Formiddagsmad og eftermiddagsmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Pigent

Hej. 

Der må være nogle forældre, pædagoger, dagplejemøder eller ligne der kan hjælp mig. 

Jeg arbejder i vuggestue og vi er kan ikke helt finde på hvad vi skal give børne til formiddagsmad og eftermiddagsmad.

Så kom med jeres forslag hvad giver i dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Rugbrød
Boller
Franskbrød
Knækbrød
Riskiks.
Med fx smør,krydersmør,leverpostej,smørost.
Frugt
Grønsagstænger.
Abrikoser,rusiner

Var lige hvad jeg kunne komme på.

Der hvor jeg har arbejdet fik børnene en form for brød med smør og frugt om formiddagen.
Om eftermiddagen nogle dage det samme andre med lidt pålæg.
Nogle dage fik børnene også tykmælk med mysli, eller frugtgrød. Tykmælken kan os være med frugt kompot

Anmeld

15. januar 2013

SanneJensen

I den vuggestue jeg arbejder får vi altid frugt og knækbrød/rugbrød om formiddagen..

Om eftermiddagen varrierer det mellem rugbrød m. smørepålæg, grovbrød med smøreost, yogurt osv..

Og middagsmaden er næsten altid en varm ret

Anmeld

15. januar 2013

L&V

Vi får, grov boller+ frugt eller grønt til formiddag og rugbrød m pålæg og grønt, pastasalat, ymer med muslie, koldskål eller boller og frugt.. Det ska være noget der mætter ordentligt

Anmeld

15. januar 2013

ano14316

Hej. 

Der må være nogle forældre, pædagoger, dagplejemøder eller ligne der kan hjælp mig. 

Jeg arbejder i vuggestue og vi er kan ikke helt finde på hvad vi skal give børne til formiddagsmad og eftermiddagsmad.

Så kom med jeres forslag hvad giver i dem?

Der hvor Magnus går, der får de somregel noget frugt og en bolle med smør der kl 9, det kan de også få om eftermiddagen, ellers får de grød eller frugtgrød eller lign. 

Anmeld

15. januar 2013

Mamalou

Min søn får oftest en bolle/brød til formiddagsmad og om eftermiddagen får han oftest en tallerken med bananskiver/frugt, tørrede tranebær/rosiner, havrefras (de små grove) - altså nogle små snacks han kan sidde og hygge med Jeg laver også af og til lidt øllebrød eller yougurt med havregryn, men det er måske ikke lige sagen med vuggestue børn

Vh. Louise 

Anmeld

15. januar 2013

norenberg

Her har børnene nogle gange pølsehorn og pizza snegle med laver det af grov dej så det mætter godt....

Anmeld

16. januar 2013

Pigent

Tak for jeres forslag

Anmeld

6. februar 2013

Pigent

Har i andre forslag? 

Altså gerne nogle forslag til hvad man kan få i stedet for boller, franskbrød, rugbrød, pizzasnegle og pølsehorn. Altså noget der fylder lidt

Anmeld

6. februar 2013

sne190810

Jeg ved min datters vg har hun fået

øllebrød

ylette med musli/havregryn

frugt grød af forskellige slags

ååh, og jeg nu kan jeg jo typisk ikke huske flere fordi jeg skal sidde og skrive det ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.