn - bruger i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

JS<3

ano14316 skriver:

Jeg kan ihvertfald også kun anbefale det.. 

det mindsker også lidt frustrationer over at man ikke kan sige hvad man vil - altså fra barnets side...

Ja lige præcis.

i den vuggestue alberte skal gå i der bruger de det ikke /:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

ano14316

JS<3 skriver:

Ja lige præcis.

i den vuggestue alberte skal gå i der bruger de det ikke /:

Jeg tror kun de bruger det i vuggestuer hvis de har haft et barn der har haft behov for det.. 

Anmeld

16. januar 2013

Frk. Himmelblå

ano14316 skriver:

Hej

I min sønsvuggestue bruger de tegn til tale, og derfor gør vi det også herhjemme, har ikke været så god til det men er kommet efter det. 

jeg ville egentlig bare gerne vide hvor udbredt det er, og hvis i bruger det, hvor mange tegn kan jeres børn så?

Her er Magnus 15 mdr og kan sige:

mad
drikke/tørstig
banan
sove
hund 
færdig
væk
frugt

+ nogen ting han har lært i vuggestuen som jeg ikke forstår endnu. 

Vi bruger tegn til tale. Både af lyst og nød, da vores datter er handicappet. Vi bruger tegn om stort set alt, så vil ikke gkive mig i kast med en liste ;-)

Anmeld

16. januar 2013

Frk. Himmelblå

ano14316 skriver:

Jeg tror kun de bruger det i vuggestuer hvis de har haft et barn der har haft behov for det.. 

Studier har vist at alle - også helt almindeligt velfungerende børn - har godt af at bruge tegn. - Det er befordrende for indlæringen at få informationer ind via flere sanser, og man husker bedre, når man både præsenteres for auditiv og visuel info.

Så alle burde bruge det. - Også for de smås skyld, så de kan sige, hvad de ønsker og ikke blive heelt så frustrerede. 

Anmeld

16. januar 2013

ano14316

Frk. Himmelblå skriver:

Studier har vist at alle - også helt almindeligt velfungerende børn - har godt af at bruge tegn. - Det er befordrende for indlæringen at få informationer ind via flere sanser, og man husker bedre, når man både præsenteres for auditiv og visuel info.

Så alle burde bruge det. - Også for de smås skyld, så de kan sige, hvad de ønsker og ikke blive heelt så frustrerede. 

Enig enig... 

Men jeg tror bare kun det er vuggestuer der er blevet bevilliget kurser, fordi de har haft et barn, som havde behov for det, der bruger det.. 

Jeg er så glad for at de bruger det i min søns vuggestue.. 

Anmeld

16. januar 2013

Frk. Himmelblå

ano14316 skriver:

Enig enig... 

Men jeg tror bare kun det er vuggestuer der er blevet bevilliget kurser, fordi de har haft et barn, som havde behov for det, der bruger det.. 

Jeg er så glad for at de bruger det i min søns vuggestue.. 

Kan jeg godt forstå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.